Gjest medlem-141789 Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Takk for at du besvarte spørsmålet mitt, forresten. Og folk som deg er jo mykje bedre ..., ein som ikkje greier å prate med folk uten å komme med slebrige kommentarar. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Du kommer med en faktisk påstand, at Trump møter mye mer hitling enn noen andre har gjort, f. eks. Obama. Folk viser at også andre møtte denne typen motstand, og du avfeier det med at det er mye mer nå. Har du noen form for dokumentasjon på dette, eller drar du det bare ut av ræva? Skjønner du virkelig ikke hvor lite mening det du skriver gir? Trump blir angrepet (uten eksempler), men når folk påpeker at det skjer andre kandidater også så er det bare "alltid vil være ein eller anna enkeltperson som samanliknar folk med Hitler." Er du kjent med hvordan valgkamp fungerer i USA overhodet? En føderal domstol kjente denne uken ugyldig en lov som skulle forby "disseminating false information about a political candidate in campaign materials during the campaign season ‘knowing the same to be false or with reckless disregard of whether it was false or not, if the statement is designed to promote the election, nomination, or defeat of the candidate", fordi loven var i strid med ytringsfriheten etter den amerikanske Grunnloven (https://www.washingtonpost.com/news/volokh-conspiracy/wp/2016/02/24/court-strikes-down-ohio-ban-on-knowing-or-reckless-falsehoods-about-candidates/) Det sparkes under beltestedet hele tiden, det er en del av spillet. Trump skiller seg ikke ut her. Han viste bilder henta fra internet, det er ikkje eit eksempel på at seriøse samfunnsdebatanter og journalister driver på slik med andre kandidatar. Eg kan vise to eksempel: "Opinion" på cnn: http://edition.cnn.com/2016/02/24/opinions/support-trump-support-bigotry-obeidallah/ Washington post: https://www.washingtonpost.com/opinions/moment-of-truth-we-must-stop-trump/2016/02/21/0172e788-d8a7-11e5-925f-1d10062cc82d_story.html Eg tenkte at denna behandlinga var så vidkjent at alle viste om det. Har du vurdert å google for eksempel "Obama Hitler"? Du finner masse eksempler på at "seriøse aktører" sammenligner Obama med Hitler. Mer generelt kan du lese dette: http://theweek.com/articles/568774/why-republicans-are-obsessed-comparing-obama-hitler, kanskje spesielt følgende: Plenty of former presidents were compared to Hitler by their opponents from time to time, but I think it's safe to say that none has been the target of so many Nazi comparisons, coming so often and from so many prominent people, whether they be politicians or media figures. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Han viste bilder henta fra internet, det er ikkje eit eksempel på at seriøse samfunnsdebatanter og journalister driver på slik med andre kandidatar. Eg kan vise to eksempel: "Opinion" på cnn: http://edition.cnn.com/2016/02/24/opinions/support-trump-support-bigotry-obeidallah/ Washington post: https://www.washingtonpost.com/opinions/moment-of-truth-we-must-stop-trump/2016/02/21/0172e788-d8a7-11e5-925f-1d10062cc82d_story.html Eg tenkte at denna behandlinga var så vidkjent at alle viste om det. Har du vurdert å google for eksempel "Obama Hitler"? Du finner masse eksempler på at "seriøse aktører" sammenligner Obama med Hitler. Mer generelt kan du lese dette: http://theweek.com/articles/568774/why-republicans-are-obsessed-comparing-obama-hitler, kanskje spesielt følgende: Plenty of former presidents were compared to Hitler by their opponents from time to time, but I think it's safe to say that none has been the target of so many Nazi comparisons, coming so often and from so many prominent people, whether they be politicians or media figures. hehe ja, det å klare og kalle en svart liberal demokrat for nazist.. smak litt på den, the taste of stupidity. Trump derimot matcher jo strengt tatt politikken som ble ført i Tyskland i 30-åra på en prikk, så akkurat den sammenlikningen blir endel mer nærliggende. Ikke minst så får man jo fornærmet Hitlers allerede brokete renomè i samme slengen. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg sier ikke at det er fornuftig å kalle Obama for nazist, jeg sier bare at det blir gjort Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg sier ikke at det er fornuftig å kalle Obama for nazist, jeg sier bare at det blir gjort I know Lenke til kommentar
xRun Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Eg kan vise to eksempel: "Opinion" på cnn: http://edition.cnn.com/2016/02/24/opinions/support-trump-support-bigotry-obeidallah/ Washington post: https://www.washingtonpost.com/opinions/moment-of-truth-we-must-stop-trump/2016/02/21/0172e788-d8a7-11e5-925f-1d10062cc82d_story.html Er det denne journalisten på CNN's opinionssider over her du sikter til når du sier: Det eg pratar om er at CNN journalister som direkte kaller han Hitler. Slik som i en opinion spalte, der en jounalist delte sine personlige meiningar. Da kjenner du ikke Obeidallah. Han er ikke en CNN-journalist. Det står opplyst nederst i innlegget: "Dean Obeidallah, a former attorney, is the host of SiriusXM's weekly program "The Dean Obeidallah Show," a columnist for The Daily Beast and editor of the politics blog The Dean's Report. Follow him on Twitter: @TheDeansreport. The opinions expressed in this commentary are his." Og nei, han kaller ikke Trump for Hitler heller. Han snakker om rasjonalet noen bruker i sin støtte til ham og refererer til Anne Franks stesøster, som har overlevd Auschwitz og fortsatt lever, og hun sammenligner de to. Obeidallah skriver faktisk i klartekst at dette ikke er en sammenligninging han selv gjør: "Sorry, you don't get a pass because you like one of his policy proposals. It's akin to saying, "I supported Hitler for his tax plan." And no, I'm absolutely not comparing Trump to Hitler. But Anne Frank's 86-year-old stepsister, Eva Schloss, who survived Auschwitz, did just that a few weeks ago, telling Newsweek that Trump "is acting like another Hitler by inciting racism." Så - ikke er mannen CNN-journalist, og ikke kaller han Trump for Hitler. Gjør Anne Franks stesøster dette? Etter Auschwitz er Hitlers politikk og metoder en del av 86-åringens personlige erfaring og et sammenligningsgrunnlag hun har følt på kroppen. Hun ser nummer-tattoveringen sin hver morgen, middag og kveld. Hun var 10 år da krigen begynte, og hun er vitne til hva som skjer i politikken i dag, men hun jobber ikke i CNN og er ikke journalist. Vil du kritisere CNN-journalister eller nyhetsorganisasjonen så fins det andre ting som bommer langt mindre på skiven enn dette. Kan det være Obeidallahs trosretning Oleoh tar avstand fra? Den kloke mannen er muslim, ikke et jehovas vitne. Våkn opp. Endret 27. februar 2016 av xRun 2 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Blir for dumt og latterlig når folk skal begynne å forsøple debatten med "Hitling", nazisme etc . Det har også skjedd endel her i Norge i den siste tiden og er jo intet annet enn et tegn på desperasjon. Men dagens "progressive" har lite annet å fare med enn "Hitling". Det samme gjelder i Norge. Bare gamle slagord og synsing igjen - helst fra et elitistisk ståsted sosialt og økonomisk. Jeg savner fattiggutten Gerardsen ! En "ny" Gerardsen bør kanskje få med seg at verden har forandret seg :-) Eksempel: Nå "trenger" man arbeidsplasser, sies det. Men hvorfor trenger man det? Man trenger vel ikke arbeidsplasser? Man trenger produsksjon av nødvendige varer og tjenester - men det virker ikke rasjonelt at man "trenger" å bli satt under administrasjon 8 timer 5 dager i uka? Aldri har det vært så stor produksjons-kapasitet i verden - men tiggere i gata har vi fått. Endret 27. februar 2016 av lada1 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Men altså: det er ikke Donald Trump som er "problemet" og som kan ødelegge mye. Det er utviklingen av klasse-forskjellene som er problemet. "Venstresiden" er forvirret - og har mye overtatt rollen som overklasse-forsvarere. Hva er da alternativet til de som "tar regningen" og "mister" sitt samfunn og trygghet ? Donald har forstått det :-) Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) På CNN velger enkelte journalister å kalle han for HitlerEr det Sally Kohns kommentar her du tenker på? Hun kaller oppførselen man ser på enkelte kampanjeevents fascistisk (med konkrete eksempler), og refererer også til valgoppslutningen til en av historiens mest beryktede fascister (vi kjenner navnet på den karen). Men hun kaller ingen Hitler, og hun er en aktivist/spalteforfatter av yrke og jobber ikke i CNN. Lignende ordspråk blir også brukt av både politikere og velgere, og både tilhengere og motstandere får uttale seg. Veldig urettferdig, det er gjerne god nok grunn til å klage på kanalen det. Debattene er litt underholdende da, den i natt var det futt i. Det eg pratar om er at CNN journalister som direkte kaller han Hitler. Slik som i en opinion spalte, der en jounalist delte sine personlige meiningar. Hvilken spalte og hvilken journalist? Nå vart aldri Obama eller nokon anna angrepe med slike æreskrenkingar Jo, det ble han så absolutt. Du sliter visst med hukommelsen. Endret 3. mars 2016 av hekomo Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Obama ble ikke bare kalt Hitler, men til og med muslim, og det er jo noen hakk verre i våre dager. Omtrent som å bli anklaget for å være jøde i 30-tallets Tyskland. Forresten spesielt feminint bilde av Hitler, dette. Aner vi også en knekk i håndleddet? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Say what? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Haha fikk samla all retorikken i en fin sekk der ja. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Say what? Det er hva noen amerikanerer jeg har diskutert med mener. De kan i en setting si han er en brutal diktator som dreper amerikanske borgere i hemmelighet og har tenkt til å stille til valg en 3de gang, og ta alle rettigheter fra gode amerikanere han er spesielt kristen fiendtlig og hater kristne. I neste setting kaller de han en femi homse som ikke tør stå mot ISIS, Putin Assad, Kina, Nord Korea, og Island. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Say what? Jeg tror det er sarkasme. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Say what? Jeg tror det er sarkasme. Nei noen amerikanere mener det seriøst Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Say what? Jeg tror det er sarkasme.Nei noen amerikanere mener det seriøstIngen amerikanere jeg kjenner virkelig tror på dette våset du leser på internettet. du lurer deg som vanlig Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Say what? Jeg tror det er sarkasme.Nei noen amerikanere mener det seriøstIngen amerikanere jeg kjenner virkelig tror på dette våset du leser på internettet. du lurer deg som vanlig Det er ikke på til feldige nett saker dette har skjedd gang på gang i diskusjoner, med folk jeg har diskutert med i 8år. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Say what? Jeg tror det er sarkasme.Nei noen amerikanere mener det seriøstIngen amerikanere jeg kjenner virkelig tror på dette våset du leser på internettet. du lurer deg som vanlig Det er ikke på til feldige nett saker dette har skjedd gang på gang i diskusjoner, med folk jeg har diskutert med i 8år.Rare folk tiltrekkes på internettet. En får bare se på antall ekstremister på diskusjon .no 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Obama er en Kenyansk/Indonesisk sosialist/kommunist/Nazi/fascist/terrorist, Ateist/muslim homofil. Han er en brutal diktator som sjeler rettigheter og missbruker makten sin, samtidig er han en svak leder og bare blir overkjørt av Republikanernes store sex symbol Putin. Say what? Jeg tror det er sarkasme.Nei noen amerikanere mener det seriøstIngen amerikanere jeg kjenner virkelig tror på dette våset du leser på internettet.du lurer deg som vanlig Det er ikke på til feldige nett saker dette har skjedd gang på gang i diskusjoner, med folk jeg har diskutert med i 8år.Rare folk tiltrekkes på internettet. En får bare se på antall ekstremister på diskusjon .no Nei dette er gode represantanter for høye vendte amerikanere. De er på en skala fra naive og vellmenene konservative til langt forbi trump. Det er ikke få av disse i usa. Det er mange av de, Ta dette eksempelet! http://www.slate.com/blogs/schooled/2016/03/02/mary_lou_bruner_extremist_who_thinks_obama_was_a_prostitute_heads_to_runoff.html?utm_content=inf_10_2641_2&wpsrc=socialedge&tse_id=INF_d8db9a5e1608449daba8ad288da0a8c6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå