petterg Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg har funnet frem X10 mini igjen (den har en størrelse som ikke er plagsom ved aktiv sykling). Men den nekter å synce kontakter. Jeg har jeg misstenker at det har en sammenheng med at browseren ikke stoler på googles nye sertifikater (datert 11-17 februar). Telefonen har ikke vært på nett siden oktober. Oppdatering av apper feiler også, og det samme gjør forsøk på å legge til en ny google konto. (Bare browser gir feilmelding på sertifikat. De andre gir feilmelding på forbindelse til server. Googling av sertifikatfeil på android gir kun resultater som sier at klokka må gå feil. Det er ikke problemet mitt. Mitt problem ser ut til at certificate store ikke er oppdatert. Hvordan kan man oppdatere dette manuelt? Telefonen er ikke rooted og kjører android 2.3.5. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Prøvd re-start den et par ganger?Det hender det må til på de gamle telefonene etter at Google Play Services tjenesten oppdaterer seg. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Restartet flere ganger. Har også satt den til å ikke gå i hvilemodus mens den står til lading (slik at wlan holder seg oppe konstant), og den har stått til lading i hele dag, i håp om at den skal finne en anledning til å oppdatere cert.store. Foreløpig har det ikke hatt noen effekt. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Firefox på windows stoler visst heller ikke på googles nye cert på https://android.l.google.com (Jeg tror det er den siden mobilen prøver å gå til) Hvordan kan man manuelt legge til trusted certificates på android? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Jeg tror en potensiell løsning står her: https://www.myappsense.com/datanow/v3.5/admin/Admin/Install_Root_Certificate_on_Android.htm Bortsett fra at telefonen krever cert i .p12 format. Formatet krever at man har private key for cert installert, og det har man jo ikke med googles cert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå