Smidt Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) jeg driver mde php i dreamwaver, men når jeg skal se hvordan koden tar seg ut i "design mode" kommer det bare opp et lite php ikon. det virker fint når jeg legger filen ut på nettet å ser hvordan det ser ut. EDIT: lurer forresten også på hvordan jeg kan intsallere php manuelt. har søkt i forumet og fant ikke noe annet enn mine tidligere innlegg. har også søkt litt på google, men har ikke funnet noe som har løst problemet. hvis du svarer hadde det vært til veldig stor hjelp med en konkret side/fremgangsmåte/guide. kan jo lete gjennom en haug av resultater i google selv :-) håper det er noen med erfaring med dette. Endret 19. november 2003 av tsmidt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Du kan ikke se resultatet av php kode i Dreamweaver, du vil kun få frem et php ikon Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 oh. da så.. *i mangel av rødmende * noen som vet om en god guide/fremgangsmåte for installasjon av php på din egen maskin? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 du trenger en webserver (typisk apache) og deretter php. det finnes drøsser av tråder om emnet her på forumet Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Eventuelt finnes det gode guider på installasjon på php.net - Google eventuelt på php install windows eller noe slikt. Eller - mye bedre - grav frem en gammel maskin, og sett opp en separat linuxboks som php-mysql testserver. Selv bruker jeg iBooken min som testserver, og koder på PC'en. hj Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Vel, du kan gjøre ting litt enkelt og installere PHPTriad. Den inneholder Apache, PHP og MySQL som er eksakt hva du trenger Skal du bare bruke det til testing så går det fint ann å ha det på maskinen du jobber med. Let deg frem her: http://www.phpgeek.com/ Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Guide for hvordan man skal installere php og apache: http://php.senteret.net/index.php?meny=men...&side=apachephp Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 takker for alle svar. har funnet frem til phpTriad og noe annet liknende. prøver ut nå. takk for alle svar. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Kommer litt sent ser jeg Men du kan laste ned phpdev. Det er et program som installerer apache med php og mysql på 5 sec Det funker strålende, og da vil du også se phpkoder i dreamweaver. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg vil anbefale foxserv! Utrolig enkelt og inneholder de fleste serverene! Filen er på litt over 30MB... Men det er jo egentlig verdt det... FoxServ Lykke til.. PS. Hvis ikke linken funker kan du bare søke på FoxServ i google, og trykke på første linken! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Eller prøv EasyPHP. Det er utrolig enkelt å installere. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 takker, prøver phpdev nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå