Gå til innhold

Gainward GforceFX5700 128mb ddr2

cwerner

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg nytt skjermkort, og har sånn halveis bestemt meg for Gainward FX5700Ultra

Kan noen si meg om det er et dumt kjøp?, eventuelt gi andre annbefalinger?

pris rundt 2000

Kommer til å bruke det til spilling og internett for det meste.

Har ikke tenkt til å overklokke

Bråker det sånn over vanlig mye?

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ATI lager de beste kortene i dag på det brede aspektet, så jeg ville heller ha gått for Radeon 9600XT. Det sies jo selv at FX5700 er et "low end" kort ,mens Radoen 9600XT er et rått kort i forhold ;)

Det stemmer ikke at Radeon 9600XT er bedre enn FX 5700.

bare sjekke denne linken her

Lenke til kommentar

Disse 2 kortene er meget like ytelses messig, tror faktisk gf kortet er hakke vassere ytelsesmessig. De yter omtrent likt, de koster omtrent likt, hvordan skal vi skille dem ? jo.. vil du ha nice grafikk som er pent å se på så velg ATI, vil du litt ekstra ytelse og kanskje ha noen Xtra fps mere, så velger du Nvidia.

Lenke til kommentar
ATI lager de beste kortene i dag på det brede aspektet, så jeg ville heller ha gått for Radeon 9600XT. Det sies jo selv at FX5700 er et "low end" kort ,mens Radoen 9600XT er et rått kort i forhold  ;)

Det stemmer ikke at Radeon 9600XT er bedre enn FX 5700.

bare sjekke denne linken her

Man kan lett skreddersy en omtale til å favorisere enten R9600XT eller FX5700 og test utvalget til sharkyextreme favoriserer i veldig høy grad FX5700.

Her er f.eks en omtale som ikke tegner like pent bilde for FX5700: http://www.hardocp.com/article.html?art=NTQwLDE=

Lenke til kommentar

skal si det at ati kortene (anbefalingene) er rett og slett bare teite å komme opp med.. hvis alle forsetter slik så vil det nok bli en bombe hvis Nvidia KNUSER ati i neste runde med skjermkort slepp ;) Husk det at Nvidia jobber med et nytt prosjekt der trolig de vil ta ati med buksa nede :yes:

Lenke til kommentar
skal si det at ati kortene (anbefalingene)  er rett og slett bare teite å komme opp med..

Hvorfor det?

hvis alle forsetter slik så vil det nok bli en bombe hvis Nvidia KNUSER ati i neste runde med skjermkort slepp ;)  Husk det at Nvidia jobber med et nytt prosjekt der trolig de vil ta ati med buksa nede  :yes:

Hvorfor er det trolig? Er dette noe som er almen viten her på forumet, mens ATI derimot ikke er klar over det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...