AfterGlow Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 «FreeWrite» fjerner alle Internett-distraksjonene når du skal arbeide.Dette er verdens første smarte skrivemaskin Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg skjønner ikke poenget. En bærbar datamaskin kan gjøre alt dette og mere til. Selv det å skrive redigérbare tekster i rtf-format (det kan i hvert fall min MBP). Vil man ikke forstyrres av internett er det jo bare å la være å åpne nettleseren. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Raspberry pi, en liten skjerm og ett tastatur.... Virker virkelig ikke verdt 3-4K 2 Lenke til kommentar
Slovpeis Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Som en som selv er svak for distraksjoner så ser jeg litt ideen ... men dette blir litt for dumt egentlig. Hvertfall til den prisen og bruks begrensningen. Kudos for å prøve noe andreledes hvertfall Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg skjønner ikke poenget. En bærbar datamaskin kan gjøre alt dette og mere til. Selv det å skrive redigérbare tekster i rtf-format (det kan i hvert fall min MBP). Vil man ikke forstyrres av internett er det jo bare å la være å åpne nettleseren. Du kan bli overrasket over hvor vanskelig det er å la være å åpne nettleseren for enkelte .. Dog jeg skjønner ikke skjermen, for liten til å ha på fanget. Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366 Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 For de av oss som er vokst opp i dataens kritt alder forstår jeg konseptet. Jeg tror de som ikke liker datamaskiner (legg merke til at jeg ikke sa PC) vil endelig få et alternativ til en mekanisk skrivemaskin. Likevel hvis du skal lagre dette eksternt er vi like langt. Da må du jo likevel på forhånd ha brukt en PC. Hva med utskrift? Tungvint å likevel måtte kjøpe en PC å gå via. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg skjønner ikke poenget. En bærbar datamaskin kan gjøre alt dette og mere til. I Norge har man stor frihet under ansvar i arbeidstiden, men det er da lett å se bruksområdet. I land der det er strengere krav til arbeidsstokken er dette helt klart et produkt som enkelt fjerner tidstyver. De ansatte gjør det de får beskjed om, og har ikke mulighet til å gjøre noe som helst annet. Ingen Solitare, ingen nettaviser, ingen drive-by virus. Lenke til kommentar
Syter Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 1,8 KILO, whaataafawk? (sagt som i lineup scene) Denne kan jo lages med et mekanisk tastatur (500 gram) og en billig mobiltelefon / kindle. Muligens et ekstra batteri, men fremdeles er den 3 ganger tyngre enn den bør være. Lenke til kommentar
novaster Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Veier det samme som en 15" MacBook pro, ikke akkurat tungvekter. For dere som ikke skjønner greia: Laaaaaaang batteritid, mekanisk tastatur/taktil feedback, e-ink-skjerm som kan brukes utendørs. Det er en SKRIVEmaskin. 3 Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 1,8 KILO, whaataafawk? (sagt som i lineup scene) Denne kan jo lages med et mekanisk tastatur (500 gram) og en billig mobiltelefon / kindle. Muligens et ekstra batteri, men fremdeles er den 3 ganger tyngre enn den bør være. Når konseptet er mer eller mindre å etterligne en skrivemaskin, så er ikke nødvendigvis vekten et problem. En kan vel også si at selve størrelsen og formen på produktet ikke er særlig effektiv eller optimal også, men det er ikke nødvendigvis feil utifra hvilket produkt de ønsket å lage.. 2 Lenke til kommentar
Eponyx Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Hadde de greid å dytte inn retteprogram for skrivefeil og slikt så hadde den kanskje ikke vert alt for dumt for de som ikke kan eller vil bruke en PC. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 1,8 KILO, whaataafawk? (sagt som i lineup scene) Denne kan jo lages med et mekanisk tastatur (500 gram) og en billig mobiltelefon / kindle. Muligens et ekstra batteri, men fremdeles er den 3 ganger tyngre enn den bør være. Strengt tatt kan man si at vekt under dette blir den heller for lett for å være en god, stabil skrivemaskin. En skrivemaskin er ment å være stasjonær, ikke noe man bærer med seg. For en ti år siden, kjente jeg en ung mann som solgte PCen og kjøpte skrivemaskin, fordi det hadde en mer autentisk feel. Selv har jeg også eksperimentert med å skrive skjønnlitteratur på skrivemaskin, fordi det gir en annen fokus og annen tankeprosess enn på en skjerm med uendelige rettefunksjoner. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Skjønner absolutt greia med dette, men prisen er vel drøy. Under 2500 kr, så kanskje. Til den prisen burde den ha en litt større skjerm, kanskje noe som er stort nok til å sammenlignes med papiret man skriver på i en ordinær skrivemaskin. E-ink er bra, da. Endret 26. februar 2016 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Om du har lite greie på hardware og OS, så kan du jo få en kompis som har greie på det, til å herpe oppsettet på din bærbare PC eksempelvis, og voila så har du en rimeligere løsning og potensiale til å komme på internett igjen om du absolutt må. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 e-ink er veldig behagelig å lese på, da. mye bedre enn vanlige laptopskjermer. Laptoper har tastatur som ikke er de aller beste til å skrive på heller. men som sagt, litt liten skjerm og litt høy pris Lenke til kommentar
G Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Typisk gamingtastatur er heller ikke noe herlig å skrive på IMHO. Da foretrekker jeg fulle utgaven fra Apple: Endret 26. februar 2016 av G Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Trodde den hadde skriver for a4 ark innebygget, blir litt poengløst uten. Skrivemaskin- maskin som skriver på papir. Tastatur- maskin som sender signaler til andre maskiner som så skriver ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå