Gå til innhold

Aldri har folk på den såkalte "progressive" siden av det politiske spektrum vert så redd - Donald Trump

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Selvsagt og gruppen var ikke "stor" nok til å påvirke valget med å stemme på McCain eller Romney!!!

Om 70 % av GOP er rasister i større eller mindre grad har ikke det noe å si, faktisk vil de værste rasistene ikke stemme på Hverken McCain eller Romney da de ikke er rasistiske nok.

Litt ulogisk, rasister som ikke stemmer på den hvite kandidaten forsikrer at den svarte kandidaten vinner. Bare 28% av de som har stemmeretten I USA stemte på Romney I 2012. Disse store antall rasister som du hevder eksisterer kanskje var for dumme til å hindre verdens første minoritet rase statslederen? Hvorfor velger ikke disse store antall mer rasistiske politikere til kongressen, de også?

Du skjønner deg ikke på valg tydeligvis ei heller rasister.

De tenker ikke "lesser of two evils"

Liker de ikke valgene de har stemmer de ikke, så enkelt er det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er en amerikaner som er lik millioner andre amerikanere derav hun får stemmer.

Hun får noe få stemmer (det er et lokalt valg) for same grunn at Trump får stemmer, hun uttrykker meninger som gir inntrykket at hun står utenfor the establishment. Det betyr ikke at de fleste amerikanere er enige med henne.

Ønsker du å vite hva som er rare meninger eller ikke må du vise en meningsmål. Det er også slik at 1 million meninger I USA er rare meninger.

Nei Drumph vinner fordi han sier psyco facist rasistiske ting og STORE deler av GOP velgere er rasister og elsker autoritære sterke ledere.

Gratulerer, du klarte å si fascist en gang og rasist to ganger i samme setning. Du fortjener en PK-medalje.

Og du du sa PK-Medalje du fortjener  en dustemedalje. Men du glemte kultur marxist da!

http://time.com/4236640/donald-trump-racist-supporters/

Og husk Trump fikk under halvparten av de som mente dette, Rasisme er systemisk i det republikanske parti

Lenke til kommentar

Man skyter seg nok selv i foten ja om man drar inn nazisme/rasisme og alt mulig tull i debatten. Man fremstår som like ekstrem som de man forsøker å angripe og jeg kan ikke se hvordan dette liksom skal hjelpe saken man fronter. Vanlige moderate folk blir bare lei av den desperate messingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man skyter seg nok selv i foten ja om man drar inn nazisme/rasisme og alt mulig tull i debatten. Man fremstår som like ekstrem som de man forsøker å angripe og jeg kan ikke se hvordan dette liksom skal hjelpe saken man fronter. Vanlige moderate folk blir bare lei av den desperate messingen.

'Sorry men er du en facist er du en facist!

Så en diskusjon rundt Mussolini kan man ikke bruke ordet faicist?

En diskusjon rundt vigrid kan man ikke bruke ordet racist!

Sorry men Trump er en rasist og han er helt klart en facist og de som stemmer på han naturlig nok liker dette. 

Lenke til kommentar

Innen amerikansk politikk er det ikke gitt at man forholder seg til direkte motsatser i terminologien. Da ville jo de som er uenig i pro life vært pro death. Pro choice blir gjerne oppfattet sånn av meningsmotstandere, men er vel snarere et kompromiss hvor man også tar større hensyn til morens liv, helse, og preferanser. Nå er gjerne dette litt på siden, men et eksempel på at det ikke nødvendigvis går på direkte motsatser.

Ser det også på progressiv/konservativ, ikke direkte motsatser men forskjeller.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Sorry men Trump er en rasist og han er helt klart en facist og de som stemmer på han naturlig nok liker dette.

Hvor har han sagt at han er rasist/fascist (eller nazist for den slags skyld)??

Det er vel neppe en tittel man forrærer seg selv, men får den om fortjent av andre slik som i Drumpf sitt tilfelle.

Når det er sagt tror jeg heller ikke at han er rasist i ordets rette forstand, men at han er en populist som spiller på fremmedfrykt er åpenbart og det holder lenge i min bok.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Når det er sagt tror jeg heller ikke at han er rasist i ordets rette forstand, men at han er en populist som spiller på fremmedfrykt er åpenbart og det holder lenge i min bok.

Nettopp. Det kan godt være tilfellet.Det gir likevel ingen grunn til å kalle ham rasist/fascist/nazist etc. Det blir latterlig og desperat og er kun egnet til å forsøple debatten enda mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp. Det kan godt være tilfellet.Det gir likevel ingen grunn til å kalle ham rasist/fascist/nazist etc. Det blir latterlig og desperat og er kun egnet til å forsøple debatten enda mer.

Nei sorry ,spade er spade, han er rasist, han er facist. Jeg nekter å late som han ikke er det fordi du ikke liker ordene.

fascism
ˈfaʃɪz(ə)m/
noun
noun: fascism
  1. an authoritarian and nationalistic right-wing system of government and social organization.
    synonyms: authoritarianism, totalitarianism, dictatorshipdespotismautocracy,absolute rule, Nazism, rightismmilitarismMore

antonyms: democracy, liberalism
    • (in general use) extreme right-wing, authoritarian, or intolerant views or practices.
      "this is yet another example of health fascism in action"

Jepp det er Drumph.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Nei sorry ,spade er spade, han er rasist, han er facist. Jeg nekter å late som han ikke er det fordi du ikke liker ordene.

Så langt er det ingeting annet her som tyder på at dette er noe annet enn din (ekstremistiske) mening. Forøvrig helt i tråd med det jeg har sagt om forsøpling av debatten.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så langt er det ingeting annet her som tyder på at dette er noe annet enn din (ekstremistiske) mening. Forøvrig helt i tråd med det jeg har sagt om forsøpling av debatten.

Jeg la til definisjonen av facisme, Drumph fyller den perfekt.

Lenke til kommentar

I følge *din* ekstremistiske mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt og gruppen var ikke "stor" nok til å påvirke valget med å stemme på McCain eller Romney!!!

Om 70 % av GOP er rasister i større eller mindre grad har ikke det noe å si, faktisk vil de værste rasistene ikke stemme på Hverken McCain eller Romney da de ikke er rasistiske nok.

Litt ulogisk, rasister som ikke stemmer på den hvite kandidaten forsikrer at den svarte kandidaten vinner. Bare 28% av de som har stemmeretten I USA stemte på Romney I 2012. Disse store antall rasister som du hevder eksisterer kanskje var for dumme til å hindre verdens første minoritet rase statslederen? Hvorfor velger ikke disse store antall mer rasistiske politikere til kongressen, de også?

Jeg tror ikke du kjenner like mange KKK medlemmer som jeg kjenner. Jeg tror ikke du har stemmeretten i USA. Jeg venter i spenning på noe bevis på hvordan "rasister" stemmer. Er alle ganske like og har samme tankegang som du påstår?

Meningsmåler viser mer nyanse blant Trump supportere enn du hevder. Det er ikke motstand til innvandring som er størst blant supporterne, men heller at de mener de har ingen stemme, at de ikke får delta i diskusjoner, uttrykke sine meninger. Flere av dem er sikkert rasister, men det er ikke det som tiltrekkes dem til Trump, det er inntrykket at han hører på og forstår dem, og på saker som har ingenting å gjøre på rasisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du kjenner like mange KKK medlemmer som jeg kjenner. Jeg tror ikke du har stemmeretten i USA. Jeg venter i spenning på noe bevis på hvordan "rasister" stemmer. Er alle ganske like og har samme tankegang som du påstår?

Meningsmåler viser mer nyanse blant Trump supportere enn du hevder. Det er ikke motstand til innvandring som er størst blant supporterne, men heller at de mener de har ingen stemme, at de ikke får delta i diskusjoner, uttrykke sine meninger. Flere av dem er sikkert rasister, men det er ikke det som tiltrekkes dem til Trump, det er inntrykket at han hører på og forstår dem, og på saker som har ingenting å gjøre på rasisme.

Du er har vist du ikke vet noen ting, og det er ikke uvanlig at Amerikanere ikke vet hvordan usa funker(hence Drumph stemere) 

At du kjenner KKK medlemer er vel ditt problem, synd for deg.

Det stemmer at noen stemmer på trump fordi de føler andre politikere hører på dem, det stopper ikke det faktum at massive menger rasister har slått seg bak Drumph. Det stopper ikke at han kommer med rasistiske uttalelser eller fascistiske uttalelser.

Som sagt 20% av støtterne til Drumpth i south Carolina syns det er dumpt de frigjorde slavene.

Men 20% er ikke mange? 

Lenke til kommentar

I følge *din* ekstremistiske mening.

Nei i følge historie.

Skal vi se var Hitler rasist og fascist? Ja eller Nei?

Hvilke Hitler policier ville Drumpth innføre? 

HINT; Leire og merker!

Fin meg en ikke Nazi sympatisør som mener hitler ikke var rasist

Lenke til kommentar

*snip*

Den samme meningsmålene du refererer til sier at bare 71% av afroamerikanere støtter frigjørelse av slavene! Er de rasistiske mot seg selv? Troverdig kilde?

Maybe that 29% of African Americans is waiting to see how the whole experiment with a slavery-free America turns out. After all, it has only been a century and a half. Still early days.

Or maybe, just maybe, when you dig down into the tiny details of a poorly-designed online poll, the “facts” you find tell you exactly bupkus. That can be enough if you are trying to prove a partisan political point, less so if you are trying to understand Donald Trump's followers.

http://www.usatoday.com/story/opinion/2016/02/25/donald-trump-supporters-racist-poll-yougov-economist-column/80944446/

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

*snip*

Ja de er amerikanere hva forventer du, dette er landet der så godt som alle fattige hvite i sør stemmer republikansk selv om de taper enormt på det, et land der opp mot 50% tror på nohas ark. Du forventer logikk fra det landet?

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Nei i følge historie.

Skal vi se var Hitler rasist og fascist? Ja eller Nei?

Hvilke Hitler policier ville Drumpth innføre? 

HINT; Leire og merker!

Fin meg en ikke Nazi sympatisør som mener hitler ikke var rasist

Tar veldig gjerne imot kilder her, om du har noen?? Folk blir ikke rasister/fascister/nazister bare fordi ekstremister fra den motsatte siden går rundt og sier det aldri så mye. At man i tillegg ikke klarer å stave navnet hans riktig på den siden sier enda mer om seriøsiteten i slike forsøplende "Hitler-innlegg". Men er nok sikkert kjempemoro i disse kretser å løpe rundt å skrive "Drumpth" i hytt og pine. :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja de er amerikanere hva forventer du, dette er landet der så godt som alle fattige hvite i sør stemmer republikansk selv om de taper enormt på det, et land der opp mot 50% tror på nohas ark. Du forventer logikk fra det landet?

Og halve Norge tror på Snåsamannen(!!!!) Kan vi forvente logikk fra Norge??

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...