Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda HS55 forgasser og rensing av "main jet"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Får ikke start på fresen. Ser at gassern er tørr og at det ikke kommer bensin i flottørkammeret.

 

Skal til å rense flottørkammeret og lurer på om jeg kan skru ut "main jeten" rense den og sette den på plass igjen, eller risikerer jeg at den ikke starter (lurer egentlig på om jeg ødelegger noen innstillinger på gassern ved å ta ut main jet?)

 

Den starter hvis jeg tømmer litt bensin i selve gassern og fyrer på startgass så det er ikke noe feil med tennpluggen.

 

Hjeeelp....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare å skru ut. Er ingen justering der. Du bør også ta ut flottøren og rengjøre nåla og nålesetet til den. Tetter det seg der vil du ikke få bensin inn i gasseren. Ligger det rusk der vil den ikke tette og forgasseren vil renne over.

Flottøren og nåla sitter på en måte i hverandre så jeg tenkte å raske ut alt... Takk for raskt svar :)

 

Håper den starter etter rens i morra!

Endret av retningslinjene
Lenke til kommentar

Nå har jeg rensa gassern og fant ut at den var full av is. (dette er en fres som står på hytta og blir lite brukt)

 

Starta på første drag etter avtining og rens av main jet og flottør.

 

Eneste problemet nå er at den lekker no jævlig bensin når jeg skrur på krana. Mulig en pakning som er morken?

 

Kan det være nåla til flottør som har mistet sin funksjon? Fresen går veldig fint uten noe ujevn gange...

post-365195-0-77635700-1456659068_thumb.jpg

post-365195-0-91540700-1456659088_thumb.jpg

post-365195-0-23272300-1456659120_thumb.jpg

Endret av retningslinjene
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk flottørnåla og setet som den presser imot når forgasseren er full. Skal bare en bitteliten partikkel til. Det er også en pakning mellom flottørkammer og forgasser som kan lekke. Eller det kan hende du rett og slett trenger et overhalings-sett.

 

Sjekk også at det ikke er vann eller bensin inni flottøren.

Lenke til kommentar

Sjekk flottørnåla og setet som den presser imot når forgasseren er full. Skal bare en bitteliten partikkel til. Det er også en pakning mellom flottørkammer og forgasser som kan lekke. Eller det kan hende du rett og slett trenger et overhalings-sett.

 

Sjekk også at det ikke er vann eller bensin inni flottøren.

 

 

Tipper jeg bare kjøper en ny gasser istedet for å bruke penger på et rep kit som kanskje ikke fungerer.

 

Vet du om forgassere enten orginale honda eller kina kopier må justeres når de er nye eller er det bare å skru av gammelt, på med nytt og tut å kjør?

Lenke til kommentar

Forgassere er stort sett så enkle at det er veldig lite som kan gå galt. Det som kan gå galt får man i rep-settene.

De er også så enkle at selv kineserne sliter med å lage de dårlige. Men ja, de må som regel justeres. Grunninnstillingene står trolig i manualen så tar du fininnstillingene etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...