Gå til innhold

Radiokanal med variert musikk?

Mangelfull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Norske) radiokanaler spiller per def. ikke variert musikk. Veldig snevert låtutvalg og enda snevrere genrevariasjon. Radio spiller jo nesten bare singler, mens gromlåtene ofte kun finnes på albumet. Når kanalene kutter ut å spille de samme to låtene fra hver av de tjue faste artistene dag ut og dag inn, og heller varierer med hele biblioteket til hver artist og våger å spille både metal og 30-tallsjazz på samme kanal begynner radio å bli interessant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

(Norske) radiokanaler spiller per def. ikke variert musikk. Veldig snevert låtutvalg og enda snevrere genrevariasjon. Radio spiller jo nesten bare singler, mens gromlåtene ofte kun finnes på albumet. Når kanalene kutter ut å spille de samme to låtene fra hver av de tjue faste artistene dag ut og dag inn, og heller varierer med hele biblioteket til hver artist og våger å spille både metal og 30-tallsjazz på samme kanal begynner radio å bli interessant.

Hvor i definisjonen av "radiokanaler" står det at de ikke spiller variert musikk. 

Lenke til kommentar

Jeg har iallfall det inntrykket at Radio Norge og P4 stort sett bare spiller de samme sangene, kanskje med 10% nyere musikk fra de siste årene. De spiller en del låter jeg liker, men jeg syns variasjonen er heller dårlig.

Det er ikke på langt nær alt som lages i dag som er like bra, men pga. større variasjon (etter min mening) foretrekker jeg P3.

Lenke til kommentar

Spørs litt hva du mener med "spille". De fleste radiokanaler har spillelister som bestemmer hvilke låter som spilles mellom studiostikk, innslag og programmer. Lister er jo begrensede av natur, og varer gjerne en uke mellom utskiftinger. Så når du hører på samme radiokanal dag ut og dag inn vil du høre samme låt mange ganger. Noen programmer, oftest de som handler om musikk, er fritatt fra å følge spillelistene, og det er der du får den varierte musikken. Men da blir det fort nisjepreget og litt vel eksotisk for "casual"-lytteren.

P13 er bra. Anbefaler å gi P2 en sjanse hvis du ikke på tørre møkka må høre pop og rock absolutt hele tiden. BBC Radio 6 hvis du har internettradio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...