Gå til innhold

Gjenerobring av Konstantinopel/Istanbul. Totalt usannsynlig?

Anbefalte innlegg

Tyrkia er en aggressiv stat med økende islamisering med tilhørende apartheid, og landet støtter også IS og andre terrorister i regionen.

For ikke så lenge siden skjøt Tyrkia ned et russisk kampfly, angivelig fordi Tyrkia ikke liker at Russland angriper IS.

Russland har holdt seg i skinnet og ikke svart, ennå.

Tyrkia fortsetter å støtte IS og finansiere IS, og blir stadig mer desperate ettersom Russland og Assad gjør fremskritt i Syria.

Tyrkia bedriver også sin egen form for krigføring mot Europa, ved å la hundretusener på hundretusener av muslimske velferdsmigranter krysse over til Hellas uten å bli stoppet.

Klar over at dette er ønsketenkning, men et scenario hvor Russland endelig svarer på den tyrkiske aggresjonen ved å gjenerobre Istanbul (og eventuelt lar det bli del av Hellas senere), ville jo være interessant og positivt for Europa - Russland som stopper den massive innvandringen til Europa, kutter Tyrkias mulighet til å støtte og finansiere terrorisme i Midtøsten, sikrer grensen mellom Tyrkia og Europa.

I takt med at Tyrkia blir mer islamisert, er det også en sjanse for at Hagia Sofia (opprinnelig en kirke) igjen skal brukes som moske - er museum per i dag. Hvordan vil det oppfattes av de ortodokse i Russland og Hellas?

Endret av Hekate81
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyrkia er en aggressiv stat med økende islamisering med tilhørende apartheid, og landet støtter også IS og andre terrorister i regionen.

For ikke så lenge siden skjøt Tyrkia ned et russisk kampfly, angivelig fordi Tyrkia ikke liker at Russland angriper IS.

Tyrkia fortsetter å støtte IS og finansiere IS, og blir stadig mer desperate ettersom Russland og Assad gjør fremskritt i Syria.

Tyrkia bedriver også sin egen form for krigføring mot Europa, ved å la hundretusener på hundretusener av muslimske velferdsmigranter krysse over til Hellas uten å bli stoppet.

Klar over at dette er ønsketenkning, men et scenario hvor Russland endelig svarer på den tyrkiske aggresjonen ved å gjenerobre Istanbul (og eventuelt lar det bli del av Hellas senere), ville jo være interessant og positivt for Europa - Russland som stopper den massive innvandringen til Europa, kutter Tyrkias mulighet til å støtte og finansiere terrorisme i Midtøsten, sikrer grensen mellom Tyrkia og Europa.

I takt med at Tyrkia blir mer islamisert, er det også en sjanse for at Hagia Sofia (opprinnelig en kirke) igjen skal brukes som moske - er museum per i dag. Hvordan vil det oppfattes av de ortodokse i Russland og Hellas?

Klart det er positivt for Europa økonomisk å ikke ta imot innvandrere med betydlig lavere intellektuell kapasitet enn europeere. Desverre så finnes det allerede innvandrere og andre mindre mentalt kapable mennesker i Europa i dag og disse vil lage ett helvete for å gjenåpne tilstrømmingen av idioter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lavere intelektuell kapasitet? Så de er rett og slett dumme og klarer ikke å lære seg like mye som andre folk? Idiotisk utsagn.

Intelligens er som høyde. Det går på gener og kan måles. Vi vet også at innavl er negativt for intelligens. Vi vet at innavl er mer utbredt i midtøsten enn i resten av verden. Og ja, vi har målt intelligens pr land. https://en.wikipedia.org/wiki/Nations_and_intelligence.

Blablabla du er sikkert uenig på så mange moralske og etiske grunnlag at du ikke gidder å skrive dem ned her engang. La oss se bort i fra det og gå utifra at jeg har rett. Da blir vel innvandringstopp logisk?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Å påstå at innvandrere som kommer hit er en gjeng med mennesker som har sitt genmateriale basert på innavl og har en lav IQ er noe av det særeste og minst begavede svaret jeg har lest på lenge , må nesten tvile kraftig på genetikken til vedkommende og man kan spørre seg om han / hun bør ta en titt tilbake i sin egen portefølje med gener for å se om konsekvensene av å bo i et lite bygdesamfunn med få kombinasjoner rent genetisk har slått helt feil.

En ting er klart , gjennomsnitts IQ'en på oss Nordmenn er ikke noe å rope hurra for , vi ligger vel på omtrent 104.39 IQ , noe som er omtrent på linje med andre skandinaviske land med bra skolesystem og utdannelse.

Når det gjelder russerne så tviler jeg på at de kommer til å gripe inn når det gjelder Tyrkia , det som trolig kan komme til å skje er at Tyrkia blir dyttet ut av EU om de ikke endrer på måten de oppfører seg , går det virkelig galt nede i Syria og Tyrkia taper terreng takket være russerne og militsene til Kurderne så kan det være at den tidligere støtten fordufter på noen dager.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Å påstå at innvandrere som kommer hit er en gjeng med mennesker som har sitt genmateriale basert på innavl og har en lav IQ er noe av det særeste og minst begavede svaret jeg har lest på lenge , må nesten tvile kraftig på genetikken til vedkommende og man kan spørre seg om han / hun bør ta en titt tilbake i sin egen portefølje med gener for å se om konsekvensene av å bo i et lite bygdesamfunn med få kombinasjoner rent genetisk har slått helt feil.

En ting er klart , gjennomsnitts IQ'en på oss Nordmenn er ikke noe å rope hurra for , vi ligger vel på omtrent 104.39 IQ , noe som er omtrent på linje med andre skandinaviske land med bra skolesystem og utdannelse.

100 er pr definisjon gjennomsnittet så 104.39 er da bra. Norge ligger uansett på rundt nøyaktig 100 så det er ingenting å hoppe i taket over, men heller ingenting å sutre over. Til sammenligning så har Iran 84, Syria 83 og Somalia 68. Så jo, det er belegg for å si at innvandrerene er mindre intelligente mennesker, generelt sett. 

Må nesten også få legge til at jeg forstår du er ukomfortabel med å diskutere slikt, og at det er derfor du bevisst ikke skrev opp hvilken IQ arabere har. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Om vi fjerner velfersstaten først så kan jeg si meg 100% enig i utsagnet.

Anarkisten i meg vil gjerne det, men realisten i meg sier at det ikke kommer til å skje. Et onde rettferdiggjør ikke et annet i mitt moralske univers, så jeg vil ikke være med på den. 

Geir :)

Da er vi uenige. Jeg mener først og fremst at jeg skal få beholde mine egne penger og bruke disse på det jeg ønsker enn at en tilfeldig utvalgt lottovinner fra FN skal få disse og bruke de på f.eks lappen til 30 000, 15 000 i måneden til mat og husleie uten annet krav enn å møte opp på norsk kurs osv. Det gjør meg forbannet og jeg mener det øker fremmedfiendtligheten i Norge. Det er dårlig for alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til sammenligning så har Iran 84

Wikipedia-artikkelen du refererer til lengre opp er omdiskutert pga. innholdets diskutable nøytralitet.

På dens diskusjonsside fremgår også at: "Irans IQ is 100-101 not 84"

Hvilket tall som stemmer er en diskusjon du finner her: https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Nations_and_intelligence#Irans_IQ_is_100-101_not_84.

Interresant. Desverre så er det løgn da kilden dokumenterer 5000 barn opp mot den generelle befolkningen i Iran. Det måles altså ikke mot verdensbefolkningen, men mot andre iranere og da er det naturlig at resultatet ligger omtrent på 100. 

Lenke til kommentar

Wikipedia-artikkelen du refererer til lengre opp er omdiskutert pga. innholdets diskutable nøytralitet.

Hvilket tall som stemmer er en diskusjon du finner her: https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Nations_and_intelligence#Irans_IQ_is_100-101_not_84.

Interresant. Desverre så er det løgn da kilden dokumenterer 5000 barn opp mot den generelle befolkningen i Iran. Det måles altså ikke mot verdensbefolkningen, men mot andre iranere og da er det naturlig at resultatet ligger omtrent på 100. 

Mener du jeg lyver her oppe?

Jeg sier 3 ting:

1: Artikkelen du linker til lengre opp er omdiskutert pga. sin nøytralitet.

Dette fremgår øverst i artikkelen du linker til, som viser at opplysningen jeg bringer her er korrekt. 

2: På diskusjonssiden fremgår en annen verdi for IQ i Iran enn du angir. Jeg har sitert denne.

Den oppførte verdien er korrekt gjengitt for leserne her i tråden, og er ikke noe jeg har funnet på.

3: Diskusjonen vedr. tallverdien (og resten av artikkelen) befinner seg faktisk på adressen jeg angir i linken.

Dette også en korrekt opplysning.

Hvis du ønsker å diskutere gyldigheten av tallmaterialet, så vet du nå altså hvor denne diskusjonen foregår. Vil du snakke om løgn så er kanskje rette adressat å finne der, ikke her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du jeg lyver her oppe?

*Slippery Slope*

Nei, jeg mener hun som startet diskusjonen bedrev løgn, ikke du.

Lenke til kommentar

100 er pr definisjon gjennomsnittet så 104.39 er da bra. Norge ligger uansett på rundt nøyaktig 100 så det er ingenting å hoppe i taket over, men heller ingenting å sutre over. Til sammenligning så har Iran 84, Syria 83 og Somalia 68. Så jo, det er belegg for å si at innvandrerene er mindre intelligente mennesker, generelt sett. 

Må nesten også få legge til at jeg forstår du er ukomfortabel med å diskutere slikt, og at det er derfor du bevisst ikke skrev opp hvilken IQ arabere har. 

Ser man på tabellen til arabiske land kan man se at det faktisk varierer en god del, men jeg mener personlig at IQ ikke er et tall som definerer hvor bra et menneske er skikket til å overleve , hadde det vært det hadde flere av de som "har lav IQ" ikke overlevd i det hele tatt tatt i betraktning hvor de lever.

Kan faktisk si at jeg har personlig kjennskap til noen Mensa medlemmer som har svært høy IQ og noen av valgene de har tatt er ikke akkurat så veldig glupe , å påstå at man ikke trenger å vaske håret så ofte er vel og greit , men når man setter det i praksis og det lukter som bare det + man ender opp med å ikke se ut på den personlige delen så er det noe som ikke helt er på plass.

Ser man også på utdanningssystemet og kunnskapene man lærer gjennom livet så tror jeg nok at dette har en del  å si for utviklingen av den type IQ man har og den selektive genetikken man får ved at de som har denne typen for IQ reproduserer seg i konkrete land , men igjen er det ikke et fasitsvar på hva som definerer IQ'en.

Men man trenger ikke å gå lenger tilbake enn til Spania og Invasjonen fra Arabiske land som startet på slutten av 900 tallet og varte til omtrent 1500 tallet , dette landet fikk blandet ut befolkningen sin ganske så kraftig og ser man i dag på IQ'en til befolkningen så ligger de omtrent på samme tall som oss og USA ( 98 IQ ) .

Det er jo uansett tydelig at de som nå kommer til Europa er ute etter å overleve , hadde de valgt å bli igjen i landene sine og blitt bombet til døde / sultet til / døde osv så hadde det jo fortalt oss en god del om dem.

Lenke til kommentar

Ser man på tabellen til arabiske land kan man se at det faktisk varierer en god del, men jeg mener personlig at IQ ikke er et tall som definerer hvor bra et menneske er skikket til å overleve , hadde det vært det hadde flere av de som "har lav IQ" ikke overlevd i det hele tatt tatt i betraktning hvor de lever.

Kan faktisk si at jeg har personlig kjennskap til noen Mensa medlemmer som har svært høy IQ og noen av valgene de har tatt er ikke akkurat så veldig glupe , å påstå at man ikke trenger å vaske håret så ofte er vel og greit , men når man setter det i praksis og det lukter som bare det + man ender opp med å ikke se ut på den personlige delen så er det noe som ikke helt er på plass.

Ser man også på utdanningssystemet og kunnskapene man lærer gjennom livet så tror jeg nok at dette har en del  å si for utviklingen av den type IQ man har og den selektive genetikken man får ved at de som har denne typen for IQ reproduserer seg i konkrete land , men igjen er det ikke et fasitsvar på hva som definerer IQ'en.

Men man trenger ikke å gå lenger tilbake enn til Spania og Invasjonen fra Arabiske land som startet på slutten av 900 tallet og varte til omtrent 1500 tallet , dette landet fikk blandet ut befolkningen sin ganske så kraftig og ser man i dag på IQ'en til befolkningen så ligger de omtrent på samme tall som oss og USA ( 98 IQ ) .

Det er jo uansett tydelig at de som nå kommer til Europa er ute etter å overleve , hadde de valgt å bli igjen i landene sine og blitt bombet til døde / sultet til / døde osv så hadde det jo fortalt oss en god del om dem.

Selvfølgelig varierer det, og det finnes en god del arabere som er veldig oppegående, men du må også huske på at selv om det finnes noen som kommer fra Somalia med 140 IQ så er cirka halvparten av somaliere under 68. Dette manifesterer seg i at området er veldig underutviklet.

Dine personlige kjennskaper til mensa medlemmer er likegyldig for meg og det er heller ikke noe argument i en saklig diskusjon.

Det finnes ikke forskjellige typer IQ. Du kan kritisere måten man tester intelligens på, men du kan ikke påstå at det finnes forskjellige typer intelligens. Det riktige blir at det finnes forskjellige kunnskaper man kan tilegne seg. 

Iberia var under muslimsk styre en periode ja, men det ser ikke ut til at de muslimene som var der har overlevd. Du kan jo lese litt mer om det her: https://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_history_of_the_Iberian_Peninsula

Jeg vil tro spanjolene enten drepte eller forviste det meste av den muslimske befolkningen når de tok tilbake Iberia.

Det er helt riktig at de som kommer nå er de som er intelligente nok til å flykte fra kulturen sin før det er for sent. La oss uansett være snille og si at midtøsten sporter hele 90 IQ gjennomsnitt. Tenk da at halvparten er dummere enn dette, og dersom du fortsatt skal argumentere for at det finnes mange intelligente arabere så må det enda flere idioter til for å få regnestykket til å gå opp.

Alt i alt kan vi konkludere med at det vi får nå i denne flykntingebølgen er det samme vi alltid har fått fra regionen: Mennesker som ikke klarer å komme seg ut av NAV på flere tiår, og dermed er en byrde for den lille delen av Norges befolkning som faktisk er produktive. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Iberia ble nok en del forvist , men man kan heller ikke nekte for at en stor andel av befolkningen nå var faktisk blanding av arabere og Iberere , noe av det samme skjedde jo også under Romerne om man går enda lengre tilbake. Så rent genetisk finner vi trolig blanding av gener i det meste av oss Europeere. 

Men når det gjelder IQ så vil jeg påstå at en Mensa IQ test som måler hvor flink og rask du er til å løse konkrete problemer ikke er en god måte å vite alt om mennesket på , det sier oss ingenting om hva man hadde gjort i en stresset situasjon , det gir oss heller ingen god indikasjon på om du hadde havnet i en flystyrt og kommet på en helt øde område om du hadde overlevd eller ikke , det gir oss på ingen måte en god indikasjon på hvor bra man fungerer sosialt med andre mennesker og samarbeidsevne osv...

Så for meg personlig så sier et IQ tall på 80 meg egentlig lite om en person annet enn at de ikke er like flinke som en annen person på 100 til å løse konkrete problemer , man kan jo se på autister for eksempel, finnes gode eksempler på autister som har helt absurd høy IQ men igjen vet vi jo alle at dette er mennesker med helt spesielle behov som må ivaretas.

Greit nok at du mener at mine personlige erfaringer med noen av Norges mensa medlemmer (Trondheim) ikke betyr så mye for deg , men jeg mener i alle fall at det er relevant i forhold til at noen (igjen man skal ikke generalisere da jeg er sikker på at det er stor forskjell på hvert enkelt individ der også )  selv med høy IQ ikke nødvendigvis fungerer optimalt i samfunnet vårt.

Og det er også det som var hovedpoenget mitt , IQ er bare et tall og sammen med andre faktorer vil det gi oss en indikasjon på hvordan man fungerer i et samfunn. 

Jeg ser heller på andre viktige faktorer når vi tar inn innvandrere til Norge og det er viljen til å være en del av samfunnet , ta jobb og utdanne seg etter behov og bidra til at samfunnet vårt fungerer langt bedre. Er du kommet til Norge for å bli bør du også jobbe for å bli en del av vårt samfunn , om det betyr at du må legge fra deg religionen din eller utøve den på en langt mindre rigid måte enn du gjorde før så bør man godta det , fordelene av å leve i Norge utveier dette over det å leve i det landet du har flyktet fra.

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig. Tyrkia har et mål med konflikten. De vil bli en stormakt i Midtøsten. Deres hovedfiende er kurderne. De støtter på ingen måte terrorisme. Det er godt mulig de støtter grupper som sloss mot kurdere, men det betyr ikke at de støtter IS. De ønsker ikke at noen får mye makt i området. Om IS tar over Irak og Syria får de mye makt, det ville ikke Tyrkia likt.

Hvorfor skjøt Tyrkia ned Russland sitt fly? Det er ganske lett. Tyrkia vil ikke bli sett på som en svak nasjon. Russland har testet grensene og stadig gått litt innover grensene til Tyrkia. Tyrkia viste at de ikke aksepterer dette og skjøt ned flyet for å vise Russland og verden at Tyrkia ikke kan ses på som en svak nasjon der andre makters militær kan gå litt innover tyrkisk side. Det har ingenting med at Russland hjelper Assad å bekjempe IS. Selv om Assad kommer tilbake vil han være i en ekstremt svekket tilstand i evigheter.

Tyrkia har og lett muligheten til å sende så mange soldater de vil inn i Syria. Det er ikke bare det at de har godkjennelse fra verdenspoliti USA, men de har fått ønske fra USA om å gå inn. Grunnen til at de ikke gjør det er at de ikke vil. De vil ikke være dypt involvert i konflikten. Det eneste de vil gjøre med konflikten er å løse konflikten de har med kurdere i eget land, og vise at Tyrkia er en mektig nasjonalstat.

Og Russland erobre Tyrkia? Jeg forstår ikke hvorfor folk er redde for Rusland engang. De har ikke økonomi til det i det hele tatt. Mulig de vil kunne klare å beseire Tyrkia, men landet vil bli helt ødelagt i prosessen. Les opp på hvordan Sovjetunionen falt sammen. Dette hadde nok blitt enda verre. Og hvorfor skulle Russland gi noe som helst til Hellas?

Og hvis ikke Europa klarer å stoppe innvandring inn i Europa, hvordan forventer du at Tyrkia skal gjøre det? Tyrkia har jo allerede langt mer flyktninger enn europeiske land. Land som Tyskland, Danmark og Sverige har sluppet flyktninger som skulle blitt stoppet inn til Norge. Skal vi som Norge bare innvadere Danmark, Sverige og Tyskland da, for å stoppe flyktningene?

Thitorkin2

Og du sier folk fra Midtøsten er lite intelligente og baserer det på IQ? Det er mulig å være litt mer seriøs. Det finnes ikke noe objektivt mål i verden på intelligens. Genteorien din putter deg fint inn i raseteorien til nazistene. Det du gjør nå er en ekstrem overforenkling uten noe kunnskap om hvordan samfunn fungerer.

Miljø bestemmer det meste i samfunn. For eksempel ifølge deg så vil innvandrere i Tyskland være mer intelligente enn i Frankrike. Tyskland har bedre integreringspolitikk, som gjør at selv om folk var innvandrere før, så blir de i mye større grad tyskere. Husk at de som innvandrer fra slike konflikter er hovedsaklig en gruppe mennesker, og representerer ikke befolkningen i det landet. De har masse ekstra problemer, siden de er krigsflyktninger. Folk med psykiske problemer i Norge og gjør det dårligere i alle mulige tester. Folk som havner utenfor systemet i Norge som er nordmenn fallere og langt bak i all slags statistikker. Innvandrere har større sannsynlighet enn etniske nordmenn til å falle inn i en slik kategori på grunn av forhold og miljø. Det betyr ikke at det er noe med landene de kommer fra, eller dem som personer som er problemet.

Det er for så vidt en sannhet med modifikasjoner. Se f.eks på asiatere som innvandrer til USA, og da spesielt kinesere. De er innvandrere, men de tilpasser seg veldig godt til det amerikanske systemet og samfunnet, veldig raskt. Samtidig beholder de en del av sin egen kultur. Det gjør at asiatere er overrepresentert i skolesystemer i det øverste sjiktet. De knuser etniske amerikanere. Kulturforskjellen mellom Midtøsten og Europa derimot er langt større. De virker og mindre villige til å tilpasse seg på et generelt grunnlag.

Alt som skjer og hvordan ting henger sammen kan lett forklares fra et samfunnspolitisk perspektiv. Det forklarer veldig godt hva som skjer og hva vi kan forvente. Disse modellene er derimot ofte ganske kompliserte. Folk forstår dem ikke, eller bruker ikke tid på å sette seg inn i dem. Dermed kommer forenklingen "De har lavere IQ" osv. LA meg og få legge til at intelligens er ikke det samme i alle kulturer. En Vestlig intelligens test er ikke nødvendigvis representativ for Midtøsten. Så før du begynner å snakke om andres intelligens, hva med å lese deg opp på samfunnsvitenskap? Det er det intelligente mennesker som skal forklare det som skjer gjør. Det er den eneste rette og aksepterte vitenskapen i dette feltet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Er du kommet til Norge for å bli bør du også jobbe for å bli en del av vårt samfunn , om det betyr at du må legge fra deg religionen din eller utøve den på en langt mindre rigid måte enn du gjorde før så bør man godta det , fordelene av å leve i Norge utveier dette over det å leve i det landet du har flyktet fra.

islam-or-else.jpg

Mon tro hvor lenge det vil ta før Islam virkelig setter tenna i samfunnet og begynner spiralen ned mot døden for oss alle :wee:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Lavere intelektuell kapasitet? Så de er rett og slett dumme og klarer ikke å lære seg like mye som andre folk? Idiotisk utsagn.

Intelligens er som høyde. Det går på gener og kan måles. Vi vet også at innavl er negativt for intelligens. Vi vet at innavl er mer utbredt i midtøsten enn i resten av verden. Og ja, vi har målt intelligens pr land. https://en.wikipedia.org/wiki/Nations_and_intelligence.

Blablabla du er sikkert uenig på så mange moralske og etiske grunnlag at du ikke gidder å skrive dem ned her engang. La oss se bort i fra det og gå utifra at jeg har rett. Da blir vel innvandringstopp logisk?

Bryr meg ikke så veldig mye om moral og etikk.

Du har tydeligvis en veldig lav intelektuell kapasitet siden du presterer å argumentere med intelligens når det kommer til innvandringsstopp. Det er veldig mange andre grunner (grunner som faktisk gir mening) til å stoppe innvandringen så det er  ulogisk å dra intelligensargumentet. Et menneske trenger ikke å være så veldig smart eller kunne mye for å være et produktivt medlem i samfunnet ;)

Hvis man er motstander av noe så bør man hvertfall klare å gi de beste, mest logiske argumentene som inneholder de mest rasjonelle tankene basert på hendelser og resultater av det man er imot. Noe annet er meningsløst.

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...