Gå til innhold

Forventet lønn - Altinn

Alkan

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært lærling i store deler av 2015, og jeg hadde helt glemt at skattekortet bør endres, hvis lønningen endrer seg. Og det har den gjort, jeg har blitt med i en vaktordning i tillegg til fast grunnlønn.

i Altinn står det;

Forventet inntekt for hele 2016 Nytt beløp pxl.gif2.1.1 Lønn, ferie-, syke-, dagpenger mv., overgangsstønad

Gjelder dette også spesielle omstendigheter som vakter o.l.? Eller skal jeg kun ta med grunnlag? Er fryktelig redd for baksmell, så vil ha dette korrekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har vært lærling i store deler av 2015, og jeg hadde helt glemt at skattekortet bør endres, hvis lønningen endrer seg. Og det har den gjort, jeg har blitt med i en vaktordning i tillegg til fast grunnlønn.

i Altinn står det;

Forventet inntekt for hele 2016 Nytt beløp pxl.gif2.1.1 Lønn, ferie-, syke-, dagpenger mv., overgangsstønad

Gjelder dette også spesielle omstendigheter som vakter o.l.? Eller skal jeg kun ta med grunnlag? Er fryktelig redd for baksmell, så vil ha dette korrekt.

Dette gjelder all forventet lønn og inntekt i 2016. Er du redd for baksmell, skriv et litt høyere beløp, så betaler du mer i skatt, og satser heller på å få noe penger til gode når den tid kommer.

Endret av lesles
Lenke til kommentar

Kvifor vera redd for baksmell? Er berre å setja av litt ekstra pengar. Du taper ingenting på å betala for lite i skatt, du tener faktisk på det.

Med dagens rente er det ikke så mye å tjene på så kort tid, og investerer han pengene er innebærer det større risiko, og han kan fort ende opp med minus avkastning. Det er ingen garanti. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kvifor vera redd for baksmell? Er berre å setja av litt ekstra pengar. Du taper ingenting på å betala for lite i skatt, du tener faktisk på det.

Hva i all verden har du det fra... staten gir faktisk bedre rente på for mye betalt skatt enn det bankene gjør hvis du dytter de inn på en eller annen konto.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden har du det fra... staten gir faktisk bedre rente på for mye betalt skatt enn det bankene gjør hvis du dytter de inn på en eller annen konto.

Dette visste ikke jeg.

Lenke til kommentar

Denne må du nesten utdypa litt. Det staten gjev på for mykje betalt skatt er styringsrenta, multiplisert med 0,73. Styringsrenta er 0,75 for tida, så årleg rente for pengane ein ev. betaler for mykje i skatt vert ca. 0,55 % med dagens styringsrente.

Det er flust av bankar som gjev ei langt høgare rente enn 0,55 % pr. år på sparekontoen sin. Bank Norwegian til dømes har 1,75 %. Nokon litt meir sære alternativ har om lag 2 %, nokon også litt over dette.

Ein artikkel som forklarer korleis renta frå staten vert rekna ut, rett nok for eit par år tilbake då styringsrenta (samt renta på sparekontoar rundt omkring) var høgare:

https://finanssans.no/?p=renter-pa-skatt-til-gode/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Staten gir imidlertid rente fra 1. juli på alt forskuddstrekk til gode, noe som vil si at det du får utbetalt (som er det siste du innbetalte) "betales" i november/desember men forrentes fra 1. juli.

Ser ikkje relevansen. Kva med det ein betalte inn for mykje i forskotstrekk i starten av året? Då taper ein tilsvarande på det. At rente vert gjeven frå 1. juli er eit naturleg val, som gjer at det i snitt vert mest mogeleg rett. Renta er uansett ufatteleg låg, dersom ein vel å spara i skatt. Det var poenget her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det tatt med i regnestykket at penger på konto må skattes for?  Eller tar jeg feil her når jeg sier at skatt til gode ikke blir skattet for? (Formueskatt)

Skatt til gode vert skatta for, derav vert 0,75 % til om lag 0,55 %. Men du har rett i at det også gjeld bankinnskot, så 1,75-2 % lyt også reduserast med 27 %, som vert 1,28-1,46 %. Framleis bortimot eitt prosentpoeng høgare.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det tatt med i regnestykket at penger på konto må skattes for?  Eller tar jeg feil her når jeg sier at skatt til gode ikke blir skattet for? (Formueskatt)

Skatt til gode vert skatta for (...)

Hvor har du det fra at tilgodehavende på skatt beskattes som formue?

Dette er så vidt jeg kan se et pengekrav som først oppstår når selvangivelsen er behandlet, altså lenge etter ligningsårets slutt.

For ligningsåret 2015 vil det si at det kun er tilgodebeløp som du faktisk hadde krav på i 2015, men som av en eller annen grunn ikke ble betalt før i 2016, som skal medregnes som formue i selvangivelsen.

Lenke til kommentar

Skatt til gode vert skatta for (...)

Hvor har du det fra at tilgodehavende på skatt beskattes som formue?

Dette er så vidt jeg kan se et pengekrav som først oppstår når selvangivelsen er behandlet, altså lenge etter ligningsårets slutt.

For ligningsåret 2015 vil det si at det kun er tilgodebeløp som du faktisk hadde krav på i 2015, men som av en eller annen grunn ikke ble betalt før i 2016, som skal medregnes som formue i selvangivelsen.

Jeg tipper han mener at rentene skattes av.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Staten gir imidlertid rente fra 1. juli på alt forskuddstrekk til gode, noe som vil si at det du får utbetalt (som er det siste du innbetalte) "betales" i november/desember men forrentes fra 1. juli.

Ser ikkje relevansen. Kva med det ein betalte inn for mykje i forskotstrekk i starten av året? Då taper ein tilsvarande på det. At rente vert gjeven frå 1. juli er eit naturleg val, som gjer at det i snitt vert mest mogeleg rett. Renta er uansett ufatteleg låg, dersom ein vel å spara i skatt. Det var poenget her.

Det man innbetalte for mye i forskuddstrekk i starten av året kan man få igjen ved å endre skattekortet. Derfor må alternativnytte beregnes ut fra trekk i november/desember.

Skatt til gode vert skatta for, derav vert 0,75 % til om lag 0,55 %. Men du har rett i at det også gjeld bankinnskot, så 1,75-2 % lyt også reduserast med 27 %, som vert 1,28-1,46 %. Framleis bortimot eitt prosentpoeng høgare.

Renteinntektene på tilgodeskatt er ikke skattepliktige, jf. skatteloven § 5-60.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Staten gir imidlertid rente fra 1. juli på alt forskuddstrekk til gode, noe som vil si at det du får utbetalt (som er det siste du innbetalte) "betales" i november/desember men forrentes fra 1. juli.

Ser ikkje relevansen. Kva med det ein betalte inn for mykje i forskotstrekk i starten av året? Då taper ein tilsvarande på det. At rente vert gjeven frå 1. juli er eit naturleg val, som gjer at det i snitt vert mest mogeleg rett. Renta er uansett ufatteleg låg, dersom ein vel å spara i skatt. Det var poenget her.

Det man innbetalte for mye i forskuddstrekk i starten av året kan man få igjen ved å endre skattekortet. Derfor må alternativnytte beregnes ut fra trekk i november/desember.

Er det tatt med i regnestykket at penger på konto må skattes for? Eller tar jeg feil her når jeg sier at skatt til gode ikke blir skattet for? (Formueskatt)

Renteinntektene på tilgodeskatt er ikke skattepliktige, jf. skatteloven § 5-60.

Du er så oppteken av paragrafer og tekniske detaljar at sunn fornuft forsvinn. Kvifor vert renta på skatt til gode redusert med 27 %, samanlikna med styringsrenta? Kvifor var det 28 % tidlegare? Er det tilfeldig? At staten tek inn "skatt" på renteinntektene før dei tildeler rentene, er for å gjera det enklare. I praksis er det tilsvarande skatt på renter på bankinnskot. Det må gå an å lesa inn litt sunn fornuft mellom linjene, i staden før å avspora debatten med dette tøvet.

Når du skriv at ein må samanlikna med november/desember - kvifor det? Dei færraste endrar skattekortet på slutten av året, og dei som gjer det endrar det ikkje så drastisk. Dessuten kjem "halv skatt" i desember inn, slik at effekten vert redusert. I dette tilfellet er det uansett snakk om slutten av februar, så om trådstartar endrar skattekortet no får ikkje den effekten din noko å seia. Og likevel vert renta dårlegare enn den ville blitt, samanlikna med sparekonto, som var poenget her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...