Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som har noe å tjene på å promotere deg er vel en god start :)

 

Har du noe å vise til fra før ? Er det tiltenkt ett godt formål, rusfritt arrangemang blant ungdom etc ?

 

Om det ikke er annet formål enn at du vil ha mere penger til overs til redbull og seigmenn foreslår jeg at du lover foreldre og besteforeldre bot og bedring på skole og ellers.

 

Evt vinkle det til at du trenger en viss type utstyr til ting du vil lære som film og fotoredigering, animering etc.

 

Å få spons kommersielt utenfor veldedige ordninger, esport, ekstrem overklokking eller casemodding er nok vanskelig

Endret av Thobjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En flink casemodder kan muligens få komponentene gratis/billig fra komplett.no mot at han skriver worklog der han omtaler produktene og forhandleren. Slikt er god reklame.

Det var ved å lese andres worklogs at jeg begynte med casemodding, men jeg betalte alt selv.

 

"Desverre" har nå laptopene blitt så gode at det er fullstendig unødvendig å bygge noe stasjonært. Jeg har ikke brukt stasjonær PC på flere år, med få unntak på jobb og på besøk hos andre.

Komponentene kan nå lages så små at utfordringen er borte. Du trenger ikke CD-ROM, diskettstasjon, mekanisk harddisk og stor kjøleløsning. Du kan bygge en Raspberry Pi inn i brødristeren, og fremdeles ha plass til å riste brød. Det er ikke utfordrende lengre.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er artig å se hvordan f.eks linus på linustechtips får det til.

 

Han har per idag 9 ansatte og ett varehus som bugner av varer produsentene ønsker reportasje på.

 

Stikkordet her er lidenskap.

 

Han har vært i bransjen i flere år og sakte jobbet seg opp og frem.

 

Han jobbet i canadas svar på komplett - NCIX og jobber fortsatt for dem til tider og har kontaktnett derifra men har bransjet ut og fått egen merkevare opp å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å gi deg falske forhåpninger, men har du noen planer for hva du vil bygge?

Det er ingen selvfølge at maskinen din har noen sponsorverdi om du bare bygger en gamer-maskin med neonlys og store vifter i et glasskabinett.

 

Sjekk arbeidet til Bizardo på forumet. Han lager casemods som folk vil lese om, og worklogs som folk leser. Hans arbeid er verdt å sponse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på hva planene dine er. Det minste problemet her må jo være å finne noen å spørre - og det avhenger jo litt av hva du har tenkt å gjøre. En ting er produsenter eller retailers av hardware. En annen ting i slike sammenhenger kan jo like gjerne være selskaper for maskinering og lakkering.

 

Jeg syntes du skal begynne med å planlegge hva du har tenkt å gjøre. Det bør være bra, og det bør være nytenkende. Deretter må du ta denne planen med deg rundt til ulike aktører og høre om de ønsker å sponse deg. Det må jo være en catch her - noe spesielt, noe kult og kanskje noe som skal gis bort i gave / loddtrekning.

 

Hvis du ikke vet hvem du skal spørre, så vil jeg anta at du ikke vet hva du skal gjøre.

Da får du nei fra alle uansett. Lag en plan, lag en 3d skisse, lag en catch/hook for hvorfor de skal sponse deg.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for alle svar, men hvilke selskap bør jeg spørre?

 

Jeg tror Rema 1000 er veien å gå....

 

Er det ikke ganske åpenbart at du spør et firma som selger løse datadeler? Netonnet, Komplett, Multicom, etc etc etc.

 

Edit: Det kan faktisk gå å få et firma som Rema 1000 til å sponse slik hvis du har en genial idè som gir dem bra reklame. Har jo sett de videoene på "History Channel" der motorsykkelgutta bygger sykkel til X så har de auksjon til inntekt for noe, bra reklame. Nå vet ikke jeg om du skal beholde saken da, bare en tanke som jeg tenkte å dele :)

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk for alle svar, men hvilke selskap bør jeg spørre?

Jeg tror Rema 1000 er veien å gå....

 

Er det ikke ganske åpenbart at du spør et firma som selger løse datadeler? Netonnet, Komplett, Multicom, etc etc etc.

 

Edit: Det kan faktisk gå å få et firma som Rema 1000 til å sponse slik hvis du har en genial idè som gir dem bra reklame. Har jo sett de videoene på "History Channel" der motorsykkelgutta bygger sykkel til X så har de auksjon til inntekt for noe, bra reklame. Nå vet ikke jeg om du skal beholde saken da, bare en tanke som jeg tenkte å dele :)

Har prøvd tema 1000, de sier de ikke sponser privatpersoner
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å gi deg falske forhåpninger, men har du noen planer for hva du vil bygge?

Det er ingen selvfølge at maskinen din har noen sponsorverdi om du bare bygger en gamer-maskin med neonlys og store vifter i et glasskabinett.

 

Sjekk arbeidet til Bizardo på forumet. Han lager casemods som folk vil lese om, og worklogs som folk leser. Hans arbeid er verdt å sponse.

Har ikke noen ideer nei, kanskje du har noen du har noe forslag?
Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på hva planene dine er. Det minste problemet her må jo være å finne noen å spørre - og det avhenger jo litt av hva du har tenkt å gjøre. En ting er produsenter eller retailers av hardware. En annen ting i slike sammenhenger kan jo like gjerne være selskaper for maskinering og lakkering.

 

Jeg syntes du skal begynne med å planlegge hva du har tenkt å gjøre. Det bør være bra, og det bør være nytenkende. Deretter må du ta denne planen med deg rundt til ulike aktører og høre om de ønsker å sponse deg. Det må jo være en catch her - noe spesielt, noe kult og kanskje noe som skal gis bort i gave / loddtrekning.

 

Hvis du ikke vet hvem du skal spørre, så vil jeg anta at du ikke vet hva du skal gjøre.

Da får du nei fra alle uansett. Lag en plan, lag en 3d skisse, lag en catch/hook for hvorfor de skal sponse deg.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nei, kanskje du har noen ideer?
Lenke til kommentar

Tror du først og fremst må bevise deg selv som en fyr som har talent og lidenskap. Lage noe nytt / utenom det vanlige.

Vil tro det ligger en god slump med penger brukt av egen lomme for de som nå har fått sponsorer.

 

Det bør kanskje være et prosjekt som skal vises frem på et sted som når ut til mange brukere og fanger deres interesse slik at sponsorene får igjen noe for å sponsor.

 

Hvis det er fordi du bare vil ha noe til deg selv, er det jo ingen som gidder å sponse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er målet ditt å få en gratis PC? Det er ingen selskaper i sine fulle 5 som gir bort en PC/ hardware/ penger uten grunn. Start en kickstarterkampanje, kanskje en eller annen er villig til å gi deg litt penger.

Målet mitt er ikke å få en gratis pc.

Men å bygge en kul mod

Har du noen ideer?

Lenke til kommentar

Samma om du skal bygge en kul mod. Hva skal skje med maskinen når den er ferdig er spørsmålet. Er det til deg selv så kan du glemme det.

 

Skal du få sponsor som Rema så kan du komme med en konsepttegning og si at PC'en kan brukes i en reklame for eksempel, eller auksjoneres bort for et godt formål. Samma med andre bedrifter. De sponser ikke X uten å få noe igjen for det (les: Reklame).

 

Tilpass modifikasjonen (konsepttegningen) etter hvilket firma du spør. Fargevalg og slike ting er viktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer også litt på hva planene dine er. Det minste problemet her må jo være å finne noen å spørre - og det avhenger jo litt av hva du har tenkt å gjøre. En ting er produsenter eller retailers av hardware. En annen ting i slike sammenhenger kan jo like gjerne være selskaper for maskinering og lakkering.

 

Jeg syntes du skal begynne med å planlegge hva du har tenkt å gjøre. Det bør være bra, og det bør være nytenkende. Deretter må du ta denne planen med deg rundt til ulike aktører og høre om de ønsker å sponse deg. Det må jo være en catch her - noe spesielt, noe kult og kanskje noe som skal gis bort i gave / loddtrekning.

 

Hvis du ikke vet hvem du skal spørre, så vil jeg anta at du ikke vet hva du skal gjøre.

Da får du nei fra alle uansett. Lag en plan, lag en 3d skisse, lag en catch/hook for hvorfor de skal sponse deg.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nei, kanskje du har noen ideer?

 

 

 

Tja ... Det finnes jo alt mulig. Det krever mye arbeid og verktøy. Du kan ikke forvente å kjøpe alt over disk - du må lage en del av det selv.

 

Du kan f.eks skaffe en gammel tre-radio og bygge inn en maskin i dette. Kalle det 'Recycle' og spørre om de grønne vil sponse :p

 

Eller bygge det inn i en mini gravemaskin og spør om Catepillar vil sponse deg.

 

Du må jo fremheve noe, sponsor må jo bli sett av denne greia for å tjene noe på det. Det er derfor jeg snakker om catch / hook ... altså en god gammelsdags salgspitch.

 

Til syvende og sist så er det jo ikke sikkert at du sitter igjen med dette heller. Det er jo ikke nødvendigvis slik at det er så mange som gidder å sponse deg med en ny standard gamingmaskin. Da må du nok ta det opp med far og mor.

 

Hvis du blir flink til å modde, og skaper et navn for deg selv, så kan du begynne å tjene på det.

 

7188_04_mighty-gaming-movement-part-3-ca

 

DSC04377.jpg

 

mod_zeromod_gulf_13-800x532.jpg

 

1.jpg

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samma om du skal bygge en kul mod. Hva skal skje med maskinen når den er ferdig er spørsmålet. Er det til deg selv så kan du glemme det.

 

Skal du få sponsor som Rema så kan du komme med en konsepttegning og si at PC'en kan brukes i en reklame for eksempel, eller auksjoneres bort for et godt formål. Samma med andre bedrifter. De sponser ikke X uten å få noe igjen for det (les: Reklame).

 

Tilpass modifikasjonen (konsepttegningen) etter hvilket firma du spør. Fargevalg og slike ting er viktig.

Går det an å vise det fram på TG?
Lenke til kommentar

Selvfølgelig går det an å vise frem på TG, men du må ha en bedre plan enn det. Hvis du kun har planer om å vise frem på TG så blir det vanskelig med sponsorer. Hvorfor skal f.eks. Komplett velge deg overfor en kjent modder som kan ta det på bestilling.

 

Du må ha en mye bedre plan enn en som alerede har foten innenfor.

 

Hva er målet titt i det lange løp? Er dette noe du ønsker å jobbe med eller er det et engangsprosjekt?

 

Prøver ikke å være negativ, men jo mer fallgruver og negativitet som kommer frem jo bedre kan du forberede deg så du slipper å bekymre deg så mye for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...