Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ripe i frontfanger

325i

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde et møte med en betongkloss og jeg fikk da noen riper i frontfangeren på bilen min. Ripa går helt inn i metallet. Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre for å forhindre at dette ruster, er det greit nok å spraye over klarlakk?

Det er ikke så veldig synlig, så jeg har ikke tenkt å fikse det. Jeg vil bare forhindre at metallet skal begynne å ruste. 

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en lakkboks med fargen, regner med at det er i den svarte delen, også tar du en liten pensel (av den typen du brukte når du malte på på barneskolen feks), fyller litt lakk i en kopp/lokket og "maler" det på flekken med penselen. Da blir det mindre synlig.

Fangeren er vel av aluminium, og det ruster vel lite ;)

Edit: Eller bare bruk lakkstift ja :p

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Kjøp en lakkboks med fargen, regner med at det er i den svarte delen, også tar du en liten pensel (av den typen du brukte når du malte på på barneskolen feks), fyller litt lakk i en kopp/lokket og "maler" det på flekken med penselen. Da blir det mindre synlig.

Fangeren er vel av aluminium, og det ruster vel lite ;)

Edit: Eller bare bruk lakkstift ja :p

Ripene er ganske dype ser det ut til, redd det blir stygt om jeg bare bruker lakkstift. Er du sikker på at den er av alu? 

Lenke til kommentar

Hva med bilder av ripene? Jeg polerte for en tid tilbake bort det aller meste av skader på bakfangeren på arbeidsbilen min etter tidligere brukere hadde hatt problemer med å dømme avstand bak til hengeren når de skulle huke den på.

Endret av 325i
Lenke til kommentar

Flott bilde! Så for meg en fortvilet Ferarri-eier, men dette er vell en Mazda eller noe fra 90-tallet?

1. Dette er en plast-støtfanger. Lucky u, plast ruster ikke! 

2. Rask fix her er å barbere bort plastflisene med en skarp kniv. Pusse med våtslipepapir og spraye over med klarlakk.

Er en mercedes 190 som nevnt, + lykten er ganske avslørende, for ikke å nevne felgene.

Men du har helt rett, dette blir nok greit å fikse for TS selv. 

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Flott bilde! Så for meg en fortvilet Ferarri-eier, men dette er vell en Mazda eller noe fra 90-tallet?

2. Rask fix her er å barbere bort plastflisene med en skarp kniv. Pusse med våtslipepapir og spraye over med klarlakk.

Nederste del er av metall. Det er visst aluminium, så det ruster vel heller ikke. I hvert fall ikke på samme måte som stål. 

Takk for tips. 

Lenke til kommentar

Er en mercedes 190 som nevnt, + lykten er ganske avslørende, for ikke å nevne felgene.

Fant det du nevnte på sidene til biltema. Vet du om noe jeg kan bruke for å fylle ripene, eller vil grunning være nok?

Lenke til kommentar

Fant det du nevnte på sidene til biltema. Vet du om noe jeg kan bruke for å fylle ripene, eller vil grunning være nok?

En finner veldig mye god hjelp på sånt på youtube. Så prøver du bare å matche produktene de bruker mest mulig og til riktig formål så følger du det de gjør: https://www.youtube.com/results?search_query=fixing+scratched+bumper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...