Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler at jeg har dummet meg ut på nettet?

heartlife

Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette innlegget, fordi jeg føler at jeg har dummet meg ut på forumene jeg skriver på. Jeg har skrevet på to forumer, men jeg har vært langt nede etter noen sorger som jeg var igjennom, og da føler jeg at jeg skrev mye om det, og dermed så ble jeg sett på som et ikke snillt, og dårlig menneske av mange utifra hva jeg forstår. Dere kjenner sikkert til brukeren min her. Jeg brukte forumene for å få bidrag til hjelp for å løse opp i sorgene mine. Altså som en "ventil" og for å ha noen som kan rådgive meg litt, siden jeg ikke hadde noen å prate med det om. Vet at jeg sikkert burde heller tatt det opp med en psykolog, men jeg følte heller for å lufte det, og spørre andre om råd.  Heldigvis så vet dere ikke hvem jeg er på ordentlig.

I og med at jeg føler at jeg blir negativt fremstillt, og i og med at jeg har vært i en sorg, så har jeg sendt melding til moderator om å slette meg på denne og et til forum på nettet.

Jeg vet ikke  helt, men hvordan ser dere på mitt brukernick på forumet? Virker jeg ut for å være et dårlig menneske?  Vil gjerne ha ærlige kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke du virker som et dårlig menneske jeg hvertfall. Du virker kanskje litt usikker noen ganger, men det er helt greit. Jeg har også merket at noen er i overkant negative, men det må man nesten tåle på et åpent forum der det er hundrevis og tusenvis av forskjellige mennesker med forskjellige meninger som har forskjellige terskler til å skrive forskjellige ting.

Jeg har antagelig virket litt negativ ovenfor deg noen ganger jeg også og beklager hvis det har påvirket avgjørelsen din om å forlate forumet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Synes ikke du virker som et dårlig menneske jeg hvertfall. Du virker kanskje litt usikker noen ganger, men det er helt greit. Jeg har også merket at noen er i overkant negative, men det må man nesten tåle på et åpent forum der det er hundrevis og tusenvis av forskjellige mennesker med forskjellige meninger som har forskjellige terskler til å skrive forskjellige ting.

Jeg har antagelig virket litt negativ ovenfor deg noen ganger jeg også og beklager hvis det har påvirket avgjørelsen din om å forlate forumet.

Tusen takk for at du ikke ser på meg som et dårlig menneske.

Ja, jeg har vært i en sorgprosess, og det har vært gjerne galt for meg å bruke anonyme forumer som en "ventil", og for å få litt råd og tips fra andre i en sånn situasjon. Jeg ville aldri skrevet om det som jeg skriver her på facebook. I virkeligheten så ville jeg aldri lagt ut alle mine problemer på denne måten. Ja, jeg vet at jeg er litt usikker av meg, og det er nok normalt i en sånn prosess som jeg har vært igjennom, men dermed så burde jeg nok ikke skrevet om de dypeste hemmelighetene på et forum som dette.

Du er ikke blant de som har vært for negativ mot meg. Og jeg er glad for at du ga meg denne kommentaren.

Jeg burde heller ha luftet problemer andre plasser enn på et forum. Men dere vet ikke mitt virkelige navn.. Og det er jeg faktisk glad for. Men jeg burde stå for det jeg skriver offentlig, men det er jo andre som skriver om saker som er ganske så private her inne også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et godt innlegg. Jeg synes bare det mister litt siden det er anonymisert. Veldig mange som ikke "tør" å koble en del ting til brukeren sin og jeg har ingen forståelse for det. Stort sett personlige meninger og råd blir anonymisert som er noe folk bør stå inne for.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du virker ikke som et dårlig menneske men du virker som et menneske som bruker forum for å pleie dine egne følelser, som du selv sier du har gjort og gjør. Det separerer deg fra de fleste andre brukere. 

Hvis jeg skal kritisere deg for noe er det måten innleggene dine ofte er skrevet på, dem virker ofte å være sterkt farget fra din side. Slik at svarene du får heller i din fordel, og dermed bruker du bare forumet for å forsterke dine egne tanker om ett eller annet tema. 

Typisk måte dette gjøres på er: "ville du vært lei deg hvis daten din bare ville ha sex?"

Med så lite informasjon om hvem du er, daten er og situasjonen er det vanskelig å svare særlig godt, men de fleste svar ville helt mot "ja det ville jeg", så får du svaret du vil ha og rettferdiggjør at du sitter og er lei deg f.eks.... kan være usunt å bruke kun et forumt for å få utløp og feedback også.... 

Anonymous poster hash: fb799...07c

Ja i kveld opplevde jeg igjen en vanskelig situasjon der jeg ser eksen gå videre rett foran øynene mine. Han sendte ut bilde av dopapir på en linje.. ... -( slik gjorde han til meg og tidligere... ). og flørtet villt med å møte en dame....En dame som hadde problemer fra før.. hun hadde vært borti psykopater og var litt redd. men hun ville velge å tro at han ikke var player tydeligvis ........ De skal møtes nå, og så visste han at jeg var på samme linje, men gjorde det rett foran meg. Mine instinkter våknet: jeg skal ta helt avstand og stole på mine egne vurderinger.  Fyren var voldelig mot meg.( jeg fikk øresus rett etter et hardt slag mot øret, men jeg beskylder han ikke for det for det kan være tilfeldig, men jeg fikk sterke smerter i øret etterpå) . Han tennte på vold også.... . og jeg må lære meg å ta avstand fra sånne... Min vurdering er at jeg har vært borti en kynisk player. Og jeg reagerte hardt på dette.... Jeg må lære meg å stole på mine egne avgjøelser.Og faktisk : jeg missunner ikke den damen. Hun risikerer nå det samme som jeg var utsatt for. Så ja jeg har vært gjennom litt... Derfor har jeg slitt...

Nå ønsker jeg profilen min fjernet, og starte et nytt liv. Og glemme alt dette vonde. Jeg har skrevet for mye om det, men jeg har ikke skrevet alt, men mye... og jeg har slitt psykisk med det... Samme hvor pen en mann er,  så skal jeg aldri la meg lure igjen! Jeg har ofte valgt de peneste mennene, og det er ikke bare bare , så nå kjenner jeg at jeg må tenke mer personlighet. Jeg skal stole på mine vurderinger og dumpe han dersom jeg får samme type signaler som jeg fikk igjen.

Jeg er et bra menneske. Men jeg har gått på noen smell som jeg skal slutte å skrive om. Jeg har fått nok av sånnt.

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Og du er så pysete at du ikke klarer å gi konstruktiv kritikk uten å være anonym. Heartlife har hvertfall baller nok til å ikke anonymisere innleggene sine hele tiden ;)

Takk....

Jeg innser at jeg har blitt utsatt for en person i livet mitt.. en eks... som faktisk presset meg til å skrive noen av innleggene på forumene..... Han ville at jeg skulle skrive så mye dritt som mulig om meg.... Dersom jeg gjorde det så kunne jeg kanskje få være venner med han igjen. Jeg har vært utsatt for mye..... rundt en situasjon der. Han kunne slå meg,.. han kunne gjøre hva som helst med meg... jeg gjorde alt for han... uansett hvordan han var... Jeg har ikke skrevet om hvor ille det var.. men jeg har sutret for mye på forumet. Han hadde egentlig besøksforbud av politiet med å kontakte meg - 8 måneders forbud, men gikk over streken å tok kontakt med meg med en gang han hadde motatt forbudet og utnyttet meg igjen. Var et års fengsel om han kontaktet meg ifølge politiet.Huff mye styr, men jeg ser at dette har preget meg psykisk!!!! Og det vises på forumet. Og dermed så vil jeg ha bort profilen, og starte nytt liv!!!!! Jeg har lært nå! Alvoret har gått opp for meg. Og jeg har skitet meg ut her inne pga det der.

Men innser det nå.... Jeg er rett frem her nå. Men jeg skal starte et nytt liv, og jeg skal aldri igjen gå etter den peneste mannen på den måten og tro at han er en veldig snill person fordi han er blant de peneste, mest sjarmerende  mennene...med blink i øyet ;). når han viser negative sider... Jeg ble blind på et utseende så var supergodt likt av alle damer... Og hele situasjonen førte til mye negativt her inne... Jeg skal begynne et nytt og bedre liv, og jeg utla for mye åpent her inne. Noe med press av eksen min, og noe uten. Sorry!!!! Jeg innser det, og vil derfor være meg selv, og få bort min profil.

Endret av heartlife
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du virket som en spesielt snill person i en annen tråd når du kaller andre mennesker for tragiske, derfor brukte jeg det samme mot deg.

Det var pga jeg var stresset av det med eksen. Ingen er tragiske... Det var meg som var i en stresset situasjon, beklager det....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la merke til at det kunne virke som at du brukte mange tråder som et påskudd for å kunne dele ting om ditt eget liv. Jeg vurderte å kommentere det, men kom fram til at jeg ikke er noe bedre selv. Alle mennesker har lyst til å snakke om seg selv, spesielt hvis man har tanker og følelser som presser på.

Jeg ser ikke negativt på deg, og jeg synes ikke du skal slette brukeren din. Jeg fikk nettopp større respekt for deg, iom. du utviser selvinnsikt og mot nok til å skrive dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la merke til at det kunne virke som at du brukte mange tråder som et påskudd for å kunne dele ting om ditt eget liv. Jeg vurderte å kommentere det, men kom fram til at jeg ikke er noe bedre selv. Alle mennesker har lyst til å snakke om seg selv, spesielt hvis man har tanker og følelser som presser på.

Jeg ser ikke negativt på deg, og jeg synes ikke du skal slette brukeren din. Jeg fikk nettopp større respekt for deg, iom. du utviser selvinnsikt og mot nok til å skrive dette. 

Takk. Jeg sier det straight og rett ut ja. Jeg var inne i en manipulert situasjon på en måte. Jeg ser det nå. Jeg ser at jeg må TA TAK I LIVET MITT. Og at jeg mistet meg selv på en måte. Det var ikke lett å være meg, men jeg var for blind... Det er derfor jeg tar Tak i livet mitt og har faktisk sendt meldinger til moderator og spurt om å fjerne profilen min. Jeg kan ikke stå for alt dette. Jeg kan ikke stå for dette når jeg var midt i en livskrise. Men ja jeg viser gjerne styrke nå, med å gå ut med å være åpen om hva jeg tenker om dette med profilen min, og situasjonen jeg var i. ! .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det å "dumme" seg ut er vel noe alle nå må lære å leve med... Og som noen nevner ovenfor er du noe selvopptatt i diskusjonertråder som i utgangspunktet ikke skulle tro handler om deg som person, men jeg antar at du savner noen å få ut en del frustrasjon til, og da er ett forum en enkel måte å få det til..  Noe som er helt forståelig om man hadde vært i en vanlig diskusjon med et annen menneske og ikke i et forum :) Er man på nett blir det mye kritikk, men også mye pes, skriver man noe "dumt" blir man lett hengt ut..

Personlig synest jeg de trådene du har lagt ut er en liten frisk pust mot mange mer tullete tråder som blir ignorert da de er så idiotiske.. Er jo trossalt en grunn til at noen svarer på trådene du lager =)

Når det gjelder det siste inspillet ditt her nå.. Ja, alle har sin egen agenda på godt og vondt... Vil være særdeles unaturlig å finne noen som ikke har det, men håper og tror du har din egen du kan spille litt på i ett slag fremtidig mål :)

"EDIT"

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest dine innlegg, men vil bare tilføye; jeg syns ikke du skal være så streng med deg sjøl. De fleste av oss har dumma oss ut her inne, hvis å dumme seg ut er å kle seg litt naken følelsesmessig. Men hva så, var det ikke meningen å skape et mere åpent samfunn liksom? Og tenk så kjedelig hvis alle bare spurte om råd til å fikse hullet i forgasseren på mopeden sin..

Nei, noen føringer på hvordan man skal oppføre seg her.. tror ikke noen hadde svart deg hvis du ikke pirra noe i nysgjerrigheten deres.

Men klart at man kan angre på innlegg. Det er du slettes ikke aleine om å gjøre. Pytt sann.

Endret av hjertet er en ensom jeger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor liten kan man egentlig gjøre seg for å få en dose sympati?

Jeg behøver ingen sympati. Overhodet ikke. Jeg sier bare at jeg har lagt opp min egen vurdering. Og skal stå fra nå av for mine egne vurderinger.

Dette er ikke sagt for å få sympati! .Det er fakta!.

Jeg sier alvorlig at jeg har skitet meg ut på nettet, med alle innleggene på grunn av noen vanskelige omstendigheter i livet mitt.

Endret av heartlife
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du virker ikke som et dårlig menneske men du virker som et menneske som bruker forum for å pleie dine egne følelser, som du selv sier du har gjort og gjør. Det separerer deg fra de fleste andre brukere. 

Hvis jeg skal kritisere deg for noe er det måten innleggene dine ofte er skrevet på, dem virker ofte å være sterkt farget fra din side. Slik at svarene du får heller i din fordel, og dermed bruker du bare forumet for å forsterke dine egne tanker om ett eller annet tema. 

Typisk måte dette gjøres på er: "ville du vært lei deg hvis daten din bare ville ha sex?"

Med så lite informasjon om hvem du er, daten er og situasjonen er det vanskelig å svare særlig godt, men de fleste svar ville helt mot "ja det ville jeg", så får du svaret du vil ha og rettferdiggjør at du sitter og er lei deg f.eks.... kan være usunt å bruke kun et forumt for å få utløp og feedback også.... 

Anonymous poster hash: fb799...07c

Vet dette.....

Jeg skrev:

1. hvordan ville du reagert hvis du var sammen med en mann fra Sverige, som var her for å jobbe i Norge, og hadde en eks som han bodde hos når han var i Sverige, og hun var nummer 1 i livet for alltid, mens venner nummer 2, og du nummer 3. Ville du aksepterte det for han var super-pen. og perfekt utssendemessig, blink i øyet, sjarmerende .... ? ( okey jeg hadde det sånn)  Og var helt forvirret ...fordi han satt på sin side og fortalte meg at dette var helt normalt at man sa sånn til en partner og at man hadde det sånn,  og jeg var tydelig dum manipulert å begynne å tenke at dette var normalt og ville høre med dere. - sykt av meg!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg burde lage opp en vurdering selv og den sier : NEI det er ikke NORMALT!. ELLER for meg er dette helt på TRYNE og thats it!

2. Jeg skrev at er det normalt å like å slå noen slik at de kan bli skadet? - nei for fader... det er ikke nomalt!

3. Er det normalt å gråte når man ikke får sex, når man kun bruker noen? - nei det er ikke normalt...

4. Er det normalt å spørre en dame om å få ta med seg horer hjem til henne? Nei det er ikke normalt! Så ja jeg kan svare på dette selv... ser dere?

5. Er det normalt å presse en dame til å skrive innlegg om at hun er en løgner på nettet... ? Dette har hendt på et annet forum. Han ba meg skrive et innlegg der jeg skulle skrive at jeg var en løgner. Han sa hvordan jeg skulle skrive det, og dersom jeg gjorde det så skulle han ta meg tilbake i "varmen".  Slike spørsmål behøver jeg ikke å stille dere her på diskusjon. no for dette vet jeg svaret på selv.

6. Er det normalt å stalke noen på nettet? ja... han stalket meg overalt.... og kom med tilbakemeldinger om det. Og ba meg skrive saker.... Jeg spurte dere om dette og.... - Men jeg skulle hørt på meg selv i stedet for å spørre. Jeg vet svaret på alt dette selv!

Alt dette er ikke normalt , og det vet jeg. Så jeg erkjenner nå, at jeg har ikke stått for mine egne personlige meninger i situasjonen. Fra nå av, så vil jeg stå for mine egne vurderinger, avgjørelser, og meninger. Ja, man kan si jeg var blind!

Okey.... forstår dere nå? Jeg skrev unødvendige saker om igjen og om igjen i forskjellige sjangere bare på grunn av en vanskelig situasjon. Nå forstår jeg at jeg må stole på meg selv, stole på min magefølelse, og stole på mine egne vurderinger og avgjørelser! Jeg var usikker!!!!!!

Dette sier jeg ikke for å  få sympati. Men sier det fordi det er ET FAKTA! Og fyren leser nok dette innlegget, men helt greit! Nå får han se at jeg for en gang skyld står for hva jeg synes!

Jeg vurderer å trekke bort profilen fordi jeg ikke likte denne "ventilen" og det at jeg har blitt presset.

Herretter dere: " Jeg går for det indre... ikke det ytre. Vil heller ha en mann som er bra innvendig, enn en mann som bare har et bra ytre"

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på deg som et dårlig menneske, men nå har jeg ikke på lang vei lest alt du har skrevet, og forøvrig heller ikke lest postene i denne tråden, har vetl også bare skumlest førsteinnlegget.

Uansett, valgene du har er å fortsette med egen bruker, eller lage en ny, det ser du jo selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...