AnonymDiskusjon Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Hei! Jeg har noen "små" problemer. Jeg er 15 år og jeg har en lillesøster på 12 år. Vi er en utenlandsk familie. Når jeg var på lillesøstra mi sin alder så var jeg bare et lite barn, fikk 200kr i måneden og skilte meg ut. Gikk ikke ofte ut med venner. Hver gang foreldrene mine ropte på meg så reagerte jeg på under ett sekund og løp til dem i full fart. Jeg gjorde alt det de ba meg om og var godgutten. Lillesøstra mi krangler 24/7 og får 100kr i uka. Jeg tror at foreldrene mine tror at hun er en ungdom eller noe. Hun har mange flere rettigheter enn da jeg var 12år. Lillesøstra mi snakker som en "voksen" og er sjefete over den andre lillesøstra mi på 8 år. Jeg er fortsatt godgutt og får 100kr jeg og, fordi hvis hun får, så må jo jeg også få. Foreldrene mine snakker på "barnespråk" med meg. Jeg gjør alt det de ber meg om å gjøre. Men det er jo ikke så gøy. Jeg er 15 år og burde bli respektert som 15. Jeg vet at lillesøstra mi kommer til å ha det bedre enn det jeg har nå, når hun blir 15 år. Hva skal jeg gjøre for å komme meg opp igjen? At de skjønner at jeg er 15 og ikke 13 eller 12? Blir sikker 15 når lillesøstra mi blir 15. Da blir jeg 18. Hva må jeg gjøre for at de skjønner at jeg faktisk er ungdom? At jeg trenger minst tre ganger så mye penger nå enn for kanskje 2-3 år siden? Jeg begynner å få skjegg og ser litt eldre ut enn 15 men likevel så tror de at 12 åringen er voksen. Kanskje jeg skal begynne å krangle... Anonymous poster hash: 3a305...b07 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Søk en jobb som ekstrahjelp i butikk eller noe slikt.Det var jeg heldig å få som 15-åring. Vet ikke hva timelønn for slikt er i dag, men jeg fikk 70 kr timen da jeg starta.Jobba 5 timer annenhver lørdag, så det ble ikke noe særlig med inntekt av det. Men de pengene jeg tjente der følte jeg ekstra glede av å ha fortjent helt på egen hånd, uten å måtte be om det hjemmefra. Kanskje vil foreldrene dine innse at du har blitt større også Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Hvis du trenger penger så ta en jobb. Hvis du ikke gidder å jobbe så trenger du jo egentlig ikke penger. Vis at du er selvstendig er den beste måten du kan demonstrere at du begynner å bli voksen. Som 15 åring regner jeg med at du jobber regelmessig, står opp selv og går på skolen, vasker dine egne klær og hjelper til i huset met orden og matlaging. 13 åringen hjemme hos oss gjorde det og jeg behandlet ham derfor Mer som en stor gutt og han fikk lov til å gjøre mer som han ville mens tolvåringen alltid måtte krangles med så han ble behandlet som et barn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå