tHz Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Hei, Jeg har lenge tenkt på RC som en artig hobby, men har ikke kommet meg helt i gang. Kjøpte i fjor en JR XG14 da jeg tenkte man uansett trengte en grei radio. Men.. så stoppet det hele opp. (joda, ikke det lureste... vet..) Nå har jeg lyst til å kjøpe et helikopter eller drone, og da helst en som faktisk kan benytte radioen jeg har. Vet at man normalt sett skal begynne på de små helli'ene, men har også hørt noe si at man like greit kan starte med en 450 f.eks. Noen som har gode tips til en drone eller helli? Kanskje rundt en 4000-7000? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg vil bare kommentere radioen din, og dette er et råd man har gitt i mange år i RC-miljøer rundt omkring... Hvis du vet dette er noe du har lyst å drive med, og kan tenke deg å fly det meste som kan fly (seilfly, motorfly, helikopter, droner eller whatever), er det absolutt lurt å legge litt penger i en god radio du kan bruke til alt. Det ser det ut til at du har gjort her, så det var kanskje ikke så ulurt som du tror. Og, om det er sånn at du skal ut og fly helikopter og det er det første du skal fly, anbefaler jeg STERKT (trust me, just do it) å gå til anskaffelse av en simulator. Det er vel verdt investeringen. 1 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg vil bare kommentere radioen din, og dette er et råd man har gitt i mange år i RC-miljøer rundt omkring... Hvis du vet dette er noe du har lyst å drive med, og kan tenke deg å fly det meste som kan fly (seilfly, motorfly, helikopter, droner eller whatever), er det absolutt lurt å legge litt penger i en god radio du kan bruke til alt. Det ser det ut til at du har gjort her, så det var kanskje ikke så ulurt som du tror. Og, om det er sånn at du skal ut og fly helikopter og det er det første du skal fly, anbefaler jeg STERKT (trust me, just do it) å gå til anskaffelse av en simulator. Det er vel verdt investeringen. Bra å høre Forslag til hvilken simulator man bør prøve? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Vil sterkt anbefale RealFlight dersom du tenker gå mot helikopter: http://elefun.no/rc/simulator.aspx Det koster litt, men vær du trygg.. den kostnaden sparer du fort inn da et 450/500 size heli koster betydelig mer å krasje enn simulatoren. Dersom du er seriøs og vil satse på skikkelig helikopter så anbefaler jeg T-Rex 500. Det er mye enklere å lære seg å fly på en passe stor 500 size heli som ikke blir påvirket så mye av vind. Og vind har vi nok av i dette landet. Ellers vil jeg også absolutt anbefale deg å bli medlem i en rc-klubb og koste på deg noen timer helitrening med instruktør. Dette sammen med mange timer på simulator og du bør være klar til å fly ditt eget heli når sommeren kommer. 1 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Vil sterkt anbefale RealFlight dersom du tenker gå mot helikopter: http://elefun.no/rc/simulator.aspx Det koster litt, men vær du trygg.. den kostnaden sparer du fort inn da et 450/500 size heli koster betydelig mer å krasje enn simulatoren. Dersom du er seriøs og vil satse på skikkelig helikopter så anbefaler jeg T-Rex 500. Det er mye enklere å lære seg å fly på en passe stor 500 size heli som ikke blir påvirket så mye av vind. Og vind har vi nok av i dette landet. Ellers vil jeg også absolutt anbefale deg å bli medlem i en rc-klubb og koste på deg noen timer helitrening med instruktør. Dette sammen med mange timer på simulator og du bør være klar til å fly ditt eget heli når sommeren kommer. Gode tips. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå