Pliscin Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Hei, vi har montert et dusjkabinett med radio. I instruksen står det at man skal koble til antenne, og på baksiden av kabinettet er det en ledning slik som på bildet nedenfor. Spørsmålet er; hvordan kobler man en slik ledning til en antenne? Alle "normale" antenner virker det kreve at man har slik tykk ledning med ekstra isolasjon og kobberstang i midten. Det jeg finner som passer er bilantenne, men det kan ikke stemme... hvilken kontakt kan jeg koble ledningen til, og hvilken antenne kan jeg bruke? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Er det FM-radio, må du ha ei FM-antenne. Den enkleste er denne trådantenna, men den holder kanskje. Tvinn ihop senterledningene og lodd (helst). Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 26. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2016 Er det FM-radio, må du ha ei FM-antenne. Den enkleste er denne trådantenna, men den holder kanskje. Tvinn ihop senterledningene og lodd (helst). Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå