Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Selvfølgelig går det an å vise frem på TG, men du må ha en bedre plan enn det. Hvis du kun har planer om å vise frem på TG så blir det vanskelig med sponsorer. Hvorfor skal f.eks. Komplett velge deg overfor en kjent modder som kan ta det på bestilling. Du må ha en mye bedre plan enn en som alerede har foten innenfor. Hva er målet titt i det lange løp? Er dette noe du ønsker å jobbe med eller er det et engangsprosjekt? Prøver ikke å være negativ, men jo mer fallgruver og negativitet som kommer frem jo bedre kan du forberede deg så du slipper å bekymre deg så mye for dem. Det er nettopp det negative jeg vil vite om, sånn at jeg vet om dem I forveien.Det er noe jeg vil gjøre flere prosjektet av. Kan jeg gjøre en som f eks Trident of Neptune av Mecomods? Lenke til kommentar
Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Jeg lurer også litt på hva planene dine er. Det minste problemet her må jo være å finne noen å spørre - og det avhenger jo litt av hva du har tenkt å gjøre. En ting er produsenter eller retailers av hardware. En annen ting i slike sammenhenger kan jo like gjerne være selskaper for maskinering og lakkering. Jeg syntes du skal begynne med å planlegge hva du har tenkt å gjøre. Det bør være bra, og det bør være nytenkende. Deretter må du ta denne planen med deg rundt til ulike aktører og høre om de ønsker å sponse deg. Det må jo være en catch her - noe spesielt, noe kult og kanskje noe som skal gis bort i gave / loddtrekning. Hvis du ikke vet hvem du skal spørre, så vil jeg anta at du ikke vet hva du skal gjøre. Da får du nei fra alle uansett. Lag en plan, lag en 3d skisse, lag en catch/hook for hvorfor de skal sponse deg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nei, kanskje du har noen ideer? Tja ... Det finnes jo alt mulig. Det krever mye arbeid og verktøy. Du kan ikke forvente å kjøpe alt over disk - du må lage en del av det selv. Du kan f.eks skaffe en gammel tre-radio og bygge inn en maskin i dette. Kalle det 'Recycle' og spørre om de grønne vil sponse Eller bygge det inn i en mini gravemaskin og spør om Catepillar vil sponse deg. Du må jo fremheve noe, sponsor må jo bli sett av denne greia for å tjene noe på det. Det er derfor jeg snakker om catch / hook ... altså en god gammelsdags salgspitch. Til syvende og sist så er det jo ikke sikkert at du sitter igjen med dette heller. Det er jo ikke nødvendigvis slik at det er så mange som gidder å sponse deg med en ny standard gamingmaskin. Da må du nok ta det opp med far og mor. Hvis du blir flink til å modde, og skaper et navn for deg selv, så kan du begynne å tjene på det. Kan jeg gjøre en lik Trident of Neptune av mercomods og få sponsor for det? Endret 29. februar 2016 av Adrian343 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Nei det høres ut som en fryktelig dårlig ide. Du kan ikke bare gjøre noe som noen andre allerede har gjort. Videre så er ikke det bygget spesielt vanskelig. Det er for det meste hyllevare og spraybokser. Pent er det .. Men ikke så vanskelig å gjøre. Endret 29. februar 2016 av Kyrre S. 2 Lenke til kommentar
Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Nei det høres ut som en fryktelig dårlig ide.Hvorfor det? Lenke til kommentar
Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Nei det høres ut som en fryktelig dårlig ide. Du kan ikke bare gjøre noe som noen andre allerede har gjort. Videre så er ikke det bygget spesielt vanskelig. Det er for det meste hyllevare og spraybokser. Pent er det .. Men ikke så vanskelig å gjøre. Har du noen andre gode forslag til noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Uten fantasi så kommer du ikke langt innenfor casemodding. Søk på casemod på interwebben og sjekk ut bilder Skal du ha sponsor når du er uten erfaring så må du som sagt komme med et konsept som passer den du spør. Veletablerte moddere trenger ikke konsepttegninger siden deres tidligere prosjekter taler for seg selv. 3 Lenke til kommentar
Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Uten fantasi så kommer du ikke langt innenfor casemodding. Søk på casemod på interwebben og sjekk ut bilder Skal du ha sponsor når du er uten erfaring så må du som sagt komme med et konsept som passer den du spør. Veletablerte moddere trenger ikke konsepttegninger siden deres tidligere prosjekter taler for seg selv.Takk for veldig bra svar!Har ikke ordentlig verktøy til casemodding, er det et sted I Drammen der jeg kan stikke innom eller noe sånt? Endret 29. februar 2016 av Adrian343 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Anbefaler deg å sjekke www.mini-itx.com for mange gode ideer. Det er stor samling arbeidslogger. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Uten fantasi så kommer du ikke langt innenfor casemodding. Søk på casemod på interwebben og sjekk ut bilder Skal du ha sponsor når du er uten erfaring så må du som sagt komme med et konsept som passer den du spør. Veletablerte moddere trenger ikke konsepttegninger siden deres tidligere prosjekter taler for seg selv.Takk for veldig bra svar!Har ikke ordentlig verktøy til casemodding, er det et sted I Drammen der jeg kan stikke innom eller noe sånt? Troller du eller? 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Billig verktøy får du på Biltema. Forskjellige typer kabinett krever forskjellig verktøy. Skal du lage kabinett av aluminium, stål, tre, glassfiber eller tørrfisk? Har du ingen planer? Det virker heller ikke som om du er forberedt på å betale en krone selv? Tror ikke noen vil gi deg gratis PC sånn uten videre... 1 Lenke til kommentar
Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Uten fantasi så kommer du ikke langt innenfor casemodding. Søk på casemod på interwebben og sjekk ut bilder Skal du ha sponsor når du er uten erfaring så må du som sagt komme med et konsept som passer den du spør. Veletablerte moddere trenger ikke konsepttegninger siden deres tidligere prosjekter taler for seg selv.Takk for veldig bra svar!Har ikke ordentlig verktøy til casemodding, er det et sted I Drammen der jeg kan stikke innom eller noe sånt? Troller du eller? Nei,Har bare ikke utstrekning til flere tusen I garasjen min Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Start på nytt Adrian. Lag noen tegninger og skriv ned ideène dine. Kom tilbake når du har gjort det og post bilder og liste på ideène dine. Ta med materialvalg i listen. Ta selvfølgelig også med forskjellige ca mål på det du skal lage. Når det er gjort så kan du komme tilbake hit, starte en ny tråd og få MYE bedre hjelp. Du vet jo absolutt ingenting om prosjektet ditt og det er ikke et bra utgangspunkt for folk som prøver å hjelpe deg. 4 Lenke til kommentar
Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Start på nytt Adrian. Lag noen tegninger og skriv ned ideène dine. Kom tilbake når du har gjort det og post bilder og liste på ideène dine. Ta med materialvalg i listen. Ta selvfølgelig også med forskjellige ca mål på det du skal lage. Når det er gjort så kan du komme tilbake hit, starte en ny tråd og få MYE bedre hjelp. Du vet jo absolutt ingenting om prosjektet ditt og det er ikke et bra utgangspunkt for folk som prøver å hjelpe deg. OK da gjør jeg detUnnskjyld for at jeg har vært litt vanskelig å hjelpe. Takk for al hjelpen jeg har fått Hva skal jeg lage det på? Sketchup eller tegning? Foretrekker Sketchup Endret 29. februar 2016 av Adrian343 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Du kan godt lage en 3d modell. Lukter jeg sarkasme? Lukter jeg troll? Det er hvertfall noe som lukter, kanskje det bare er fotsvetten min. 1 Lenke til kommentar
Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Du kan godt lage en 3d modell. Lukter jeg sarkasme? Lukter jeg troll? Det er hvertfall noe som lukter, kanskje det bare er fotsvetten min.Jeg Troller ikke Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Du starter i feil ende, du må ha en god plan, tegninger og noe å tilby en sponsor før det er noe vits i å tenke på at noen skal sponse deg. Å være sponsor er ca skm å kjøpe en tjeneste, du får noe, de får noe. Ingen gir deg deler for at du vil ha ett hobby-prosjekt, du må logge om det, reklamere for de, gjøre noe som skaper oppmerksomhet slik at sponsor får det han "betaler" for. Ikke se på sponsingen som en veldedighets-sak så du kan drive på med din hobby, men heller som salg av reklame mot betaling. Lag en plan for reklamering/publisering, lag tegninger, vis gjerne tidligere prosjekter, så sjekk med sponsor. Men, har du egentlig noe som helst erfaring med å bygge noe? Ettersom du ikke har verktøy tviler jeg på at du har nok erfaring til å lage noe andre vil sponse. Lenke til kommentar
Adrian343 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Du starter i feil ende, du må ha en god plan, tegninger og noe å tilby en sponsor før det er noe vits i å tenke på at noen skal sponse deg. Å være sponsor er ca skm å kjøpe en tjeneste, du får noe, de får noe. Ingen gir deg deler for at du vil ha ett hobby-prosjekt, du må logge om det, reklamere for de, gjøre noe som skaper oppmerksomhet slik at sponsor får det han "betaler" for. Ikke se på sponsingen som en veldedighets-sak så du kan drive på med din hobby, men heller som salg av reklame mot betaling. Lag en plan for reklamering/publisering, lag tegninger, vis gjerne tidligere prosjekter, så sjekk med sponsor. Men, har du egentlig noe som helst erfaring med å bygge noe? Ettersom du ikke har verktøy tviler jeg på at du har nok erfaring til å lage noe andre vil sponse. Helt klar over det øverste.Jeg har det verktøyet jeg trenger, bare ikke verktøy som laser cutter og 3d printer til flere tusen. Jeg har erfaring ja Endret 29. februar 2016 av Adrian343 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Perfekt video for deg TS https://www.vessel.com/videos/P_32WNovg Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Perfekt video for deg TS https://www.vessel.com/videos/P_32WNovg This video is only available to Vessel subscribers. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Perfekt video for deg TS https://www.vessel.com/videos/P_32WNovg This video is only available to Vessel subscribers.Du får vente 7 dager da Gratis på Vessel da, og på YouTube. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå