Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjorde det slutt på telefonen! Sint og tenker på hevn.


Anbefalte innlegg

Har møtt en mann jeg liker veldig godt, siden september i fjor. Vi hadde avtalt å møtes i kveld, men i formiddag ringte han meg og sa at han gjorde det slutt. VI har ingen "Connection" som han sa. Det burde han fortalt meg for mange måneder siden i så fall.

 

Vi møttes når vi kunne, overnattet sammen en del, spiste sammen, så filmer, og alt var egentlig ganske åpent i forhold til hvordan det ville bli fremover. Men jeg er/var forelsket i ham, og ble veldig satt ut - og nå er jeg ganske sint og trist på en gang.

 

Han har en veldig kjent eks-kjæreste som han var samboer med i mer enn ti år, og senere gift med. Han er fortsatt ganske opphengt i henne (hun som gjorde det slutt), og nevnte henne ofte og mye egentlig  -selv om jeg prøvde å styre vekk fra det temaet. Han savner henne en del, og sier han ikke har klart å gå inn i et forhold på ordentlig siden henne - og kanskje han aldri blir klar for det som han sa(veldig hyggelig for meg å høre), og at hun på en måtte hadde ødelagt livet hans ved å gå fra ham.

 

Men, jeg hadde håpet og tenkte at etter hvert ville det bli mindre av henne, og mer av meg og oss. I stedet så gjorde han det slutt per telefon.

 

Det jeg lurer på er om jeg skal skrive en mail til eksen, fortelle hvor besatt han er av henne fortsatt - at han også nærmest skrøt av at de fremdeles har kontakt og en sjelden gang møtes på kafe e.l. Om jeg forteller henne dette (han sa også en del ting om forholdet deres, bla. at han en gang var utro  -men kanskje han har funnet en ny nå, kanskje det er greia), så kanskje hun er smart nok til å kutte ham ut 100% for godt. Og da vil jeg i det minste ha fått en slags hevn, og han lærer seg (kanskje) en lekse om at han ikke kan utnytte og ødelegge andre mennesker.

 

Innspill? Noen som har opplevd noe sånt - gjort det selv, blitt gjort det "mot," vært i eksens sko eller noe annet?

 

Ja, vet at det kanskje ikke høres spesielt logisk eller snilt ut, men han har oppført seg helt jævlig synes jeg, og fortjener å få en liten dose av sin egen medisin.



Anonymous poster hash: 9deca...c92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han snakket mye om exen sin, men du tok ikke signalet om at han fortsatt var opphengt i henne. 

Du skulle selv forstått at dette ikke var en person som det var verdt å satse på, men når man har følelser for en slik person er det vanskelig å slippe de. Man styres meget enkelt av egne følelser og får ikke sett på forholdet sitt objektivt.

Nei, å skrive et brev fordi han ikke elsket deg like mye som exen er bare latterlig. Om du virkelig var glad i ham, så burde du la være og heller prøve å gå videre. Jeg har vært i din posisjon og det er ikke verdt det. 

Du er såret og tenker ikke helt klart. Det at han gjorde det slutt lå i kortene, og det var egentlig bra at han gjorde det (for din egen del).

den beste dosen med medisin som du kan gi ham er å komme deg videre med et smil om munnen.

Endret av insomeseriousproblems
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Best å besinne seg tenker jeg også ja.

Eksen min ble rasende når jeg gjorde det slutt. Hun prøvde å fyre igang flere krangler mens jeg snakket med henne. Jeg forhold meg veldig snill og hyggelig. Skrøt av hvor flott hun var og hvor bra hun var.

 

I ettertid har hun vært veldig bitter. Baksnakket meg og prøvd å latterliggjøre meg men alle vi andre vet at hun bare føler seg ydmyket og er på hevntokt så de synes stort sett bare synd på henne. Jeg for min del bryr meg ikke så mye. Hun er en super jente dog litt for intens for meg.

 

Tror ikke du vil at folk skal synes synd på deg om du desperat slår rundt deg i hevnlyst.

Alle rundt deg vil skjønne hva det går i og i beste fall ikke bry seg.

 

Beste du kan gjøre både for din egen stolthet og å for å gjøre ham ydmyk er rett og slett bare å se om du finner noen bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk klikker sånn når kjæresten gjør det slutt på telefon/facebook. Når noen slår opp med deg så betyr det jo at det ikke var ment å vare. Hvorfor insistere på at folk skal være snill og pakke bruddet inn i myke hodeputer med julepresangpapir rundt?

Hvis du mener at det er feigt å gjøre det slutt på tlf/face, hva er problemet? Da har dere jo fått det demonstrert ekstra tydelig at vedkommende etter deres mening ikke hadde ryggrad nok til å være deres kjæreste til å begynne med.

Hvorfor ikke bare la et brudd være kort og brutalt. Hvis du misliker en person som følge av hvordan de slo opp så burde det være lettere å akseptere at vedkommende ikke likte deg nok til å være kjærester heller.

Endret av Ljóseind
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så planen er å synke til hans nivå og være skikkelig rasshøl for å få hevn... Hvis du tror dette er lurt så får du kjøre på :nei:

 

Hvilket nivå er det du sikter til? Er det lav nivå, middels nivå eller høy nivå å savne eksen sin?

 

Tenkte du at kommentaren din hørtes veldig lur ut i ditt eget hode?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har møtt en mann jeg liker veldig godt, siden september i fjor. Vi hadde avtalt å møtes i kveld, men i formiddag ringte han meg og sa at han gjorde det slutt. VI har ingen "Connection" som han sa. Det burde han fortalt meg for mange måneder siden i så fall.

 

Vi møttes når vi kunne, overnattet sammen en del, spiste sammen, så filmer, og alt var egentlig ganske åpent i forhold til hvordan det ville bli fremover. Men jeg er/var forelsket i ham, og ble veldig satt ut - og nå er jeg ganske sint og trist på en gang.

 

Han har en veldig kjent eks-kjæreste som han var samboer med i mer enn ti år, og senere gift med. Han er fortsatt ganske opphengt i henne (hun som gjorde det slutt), og nevnte henne ofte og mye egentlig  -selv om jeg prøvde å styre vekk fra det temaet. Han savner henne en del, og sier han ikke har klart å gå inn i et forhold på ordentlig siden henne - og kanskje han aldri blir klar for det som han sa(veldig hyggelig for meg å høre), og at hun på en måtte hadde ødelagt livet hans ved å gå fra ham.

 

Men, jeg hadde håpet og tenkte at etter hvert ville det bli mindre av henne, og mer av meg og oss. I stedet så gjorde han det slutt per telefon.

 

Det jeg lurer på er om jeg skal skrive en mail til eksen, fortelle hvor besatt han er av henne fortsatt - at han også nærmest skrøt av at de fremdeles har kontakt og en sjelden gang møtes på kafe e.l. Om jeg forteller henne dette (han sa også en del ting om forholdet deres, bla. at han en gang var utro  -men kanskje han har funnet en ny nå, kanskje det er greia), så kanskje hun er smart nok til å kutte ham ut 100% for godt. Og da vil jeg i det minste ha fått en slags hevn, og han lærer seg (kanskje) en lekse om at han ikke kan utnytte og ødelegge andre mennesker.

 

Innspill? Noen som har opplevd noe sånt - gjort det selv, blitt gjort det "mot," vært i eksens sko eller noe annet?

 

Ja, vet at det kanskje ikke høres spesielt logisk eller snilt ut, men han har oppført seg helt jævlig synes jeg, og fortjener å få en liten dose av sin egen medisin.

 

Anonymous poster hash: 9deca...c92

 

 

Ja jeg syntes absolutt du bør sende masse mailer å lage masse vesen om det her. Så kan alle se hvor bat shit crazy du er. Da gir du også eksen din anledning til å være glad for at han dumpet deg før han ble dypt involvert i et sinnsforvirret menneske som er så hysterisk og hevngjerrig at man vil gå over lik for å såre andre mennesker.

Endret av WubWub
  • Liker 3
Lenke til kommentar

du høres ut som en smålig og bitter person, ikke vær det. Det var du som overså alle faretegnene og gikk inn likevel. Kjærlighet er et sjansespill, hvis du ikke tåler å tape så kan du heller ikke delta. Hevn er ikke noe valg, han vil ikke være med deg, det tok 5-6mnd å finne ut det... ingenting spektakuært som har hendt her. Move along. 

 

"skulle sagt ifra for lenge siden", så typisk bitter dame ting å si forresten. "Hvorfor??" "hvorfor sa du ikke noe før??" osv.... du får aldri svar. Og jo mer du spør jo sterkere blir trangen til å kutte all kontakt med deg. 

 

walk away



Anonymous poster hash: 5ca3b...8b1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

'Hevn' og baksnakking fører bare til skam, anger og at du faller i anseelse hos alle parter.

 

Trust me: Det ENESTE som virkelig funker, og som alltid er den beste 'hevn', er å ta NULL kontakt!

 

Hvis han tar kontakt, så vær hyggelig og grei, men avslutt alltid samtalen selv! F.eks. med: 'hyggelig å snakke med deg igjen, men nå må jeg løpe'  :)

 

Ingenting svir mer for noen som har dumpet andre (og kanskje angrer) enn å se at du ikke bryr deg lenger, og at toget virkelig er gått, for godt!

 

(Samme hva du måtte føle for ham nå, spiller ingen rolle!! Du vil vel ikke ta tilbake en fyr som dumpet deg SÅ lett???)

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Så planen er å synke til hans nivå og være skikkelig rasshøl for å få hevn... Hvis du tror dette er lurt så får du kjøre på :nei:

 

Hvilket nivå er det du sikter til? Er det lav nivå, middels nivå eller høy nivå å savne eksen sin?

 

Tenkte du at kommentaren din hørtes veldig lur ut i ditt eget hode?

 

Til det nivået som jeg tolker at TS synes mannen er. Å være sammen med noen uten følelser og gjøre det slutt over telefon er ganske barnslig og teit og det er barnslig og teit av TS å ta hevn ved å sende et brev til mannens X.

 

Så anser jeg utsagnet "synke til hans nivå" som noe man sier til noen som synes en person er "sett inn noe negativt" så de forstår at de ikke er noe bedre hvis de gjør "sett inn noe negativt", selv om man ikke nødvendigvis synes at personen som blir klaget på er på et veldig lavt nivå. Blir på en måte å vise forståelse for situasjonen og følelsene til en person samtidig som det er en god måte å få personen til å tenke seg om.

 

:) :)

 

Edit; "Synke så lavt" hadde nok vært bedre å skrive :wee:

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Den som skal ha hevn er alltid den som "taper" et brudd. Hva gjør du da, om hun ikke bryr seg om det du forteller henne, og han ikke gidder å ha mer kontakt med deg, også blir du den som sitter der og ser dum ut... og du vil derfor prøve desperate måter på å gjenopprette litt verdighet, noe som abre vil gjøre vondt verre, og bruddet blir tusen ganger vanskeligere. Nei, bryt all kontakt og gå fra det med hevet hode. Slik hevn ender aldri godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snodig at folk skal blåse seg så opp når det er et brudd, eneste "grunnen" til at en kan avslutte et forhold burde rett og slett være "det fungerer ikke". Det å tviholde på noen som ikke vil eller kan er ikke akkurat mye til forhold er det nå well?

 

På en side vær glad for at han gjorde det slutt før det ble noe værre, på en annet side ikke la det gå utover han eller noen andre for den saks skyld eller deg selv. Kom deg videre og se om du finner noe bedre å finne på enn å synke til et lavmål som hevn over noe som ikke var til å fungere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har møtt en mann jeg liker veldig godt, siden september i fjor. Vi hadde avtalt å møtes i kveld, men i formiddag ringte han meg og sa at han gjorde det slutt. VI har ingen "Connection" som han sa. Det burde han fortalt meg for mange måneder siden i så fall.

 

Vi møttes når vi kunne, overnattet sammen en del, spiste sammen, så filmer, og alt var egentlig ganske åpent i forhold til hvordan det ville bli fremover. Men jeg er/var forelsket i ham, og ble veldig satt ut - og nå er jeg ganske sint og trist på en gang.

 

Han har en veldig kjent eks-kjæreste som han var samboer med i mer enn ti år, og senere gift med. Han er fortsatt ganske opphengt i henne (hun som gjorde det slutt), og nevnte henne ofte og mye egentlig -selv om jeg prøvde å styre vekk fra det temaet. Han savner henne en del, og sier han ikke har klart å gå inn i et forhold på ordentlig siden henne - og kanskje han aldri blir klar for det som han sa(veldig hyggelig for meg å høre), og at hun på en måtte hadde ødelagt livet hans ved å gå fra ham.

 

Men, jeg hadde håpet og tenkte at etter hvert ville det bli mindre av henne, og mer av meg og oss. I stedet så gjorde han det slutt per telefon.

 

Det jeg lurer på er om jeg skal skrive en mail til eksen, fortelle hvor besatt han er av henne fortsatt - at han også nærmest skrøt av at de fremdeles har kontakt og en sjelden gang møtes på kafe e.l. Om jeg forteller henne dette (han sa også en del ting om forholdet deres, bla. at han en gang var utro -men kanskje han har funnet en ny nå, kanskje det er greia), så kanskje hun er smart nok til å kutte ham ut 100% for godt. Og da vil jeg i det minste ha fått en slags hevn, og han lærer seg (kanskje) en lekse om at han ikke kan utnytte og ødelegge andre mennesker.

 

Innspill? Noen som har opplevd noe sånt - gjort det selv, blitt gjort det "mot," vært i eksens sko eller noe annet?

 

Ja, vet at det kanskje ikke høres spesielt logisk eller snilt ut, men han har oppført seg helt jævlig synes jeg, og fortjener å få en liten dose av sin egen medisin.

 

Anonymous poster hash: 9deca...c92

Kjenner meg igjen i deg. Jeg har selv funnet på så mange forskjellige dumheter etter at jeg ble sviktet og dumpet. Men vet du hva: jeg forstår hvordan du tenker nå. Jeg forstår at du er forelsket og lei deg. Du er inne i en sorg. Derfor tenker du ikke så fornuftig. Jeg har nettopp vært i en slik prosess selv. Og er der ennå men ikke i hevn modus lenger. Er heller ikke sint på han lenger. Sitter bare igjen med savn og minner nå. Og tanker om han kommer tilbake eller ikke. Men selv om jeg faktisk følte meg både forelsket og glad i mannen så var jeg lenge alt: sint, plutselig svinget jeg om å tenkte at jeg ville han godt, og så sint igjen om en annen.

 

Vet du hva: ikke hevn deg. Han fortjener det sikkert men ikke gjør det. Jeg angrer på at jeg i det hele tatt ble så sint. Har funnet ut at dersom en mann går i fra meg så får han bare gå. Er en mann lykkeligere med et liv uten meg så får han gå. Er han ikke glad i meg så får han bare gå.

 

Anbefaling etter erfaring: ikke hevn deg.

Var han glad i deg kommer han tilbake. Var han ikke la han bare gå.

 

Kjærlighetssorg er ufattelig vondt men dine reaksjoner er tegn på at du tar det tungt. Tro meg: jeg har nettopp vært der du er nå men nå har jeg kommet inn i et nytt stadium av sorgen der jeg har sendt han en beklagelse for at jeg var så sint mot han og at dersom han ikke vil prate med meg igjen så har jeg gjort det jeg kunne iallefall for å få pratet.

 

Forsøk å vær aktiv i livet ditt. Men samtidig må du få ha dager du ligger på sofaen og gråter litt.

 

Ikke klandre deg selv tross at kommentarer fra folk kan bli sinte. For du sliter bare nå pga følelser.

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Mye bra kommentarer her. Jeg er tilbøyelig til å bli enig med dem som mener at du ikke burde hevne deg, ihvertfall ikke på den måten du beskrev i trådposten. Det var noen som sa at "the best revenge is massive success", kanskje noe å strekke seg etter. Lev livet og bli den beste deg, så får personen som dumpa deg over telefon bli en person du rakker ned på når du sitter og skravler med Skavlan.

Best of luck!
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hevner du deg så er det du som får høre at du er psykoen. Jeg fikk høre det. For jeg hevnet meg med diverse åpenlyse småting rett foran øynene hans. Vet du: gjorde det meg godt? Nei. Men jeg er sikker på at han vet hvorfor jeg gjorde det.

 

Send han heller en melding der du forteller ydmykt hva du føler for han. Er ikke mer å gjøre.

 

Kjenner meg igjen i det å koke i sinne ;). Følelser er noe skit! ;)

 

Lev livet. Bli den beste snille deg. Gjør positive gjerninger. Ikke la svik ta kontroll over deg. Så ikke hevn deg for det kan du angre på siden. La han få huske gode deg og ikke den som hevnet seg. Kjærlighettsorg gjør man blind av og til. Beste er å forsøke å tenke fornuft.

Endret av heartlife
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snodig at folk skal blåse seg så opp når det er et brudd, eneste "grunnen" til at en kan avslutte et forhold burde rett og slett være "det fungerer ikke". Det å tviholde på noen som ikke vil eller kan er ikke akkurat mye til forhold er det nå well?

 

På en side vær glad for at han gjorde det slutt før det ble noe værre, på en annet side ikke la det gå utover han eller noen andre for den saks skyld eller deg selv. Kom deg videre og se om du finner noe bedre å finne på enn å synke til et lavmål som hevn over noe som ikke var til å fungere.

Et brudd er desverre vondt. Men noen takler det bedre. Noen verre. Jeg kunne ønske at jeg ikke ble så sint og tok et brudd så hardt. Men nå er jeg komnet dit at jeg vet at vi alle takler det forskjellig. Men dersom man har problemer å takle det og får hevntanker er det best å oppsøke hjelp eller finne noen å prate om det med. Man må jobbe seg ut av det. Tung prosess for noen. Lettere for noen. Mennesker er ulike. Forsøk å ikke hate han. Hat løser ingenting. Tenk på hvor glad du var i han og hvor mye godhet du har inni deg istedet for å tenke hevn. Endret av heartlife
Lenke til kommentar

 

Har møtt en mann jeg liker veldig godt, siden september i fjor. Vi hadde avtalt å møtes i kveld, men i formiddag ringte han meg og sa at han gjorde det slutt. VI har ingen "Connection" som han sa. Det burde han fortalt meg for mange måneder siden i så fall.

 

Vi møttes når vi kunne, overnattet sammen en del, spiste sammen, så filmer, og alt var egentlig ganske åpent i forhold til hvordan det ville bli fremover. Men jeg er/var forelsket i ham, og ble veldig satt ut - og nå er jeg ganske sint og trist på en gang.

 

Han har en veldig kjent eks-kjæreste som han var samboer med i mer enn ti år, og senere gift med. Han er fortsatt ganske opphengt i henne (hun som gjorde det slutt), og nevnte henne ofte og mye egentlig  -selv om jeg prøvde å styre vekk fra det temaet. Han savner henne en del, og sier han ikke har klart å gå inn i et forhold på ordentlig siden henne - og kanskje han aldri blir klar for det som han sa(veldig hyggelig for meg å høre), og at hun på en måtte hadde ødelagt livet hans ved å gå fra ham.

 

Men, jeg hadde håpet og tenkte at etter hvert ville det bli mindre av henne, og mer av meg og oss. I stedet så gjorde han det slutt per telefon.

 

Det jeg lurer på er om jeg skal skrive en mail til eksen, fortelle hvor besatt han er av henne fortsatt - at han også nærmest skrøt av at de fremdeles har kontakt og en sjelden gang møtes på kafe e.l. Om jeg forteller henne dette (han sa også en del ting om forholdet deres, bla. at han en gang var utro  -men kanskje han har funnet en ny nå, kanskje det er greia), så kanskje hun er smart nok til å kutte ham ut 100% for godt. Og da vil jeg i det minste ha fått en slags hevn, og han lærer seg (kanskje) en lekse om at han ikke kan utnytte og ødelegge andre mennesker.

 

Innspill? Noen som har opplevd noe sånt - gjort det selv, blitt gjort det "mot," vært i eksens sko eller noe annet?

 

Ja, vet at det kanskje ikke høres spesielt logisk eller snilt ut, men han har oppført seg helt jævlig synes jeg, og fortjener å få en liten dose av sin egen medisin.

 

Anonymous poster hash: 9deca...c92

 

 

Kjærlighetssorg er vondt, og dessverre noen alle vil oppleve i løpet av livet. Du har lov til å være sint og lei deg, helt naturlig. Enig med deg at han burde sagt ifra lenge før. Kanskje han håpet at det å møte en ny ville få han til å komme over eksen, men tydeligvis ikke. Føler med deg. Drittsekk som gjør dette over telefon også....

Nei, ikke kontakt eksen hans. Det er noe som er mellom dem, og jeg synes ikke du skal blande deg i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...