kocmoc Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Kan jeg spille av mediefiler fra en NAS på tven min hvis NAS og TV er koblet til samme ruter? Lenke til kommentar
kocmoc Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) jaaaa Jeg har en Samsung Tv Serie 7 fra 2014 UE55HU7505. Jeg har spillt av filer fra mediebibloteket på windows pc som er koblet trådløst til ruter. (tven er kablet) Det står at tven er DLNA kompatibel, men betyr det det samme som at den kan spille av filer fra en NAS som er koblet til samme ruter? Jeg chattet med og ringte samsung support og de kunne ikke garantere at det ville virke og jeg spurte om mer utdypende svar og det kunne de ikke gi. Det kunne kanskje virke og det kunne kanskje ikke virke, wtf? Kan jeg bruke en hvilken som helst NAS? Det er noe som er litt uklart her føler jeg, før jeg kaster meg ut i det og kjøper en nas til tusenvis hadde det vært fint om noen med erfaring kan oppklare litt. Ruteren er forøvrig en: ZyXEL P8702N Endret 27. februar 2016 av kocmoc Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Dette skal i utgangspunktet fungere. Men grunnen til svaret fra Samsung er sansynligvis at de gardrer seg fordi de ikke supporterer din ruter, ditt nettverk og NAS-er. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Har en eldre Samsung TV og en Seagate NAS og den spiller av alt av media fra NAS uten problemer via smart hub. Routern er en RT-AC68U men tror det meste skal gå fint. Lenke til kommentar
kocmoc Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Så det er ikke behov for en mediaspiller som Apple TV og WD TV Live i tillegg til en NAS? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Nå vet jeg ikke hvilke formater din tv støttet, men min har spilt av alt jeg har testet på den. Det er jo bare å teste ut å se hvordan den fungerer. NAS dukker opp som en egen input sammens med HDMI osv. Veldig kjekt. Lenke til kommentar
kocmoc Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Så sålenge tven støtter de formatene man ønsker å bruke så trenger man ikke noen ekstra mediaspiller? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Så sålenge tven støtter de formatene man ønsker å bruke så trenger man ikke noen ekstra mediaspiller? Stemmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå