Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tør dere brukere å ligge ut bilder som viser hvordan dere ser ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, man er ikke akkurat anonym når man bruker FB til å legge ut bilder av seg selv og med bakgrunner av steder der man kan finne ut hvor personen befinner seg. Kan lete opp mye på FB og det er ikke "farligere" å slenge ut bilder på forum, så sant det ikke er "jeg vil drepe noen" type forum :p

 

Jeg er ikke redd for å legge ut bilder egentlig, men jeg ser ikke poenget. Hvorfor skal andre vite hvordan jeg ser ut? De som trenger å vite hvem jeg er vet det uansett :) Internett er et sted jeg liker å henge, men det er like greit å være mer eller mindre anonym.

 

Noen folk har dog et stort behov for å vise frem "glansbildet" av seg selv og livet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, man er ikke akkurat anonym når man bruker FB til å legge ut bilder av seg selv og med bakgrunner av steder der man kan finne ut hvor personen befinner seg. Kan lete opp mye på FB og det er ikke "farligere" å slenge ut bilder på forum, så sant det ikke er "jeg vil drepe noen" type forum :p

 

Jeg er ikke redd for å legge ut bilder egentlig, men jeg ser ikke poenget. Hvorfor skal andre vite hvordan jeg ser ut? De som trenger å vite hvem jeg er vet det uansett :) Internett er et sted jeg liker å henge, men det er like greit å være mer eller mindre anonym.

 

Noen folk har dog et stort behov for å vise frem "glansbildet" av seg selv og livet sitt.

 

Jepp. Jeg holdt på å spy av det. Jeg så blant annet at min eks lå ut bilde av seg selv. Han fikk mange likes på det.  Pluss mange lå ut. Jeg har skrevet så mye private saker at jeg kan glemme å legge ut bilde av meg. 

 

Anonymous poster hash: c77e6...209

Lenke til kommentar

 

Jepp. Jeg holdt på å spy av det. Jeg så blant annet at min eks lå ut bilde av seg selv. Han fikk mange likes på det.  Pluss mange lå ut. Jeg har skrevet så mye private saker at jeg kan glemme å legge ut bilde av meg. 

 

Anonymous poster hash: c77e6...209

 

Tja. Det er vel mindre privat å dele "mye private saker", fremfor å legge ut noen normale bilder av seg selv på nett.

Bildene er jo sjeldent særlig hemmelige eller private å regne.

Lenke til kommentar

 

 

Jepp. Jeg holdt på å spy av det. Jeg så blant annet at min eks lå ut bilde av seg selv. Han fikk mange likes på det.  Pluss mange lå ut. Jeg har skrevet så mye private saker at jeg kan glemme å legge ut bilde av meg. 

 

Anonymous poster hash: c77e6...209

 

Tja. Det er vel mindre privat å dele "mye private saker", fremfor å legge ut noen normale bilder av seg selv på nett.

Bildene er jo sjeldent særlig hemmelige eller private å regne.

 

Ja, og dersom man har brukt forumet til å skrive mye om sine private hemmeligheter i livet, altså som en "ventil" for å lufte foreks: kjærlighetssorg og problemer i den forbindelse,  eller intime saker som sex, osv, så er det jo ikke noe særlig å deretter legge ut profilbilde av seg på forumet. Jeg kunne gjort det dersom jeg ikke hadde skrevet så mye om de private sakene mine.

Ingen av dere vet hvem jeg er på ordentlig. Heldigvis. Så på den måten er jeg anonym selv om jeg har skrevet om mine innerste hemmeligheter.

 

Anonymous poster hash: c77e6...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man blir sett rart på hvis man ikke har facebook eller andre online-profiler som er enkelt å finne.

 

Jeg vet mods og admins har min IP, og kan skaffe info om meg. Men for normale folk, når de ikke finner meg online så tror de jeg er en seriemorder. Er du klar over hvor mye det skader din posisjon når de ikke finner deg på facebook?

 

Flere plasser i USA har krevd passordet til facebook kontoen din.

 

https://www.linkedin.com/pulse/20140919143915-80607522-2-reasons-why-employers-want-your-facebook-password

 

http://www.usatoday.com/story/money/business/2014/01/10/facebook-passwords-employers/4327739/

 

http://www.telegraph.co.uk/technology/facebook/9155368/Companies-asking-for-Facebook-passwords-for-future-employees.html

 

http://mashable.com/2012/04/08/employer-facebook-password/#H0TXCe9LxqqK

 

Jeg kan legge til flere lenker, men jeg gidder ikke.

 

Men så bruker jeg VPN via norge for å poste dette :p

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg så en tråd på et annet forum på nettet. Der lå folk ut bilder av ansiktet sitt. Tør dere å ligge ut bilder av hvordan dere ser ut?. Jeg tror jeg tør å vise deler av meg men ikke ansikt. Anonymous poster hash: c77e6...209

Se til venstre for denne posten.

 

Edit: skal man stoppe nettmobbing må posting med bilde og fullt navn være minstekravet.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

Jeg så en tråd på et annet forum på nettet. Der lå folk ut bilder av ansiktet sitt. Tør dere å ligge ut bilder av hvordan dere ser ut?. Jeg tror jeg tør å vise deler av meg men ikke ansikt. Anonymous poster hash: c77e6...209

Se til venstre for denne posten.

 

Edit: skal man stoppe nettmobbing må posting med bilde og fullt navn være minstekravet.

 

Når man diskuterer som anonym, så er det bare det man sier som er relevant. 

 

Du får ikke til å nettmobbe noen om ingen vet hvem du er, så den påstanden tror jeg ikke funker helt. Det er derimot lett å finne info om en person og gå til personlige angrep når man har fullt navn og bilde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg så en tråd på et annet forum på nettet. Der lå folk ut bilder av ansiktet sitt. Tør dere å ligge ut bilder av hvordan dere ser ut?. Jeg tror jeg tør å vise deler av meg men ikke ansikt. Anonymous poster hash: c77e6...209

Se til venstre for denne posten.

 

Edit: skal man stoppe nettmobbing må posting med bilde og fullt navn være minstekravet.

 

Når man diskuterer som anonym, så er det bare det man sier som er relevant. 

 

Du får ikke til å nettmobbe noen om ingen vet hvem du er, så den påstanden tror jeg ikke funker helt. Det er derimot lett å finne info om en person og gå til personlige angrep når man har fullt navn og bilde.

Ja, det kan jo se ut som det motsatte er tilfellet:

 

Skal man stoppe nettmobbing må anonymitet være minstekravet. :)

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg virkelig ikke, jeg har nå blitt mobbet såpass at jeg virkelig ikke bryr meg lengre. Jeg deler til og med telefon nummer og alt annet. Ikke at det er så vanskelig å finne ut. Det er strengt tatt bare å bruke brukernavnet mitt "andysowhat" så finner du meg overalt med et enkelt google søk.

Vist folk er interessert i å drepe meg, eller ødelegge for meg så får de bare gjøre det da. Jeg har forsikring, jeg gidder egentlig ikke å bry meg om ting heller... Jeg har nå alltid megselv om ting skulle gå galt. Jeg vet ikke hvilket behov folk hadde hatt for å ta det siste lille jeg har igjen. ^^ Men jo versegod, ønsker dere å ta det lille jeg har igjen så er dere hjertelig velkommen til å ødelegge det også ^^ Ha en fin dag videre! 

Lenke til kommentar

 

Jeg så en tråd på et annet forum på nettet. Der lå folk ut bilder av ansiktet sitt. Tør dere å ligge ut bilder av hvordan dere ser ut?. Jeg tror jeg tør å vise deler av meg men ikke ansikt. Anonymous poster hash: c77e6...209

Se til venstre for denne posten.

 

Edit: skal man stoppe nettmobbing må posting med bilde og fullt navn være minstekravet.

 

 

Min erfaring er at fullt navn og bilde ikke stopper nettmobbing. Har vært borti flere eksempler på det i ymse forum. Videre er det slik, i hvert fall iflg eksperter, at å stjele andres identitet ikke er så vanskelig. Ergo, jeg kunne brukt fullt navn og bilde av en annen person, noe denne personen med all sannsynlighet ikke ville ha satt pris på.

 

Jeg mener også at anonymitet på nett KAN være anbefalt og i gitte tilfeller en absolutt nødvendighet. Jeg brukte fullt navn på Napster for mange år siden, men etter drapstrusler, valgte jeg å bli anonym. Ikke hadde jeg skrevet noe kontroversielt, men fruktkaker er fruktkaker ... Og jeg har også skrevet om ting som er av en slik sensitiv art at det ville skadet for personer jeg har omtalt i anonym form, eksempelvis opplysninger som ville skapt familiære problemer for vedkommende. Så, i noen tilfeller er anonymitet et absolutt krav.

 

Til slutt. Det er ikke hvem man er, men hva man skriver, som er det viktigste. Nettmobbere og troll vil eksistere så lenge det finnes mennesker der ute som har mer markeringsbehov enn fornuft ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...