Nacalai Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Hallaisen! Skal opprette et enkeltmannsforetak, da dette gjør jobben enklere når jeg skal ta betalt for webdesign, animasjon og lignende oppdrag. Spørsmålet er om slike jobber er MVA-pliktig? Jeg får valget om jeg skal drive merverdiavgiftspliktig omsetning eller ikke, når jeg går gjennom skjemaet. Jeg har prøvd å googlet litt..men fant ikke noe særlig, eller så er jeg blind. Har ikke den store forståelsen rundt disse greiene. Takk for svar! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Hvis du omsetter for mer enn 50000 i året, så er du MVA-pliktig. Blir det mindre enn dette, trenger du ikke å betale MVA. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 26. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Hvis du omsetter for mer enn 50000 i året, så er du MVA-pliktig. Blir det mindre enn dette, trenger du ikke å betale MVA. Det er jeg inneforstått i. Jeg har allerede krysset av at jeg ikke kommer til å tjene mer enn 50k i året..men på neste side får jeg spørsmål om "Driver du med merverdiavgiftspliktig omsetning?". Så det er dette jeg funderer på. Det klassifiseres vel bare som utførelse av en tjeneste, og da går det vel under mva-pliktig omsetning Endret 26. februar 2016 av nicwillu Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Svar: Ja. Med mindre du driver med helsetjenester, undervisning, eller annet som er unntatt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå