snurr Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Tips #2 kan kortes ned til Win+R og "shell:SendTo" 1 Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Den nye startmenyen er hundre ganger bedre enn 8.1?!??? Synes den er flottere, men dårligere jeg. Hvor er alle programmer blitt av? Stress med scrolling. Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Ang. #10: Hva er "Tidsstyrt avsluttning"? Dette er ikke et valg jeg får opp, og også tvilsomt noe som har vært med i en clean installasjon fra MS mtp. skrivefeilen. Hva gjør den, og hvordan legger man til dette valget? Hei, det har jeg skrevet om her: http://www.tek.no/artikler/guide-bruk-dette-trikset-for-a-sla-av-pc-en/135274? (Så får du tilgi den ekstra «t»-en i «avslutning». Den kan du fjerne selv ved å endre navnet på skriptet :-) Veldig hendig sak. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Her var det faktisk mange nyttige tips. Lenke til kommentar
Monsaki Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Er en liten mulighet for at jeg tar feil her, men kan man ikke kalle dette "godmode"-kontrollpanelet hva man vil, alt etter hva du skriver inn forran punktumet i filnavnet? Hvis dette er tilfellet må jeg nesten påstå at "GodMode" er det flaueste navnet jeg har hørt. 1 Lenke til kommentar
Surfern Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Ang. #10: Hva er "Tidsstyrt avsluttning"? Dette er ikke et valg jeg får opp, og også tvilsomt noe som har vært med i en clean installasjon fra MS mtp. skrivefeilen. Hva gjør den, og hvordan legger man til dette valget? Hei, det har jeg skrevet om her:http://www.tek.no/artikler/guide-bruk-dette-trikset-for-a-sla-av-pc-en/135274? (Så får du tilgi den ekstra «t»-en i «avslutning». Den kan du fjerne selv ved å endre navnet på skriptet :-) Veldig hendig sak. Den artikkelen sier ingenting om hvordan snarvei til scriptet havner i utvidet Start-meny... Lenke til kommentar
Erik.is.me Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Et tips som jeg mener hører hjemmer i en slik artikkel er Launchy. Det er riktig nok ikke et Windows 10-spesifikt tips, men det har i alle fall gjort min hverdag enklere. Men Launchy, som forøvrig kan nedlastes via Ninite (udnder utilities), bruker man tastatursnarveien Alt+Space, og et lite søkefelt popper opp. Her kan man søke i så og si alt på maskina, starte programmer, åpne filer, åpne nettsider osv. Genialt! Kanskje noe ala det @Erik.is.me snakket om? Nei;P Launchy er genialt, og jeg brukte det før windows kunne søke. Men forhåndsvisningen på Mac er i sin egen klasse (antar egentlig at det er "noen runde hjørner" som hindrer bruken i andre OS). Når du sitter å blar - eller leter om du vil - i gamle filer, får du opp en forhåndsvisning av filen ved å trykke space. Dette være seg om filen heter .jpg, .psd, .pdf, .ai, .html, .etc. Lenke til kommentar
Quagorn Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Herlig, som tekniker trenger jeg slikt daglig, var et par her jeg ikke var klar over, helmaks! Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Ang. #10: Hva er "Tidsstyrt avsluttning"? Dette er ikke et valg jeg får opp, og også tvilsomt noe som har vært med i en clean installasjon fra MS mtp. skrivefeilen. Hva gjør den, og hvordan legger man til dette valget? Hei, det har jeg skrevet om her:http://www.tek.no/artikler/guide-bruk-dette-trikset-for-a-sla-av-pc-en/135274? (Så får du tilgi den ekstra «t»-en i «avslutning». Den kan du fjerne selv ved å endre navnet på skriptet :-) Veldig hendig sak. Den artikkelen sier ingenting om hvordan snarvei til scriptet havner i utvidet Start-meny... Se denne Ekstra-saken, under overskriften «Tilpass startmenyen i Windows 8». Win+X Menu Editor heter programmet du trenger. 1 Lenke til kommentar
FB.588855211 Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 "windows 10 tips" morsomme dere er. Jeg kan bare se 4 av disse som er windows 10 spesifikke... Hva artikkelen egentlig er om: "windows tips" Lenke til kommentar
Surfern Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Se denne Ekstra-saken, under overskriften «Tilpass startmenyen i Windows 8». Win+X Menu Editor heter programmet du trenger. Takk skal du ha! :-) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Hvordan i all verden får man bort Get Office -masinga? Jeg slettet den, men da får jeg advarsel i pålitelighetsloggen! Endret 21. juni 2016 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå