Gå til innhold

Radeon 9700PRO

loggon

Anbefalte innlegg

Nokk et kapitel om demovarene til komplett!!.

Jeg bestillte noen varer fra komplett.no bla. ett Demo (1) Sapphire Radeon 9700PRO AIW 128MB DDR . Beeklagligvis så fikk jeg ikke testet dette før de 14 dagene som angre retten gir og dett skulle visse seg att den kunne vært værdigfull å ha!. Her er saken:

Jeg har Asus PC-DL hk.(også kjøpt av dere)Har hatt probl. fra dag 1. Hd. står og surrer noe som tar all kraft og kan først brukes etter tvungen omst. Vil ikke bote ved oppst. safe mod stopper den ved AGP og jeg må innst. win. på nytt, for å komme inn. Har forsøkt med sisste drivere (fra ati) men da ble det være. Oppdatert bios til hk. uten bedring, endret på utallige komb. i bios uten result.

Jeg kan lese i maualen til Asus PC-DL side 2-17 punkt 2.6.4 om AGP står det ATI 9700 pro series card v: PNXXX-XXXXX-30 Use ONLY this version or later for optimum performance and stability. Dette ATI 9700 pro skjermk. har versjon nr.PN 109-95700-10

Her er meldingen fra komplett.no:

1.00 Stk 200002 Retur-ikke defekt vare - vare testet OK

Radeon 9700PRO. Mrk.: TSN 145

Lev.dato: 2003-11-19

Til sammen: NOK .00 ekskl. mva., NOK .00 inkl. mva.

Skjermkort fra ordrenr.:3239666 testet ok i 3DMark, rapport medfølger

Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a.

Jeg spør er dette enveis kommunikasjon eller ? får inntrykk av att e ikke har lest eller ignorerer sakens kjærne, nemlig de har solgt meg første utgaven av ett gammelt skjermkort som bla. Hk. produsent Asus ADVARER mot å innstal. på nyere hk. ( Det advarest altså mot versj.nr eldre enn PNXXX-XXXXX-30 skjermk. har versjon nr.PN 109-95700-10)

Kmplett.no har altså nokk en gang solgt demovarer som ikke holder mål men det nye er att Kompltt.no ikke bekjenner seg bastarden, se opp for søppel til salgs fra Demosidene til komplett, de kunne jo komme til å ramme andre også!..

Forbannelsen kunne jeg tenkt meg å sende iretur den også i form av milion best. som return. innen 14 dager. hmmmmm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kjøpt et DEMOKORT, og kan da selvfølgelig ikke forvente at det er plukket fra øverste hylle. Er nok et kort de har hatt stående i en maskin og nå skal den plukkes fra hverandre. Og det at din hovedkortprodusent "advarer" mot eldre versjoner av 9700 har jo faktisk ingenting med Komplett å gjøre...

Skjønner ikke at folk tror demobrukte ting alltid er like bra som nye... hva er da poenget med å selge nye ting hvis alle bare kan ta demovarer?

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Du har kjøpt et DEMOKORT, og kan da selvfølgelig ikke forvente at det er plukket fra øverste hylle. Er nok et kort de har hatt stående i en maskin og nå skal den plukkes fra hverandre. Og det at din hovedkortprodusent "advarer" mot eldre versjoner av 9700 har jo faktisk ingenting med Komplett å gjøre...

Skjønner ikke at folk tror demobrukte ting alltid er like bra som nye... hva er da poenget med å selge nye ting hvis alle bare kan ta demovarer?

Dette er jo bare svada, da. Demovarer er fullt ut like gode som nye, men kan ha merker eller andre ting som viser at de har vært brukt. Komplett er da vel ikke så dumme at de selger halvdefekte ting og kaller det demovarer?

Ellers er jeg helt enig med deg. Det at hovedkortet til trådstarter ikke takler de tidligste 9700 kortene kan han vel neppe laste komplett for. Hvordan mener han at det skal fungere? Før du kjøper kortet så må du svare på en fire sider lang spørreundersøkelse? Nei; det å sørge for at det man har er kompatibelt med det man kjøper, det er hver enkelt forbruker sin plikt.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...