Gjest Slettet-kNxRpaR5 Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Hei, Først specs: Intel Core i7-4790K @ 4,5Ghz, 2x Asus Strix GTX970 SLI, 2x 256GB Crusial MX100 SDD Raid 0, 16GB Corsair Vengeance. For noen dager siden tenkte jeg å fyre opp LOL etter å ikke ha spilt det på rundt 3 år. Det viste seg å bli starten på et helvete! Hadde massive FPS-drop i LOL, typ fra 144 (hadde låst fps der) til 3. Samt relativt høy ping 120+. Helt umulig å spille, da det var sånn HELE tiden... (Merk at dette var med alle settings satt så lavt jeg kunne) Etter flere timer på google for å prøve å finne en fix endte det med at jeg oppdaterte alle drivere jeg kunne finne. Fjerna gamle drivere som ikke var i bruk, sjekket alle settings, inkludert BIOS, Windows, Nvidia osv. Sjekka for malware, kjørte cc-cleaner. Jeg sjekka selvfølgelig også temperaturer og load. CPU lå på 25%, dønn stabilt med temp på ca. 35c. Minne lå med 35% load. Og GPU lå på 33% (GPU1) og 24% (GPU2). Alt ganske stabilt innenfor 3-5% opp eller ned. Temp på begge GPU lå på 55-65c. Minne bruk for begge GPU lå på i underkant av 1000MB. Det enste jeg la merke til var at når jeg fikk FPS-drop så gikk GPU-load ned til 0%. Dette skjedde ca. vært 5 sekund. Det var da jeg sjekka alle settings osv osv, som beskrevet over her. Etter dette har alt blitt verre. Nå har jeg 3 fps og 120+ ping i LOL konstant. Har også testet CSGO, og her er det helt FUBAR. 10fps konstant, lag i menyen, 500+ ping. Her har jeg kjørt helt smud på 144fps og 10-40 ping avhengig av server. Testa også Just Cause 3, helt smud. Ikke litt lag engang, og det med alt på max. Trodde kanskje det kunne ha noe med Actual Multiple Monitors å gjøre, men selv etter å ha fjernet det å kjørt en skjerm igjen, var problemet fortsatt tilstede. Fatter ikke hva som er galt og begynner sakte men sikkert å bli gal. Mest på grunn av tanken på at å kjøre fresh Win 8.1 installering for så å oppdatere til WIn 10, for deretter å laste ned 600GB med spill ikke høres gøy ut Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Hei, Først specs: Intel Core i7-4790K @ 4,5Ghz, 2x Asus Strix GTX970 SLI, 2x 256GB Crusial MX100 SDD Raid 0, 16GB Corsair Vengeance. For noen dager siden tenkte jeg å fyre opp LOL etter å ikke ha spilt det på rundt 3 år. Det viste seg å bli starten på et helvete! Hadde massive FPS-drop i LOL, typ fra 144 (hadde låst fps der) til 3. Samt relativt høy ping 120+. Helt umulig å spille, da det var sånn HELE tiden... (Merk at dette var med alle settings satt så lavt jeg kunne) Etter flere timer på google for å prøve å finne en fix endte det med at jeg oppdaterte alle drivere jeg kunne finne. Fjerna gamle drivere som ikke var i bruk, sjekket alle settings, inkludert BIOS, Windows, Nvidia osv. Sjekka for malware, kjørte cc-cleaner. Jeg sjekka selvfølgelig også temperaturer og load. CPU lå på 25%, dønn stabilt med temp på ca. 35c. Minne lå med 35% load. Og GPU lå på 33% (GPU1) og 24% (GPU2). Alt ganske stabilt innenfor 3-5% opp eller ned. Temp på begge GPU lå på 55-65c. Minne bruk for begge GPU lå på i underkant av 1000MB. Det enste jeg la merke til var at når jeg fikk FPS-drop så gikk GPU-load ned til 0%. Dette skjedde ca. vært 5 sekund. Det var da jeg sjekka alle settings osv osv, som beskrevet over her. Etter dette har alt blitt verre. Nå har jeg 3 fps og 120+ ping i LOL konstant. Har også testet CSGO, og her er det helt FUBAR. 10fps konstant, lag i menyen, 500+ ping. Her har jeg kjørt helt smud på 144fps og 10-40 ping avhengig av server. Testa også Just Cause 3, helt smud. Ikke litt lag engang, og det med alt på max. Trodde kanskje det kunne ha noe med Actual Multiple Monitors å gjøre, men selv etter å ha fjernet det å kjørt en skjerm igjen, var problemet fortsatt tilstede. Fatter ikke hva som er galt og begynner sakte men sikkert å bli gal. Mest på grunn av tanken på at å kjøre fresh Win 8.1 installering for så å oppdatere til WIn 10, for deretter å laste ned 600GB med spill ikke høres gøy ut Prøvd å ikke ha sli aktivert? Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 er skjermkortene overklokket? noen ganger blir det kluss med sli. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kNxRpaR5 Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Ikke overclock på skjermkortene, og har prøvd med kun 1 kort. Testa nå med kun 1 kort i maskina. Fortsatt helt håpløst Tror jeg begynner å ane hvilken vei dette går! Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Du må vel bare reinstallere. Ta backup av spillmappa di på en ekstern HDD, så slipper du å laste de ned i alle fall Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Ikke overclock på skjermkortene, og har prøvd med kun 1 kort. Testa nå med kun 1 kort i maskina. Fortsatt helt håpløst Tror jeg begynner å ane hvilken vei dette går! Har du prøvd å brukt ett kort i den andre x16-slotten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kNxRpaR5 Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Niks funket ikke det heller, null håp! Det blir en lang søndag... Endret 27. februar 2016 av Slettet-kNxRpaR5 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 kjøre fresh Win 8.1 installering for så å oppdatere til WIn 10 Tror du kan installere Win 10 med en 8.1-produktnøkkel, uten å si det 100% sikkert. for deretter å laste ned 600GB med spill ikke høres gøy ut Du trenger sjelden å laste ned alle spillene dine på nytt hvis du har mulighet til å ta backup av dem. Med Steam kan du ihvertfall bare flytte spillfilene inn i riktig mappe, og når du da velger å installere vil Steam verifisere det som allerede ligger der og laste ned bare det som eventuelt mangler. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 kjøre fresh Win 8.1 installering for så å oppdatere til WIn 10 Tror du kan installere Win 10 med en 8.1-produktnøkkel, uten å si det 100% sikkert. Du kan installere windows 10, oppgradere til versjon 1511 - for så å legge inn en gyldig nøkkel fra windows 7/8/8.1 og den blir aktivert. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Prøv å åpne spillet, så lukke alle prosessor som ikke har noe med det å gjøre, se om det blir bedre. Når jeg hadde CAM åpnet før så skjedde det samme med meg, eller Chrome. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå