germ Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hei! Ønsker utelukkende negative sider ved vannkjøling og vapochill. Er spesielt interessert i hvordan dette blir når man skal ta med seg maskinen på f.eks LAN. Er dette vanskelig. Er nok noe skeptisk når man skal frakte ting rundt. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er det sjangs for at noe av utstyret lekker da man drasser pc`n med på lan? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er det sjangs for at noe av utstyret lekker da man drasser pc`n med på lan? Bruker du vett å holder PC`n rett vei, så NEI. Rister du på PC`n, prøver å stikke hull på vanntank slanger osv, da KAN det gå galt. Det negative med vapo er at PC`n vil veie 16kg ekstra. Bare å bruke litt muskler det. Lenke til kommentar
germ Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Det negative med vapo er at PC`n vil veie 16kg ekstra. Bare å bruke litt muskler det. Hehe, ekke no problem. Kabinettet jeg har nå veier 19,8 pluss psu + tingene + hjul! :=) Kun kabinettet altså! Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hvis du tar det litt rolig i svingene er det ikke no stress med vapo eller vannkjøling på lan......hvis du er nervøs kan du jo altids kikke inn vinduet etter åpenbare lekasjer...... Lenke til kommentar
Slafsehund Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Har hatt med vapoen min på lan jeg det går fint, ta med tralle for tungt JA. Har også hatt med 24" tommers kjermen min på 41 kg og jeg. Men nå veier jeg 125 kg og er 192 høy og da. så jeg klarer og løfte noen kilo ja Lenke til kommentar
pertm Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Bråker vapo chill? Jeg antar at det er avhengig av hvor hardt en kjører kompresor og vifter. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Med vappo må man vente et par minutter før man kan skru på maskinen. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Vapochillen bråker litt ja. Men jeg mener det er prisen man må betale for god kjøling. En annen negativ ting er plassering av stømforsyninga. Endret 20. november 2003 av Aeternus Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Med vappo må man vente et par minutter før man kan skru på maskinen. jeg har hørt at det var så mye som en time.. men det gjalt kanskje Prommy... men det er da ikke store forskjellene på prommy og vapo? Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Min vente tid er ikke mer en et par tre minutter i hverfall. Tror det står opptil 5 minutter i manualen Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 kan ta en 5min. men er ikke prob. BTW: jeg som veier 60 (ikke 120) kg, er 174høy greide å løfte Prommyn som veier 37kg uten store problemer til LAN, så tralle er vel ikke nødvendig? Bare å ta skjermen i en omgang og PC`n i en annen:D Lenke til kommentar
v0id Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Men hvordan er det med vannblokkene? Tåler Hk såpass eller bør man ta de av? Har hatt til gode å flytte maskinen ut av huset enda, men har tenkt å ta den med meg en gang ganske snart.. Særlig chipsett-blokka er vel spesielt utsatt, da den ikke akkurat er festet med bolter og sement, men strips.. Leste jo om festene som løstnet på diverse Abit-Hk, sånt skal iallefall ikke skje meg.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Om CPU blokka er festa i dei 4 hola i HK'et burde vertfall CPU'en vere ganske trygg. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 kan ta en 5min. men er ikke prob. BTW: jeg som veier 60 (ikke 120) kg, er 174høy greide å løfte Prommyn som veier 37kg uten store problemer til LAN, så tralle er vel ikke nødvendig? Bare å ta skjermen i en omgang og PC`n i en annen:D vekt kan fort være et problem siden det er flere folk med rygg problemer, enten må man bruke tralle(skikkelig bærestropper elns), få hjelp av noen eller ødelegge ryggen sin for resten av tiden på lanet(ikke no morro!) Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har hatt med vapoen min på lan jeg det går fint, ta med tralle for tungt JA.Har også hatt med 24" tommers kjermen min på 41 kg og jeg. Men nå veier jeg 125 kg og er 192 høy og da. så jeg klarer og løfte noen kilo ja haha!! små'n... lol vel, nå er jeg da altså 187 høy og like tung som deg da.. er ingen pingle jeg heller.. topic: vapo er et deilig dyr. kabinettet er DRITDÅLIG!!!! men selve kompressoren er jo grei nok. må bare le når jeg tenker på hvor RÆVA det kabinettet er faktisk.. ok ok.no lovpriser det faktisk.. Lenke til kommentar
felge Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Er det sjangs for at noe av utstyret lekker da man drasser pc`n med på lan? Bruker du vett å holder PC`n rett vei, så NEI. Rister du på PC`n, prøver å stikke hull på vanntank slanger osv, da KAN det gå galt. Det negative med vapo er at PC`n vil veie 16kg ekstra. Bare å bruke litt muskler det. veier 1 vapo .. stand alone kit 16 KG ???????????????????? Lenke til kommentar
dp Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Er det sjangs for at noe av utstyret lekker da man drasser pc`n med på lan? Bruker du vett å holder PC`n rett vei, så NEI. Rister du på PC`n, prøver å stikke hull på vanntank slanger osv, da KAN det gå galt. Det negative med vapo er at PC`n vil veie 16kg ekstra. Bare å bruke litt muskler det. veier 1 vapo .. stand alone kit 16 KG ???????????????????? har hørt rykter om det.. Lenke til kommentar
Slafsehund Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Må si meg enig. Vapo kabinett ser fint ut men, ikke noe mere. har også et Aero s202 kabinett og det er bedre finish på det. Front partiet på vapo er dårlige greier, tynn plastikk drit. Men som sagt det ser tøft ut. Må flyttes forsiktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå