Smedsrud Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Vi spurte og dere svarte – med både smarte og skikkelig nerdete godbiter.GUIDE: Her er deres beste Windows 10 tips! Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Den reg fila var ikke akkurat veldig tilgjengelig for nedlasting Lenke til kommentar
Populært innlegg Kikert Skrevet 27. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 27. februar 2016 Nå ble jeg imponert. Ikke en drøss med meningsløse tips for folk som bare bruker FB. Første gangen på lenge det har vært en artikkel her som har vært matnyttig for andre enn fjortiser og telefonhorer 12 Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Er vel kanskje verdt å nevne at ninite oppdaterer programmene også, om du kjører det på nytt. 1 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg bruker ninite hver gang jeg setter opp en ny pc. Det som også er fint med ninite fila du laster ned er at du kan bruke den senere til å sjekke om programmene trengs å oppdateres Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Det jeg gjorde tidligere med send til mappa var å lage en snarvei til send til mappa inne i send til mappa. Så kunne jeg fks lage en snarvei av bildemappa, deretter høyreklikke og velge send til send til. 8 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Snedig, så til tross for at den nye startmenyen er 100 ganger bedre enn startskjermen på W8.x så har jeg altså endret fra denne startmenyen til full startskjerm. Personlig mener jeg at en bra satt opp startskjerm er hundre ganger bedre enn en startmeny jeg i praksis knapt nok har brukt på W7, og som heller ikke ble mye bedre i W10. Og da mener jeg på alle mine maskiner, både gaming rig, arbeidsstasjon, bærbare og touch maskiner. Jeg vil faktisk lansere det som et W10 tips at man veldig enkelt kan få tilbake den gode gamle startskjermen i forbedret utgave i W10. 1 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Fremdeles er ikke den regfila på plass... Lenke til kommentar
Erik.is.me Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Det er vel kanskje nesten den korrekte plassen å kommentere på (gode råd forresten), men det jeg virkelig savner er Apple sin forhåndsvisning (epler på jobb, droider og vinduer hjemme). Har forsøkt å finne noen alternativer til dette (likte picasa ganske godt her), men dersom noen vet om et tilleggsprogram som kan emulere "trykk space, få opp en soft-pop som viser #alt#", så skal jeg like innlegget, logge ut, lage en ny bruker og like innlegget enda en gang:D Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Den reg fila var ikke akkurat veldig tilgjengelig for nedlasting Beklager. Nå skal den være tilgjengelig. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Så de har fjernet Windows Fotovisning for nye lisenser? Merkelig valg. Bilder er et ganske dårlig program for visning av bilder på PC. Lenke til kommentar
RonnyVa Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Tips #2 kan kortes ned til «%appdata%\Microsoft\Windows\SendTo» 2 Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Noen som vet hvor jeg kan finne det bildet til høyre i tips 9? edit: Fant det, et kjapt bildesøk i google gjorde susen Endret 27. februar 2016 av Geitetveiten Lenke til kommentar
gunnar453 Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Løsninger på problemer som egentlig ikke burde eksistere. Lenke til kommentar
Surfern Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Hva med å legge til en lenke til det nettstedet der "oppskriften på noen registerendringer, som kan ordne alt for oss og Windows 10-installasjonen vår" finnes? For oss som ikke er redd for å gjøre endringer i registeret manuelt. Lenke til kommentar
maruudn Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Et tips som jeg mener hører hjemmer i en slik artikkel er Launchy. Det er riktig nok ikke et Windows 10-spesifikt tips, men det har i alle fall gjort min hverdag enklere. Men Launchy, som forøvrig kan nedlastes via Ninite (udnder utilities), bruker man tastatursnarveien Alt+Space, og et lite søkefelt popper opp. Her kan man søke i så og si alt på maskina, starte programmer, åpne filer, åpne nettsider osv. Genialt! Kanskje noe ala det @Erik.is.me snakket om? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Et tips som jeg mener hører hjemmer i en slik artikkel er Launchy. Det er riktig nok ikke et Windows 10-spesifikt tips, men det har i alle fall gjort min hverdag enklere. Men Launchy, som forøvrig kan nedlastes via Ninite (udnder utilities), bruker man tastatursnarveien Alt+Space, og et lite søkefelt popper opp. Her kan man søke i så og si alt på maskina, starte programmer, åpne filer, åpne nettsider osv. Genialt! Kanskje noe ala det @Erik.is.me snakket om? Akkurat det samme man kan med Windows 10 sitt søk altså? 5 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Tja Ninite er jo en ting. Men jeg har blitt mer glad i Chocolatey i det siste, en pen kommandolinje pakkebehandler som kan automatiseres. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Ang. #10: Hva er "Tidsstyrt avsluttning"? Dette er ikke et valg jeg får opp, og også tvilsomt noe som har vært med i en clean installasjon fra MS mtp. skrivefeilen. Hva gjør den, og hvordan legger man til dette valget? Endret 27. februar 2016 av srbz Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Så de har fjernet Windows Fotovisning for nye lisenser? Merkelig valg. Bilder er et ganske dårlig program for visning av bilder på PC. FastStone Image Viewer er ett mye bedre bildevisningsprogram og som gjør redigering lett tilgjengelig http://www.faststone.org/ Installerer det på alle mine maskiner uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå