Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil hastighet?

Anbefalte innlegg

Har fått internett fra Avidi, byttet fra Telenor ADSL.

Har nå vært online i 30 min:

Sendt: 133 322 packets

Mottatt: 7 508 packets

Dette er ikke riktig!

Har en dritthastighet, maskinen mottar nesten ikke!

Hadde reperatør fra Bravida i går, og det smarteste han kunne si var at viften i noen få tilefeller hadde avgitt støy - ellers fikk jeg en ny nettverkskabel.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor befinner du deg??

Jeg hadde en del problemer med min oppkobling tidligere, men det gikk mer på stabilitet enn på hastighet.

Jeg befinner meg i Trondheim, og har stortsett upåklagelig hastighet både opp og ned (eller jeg har iallfall det jeg er lovet da ;-))

molly

Lenke til kommentar

Når du tester så må du v're sikker på at serveren du tester mot har stor hastighet. Hvis ikke det er tilfelle kan ikke du få din maximale hastighet uansett hvor bra linjen din er. Det er alltid avhengig av motparten også. Derfor får du så varierende målinger.

Og dessuten de pakkene du så på er også av forskjellig størrelse så du vet ikke hvor mye data det er. Bruk speedometer testene heller. De finnes overalt på nettet

Lenke til kommentar
Teknikeren testet på itavisen og en annen plass, på sin laptop fikk han alltid 530-550, men jeg får fortsatt bare alt fra 25 til 300 (300 er GUD for meg for tiden ser det ut som...)

Hvis teknikker fikk dette resultatet på sin laptop hjemme hos deg så er det nok maskinen din som er problemet. Sjekk for virus, trojanere etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...