Gå til innhold

"Kan ikke fastslå sikkerhetsinnstillinger for gruppepolicy"-nekt av å endre fil atributter-Hjæælp!

Anbefalte innlegg

Hei folks :)

Win7-64

Under Administrativeverktøy>Lokal sikkerhetspolicyer får jeg melding at sikkerhetsinnstillinger ikke kan fastslås. Dette gjelder for Overvåkingspolicy og Tilordning av brukerrettigheter. For valget Sikkerhetsalternativer er det kun en benevnelse som kommer opp i høyre vindu: "Kan ikke lese malinformasjon". 

Jeg sliter med at jeg ikke har skriverettigheter i filer, mens dette er satt som tillatt for meg med min brukerkonto. Siden jeg ikke har tillatelse for endring av fil atributter, tillatels heller ikke lagring av program endringer. Jeg tillates å endre dette under filegenskaper, men ved ettersjekk er atributten slåt på igjen (har aldri endret seg). Jeg er pålogget som Administrator med sine rettigheter, men siden systemet ikke kan lese Locale policyer, sliter jeg.

Går det an å reparere sikkerhets innstillinger og Policyer sin informasjon?

Takker for alle velvillige. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Lag deg en ny konto på maskinen.
Logg inn på den nye kontoen.
Flytt over de brukerfilene du trenger fra den gamle kontoen.
Så er det bare å slette den gamle kontoen etter noen måneder og du vet du ikke trenger den mer...

Lenke til kommentar

Så er det bare å slette den gamle kontoen etter noen måneder og du vet du ikke trenger den mer...

Det hjelper hvis det er bruker kontoen hans som det er noe feil med, men det høres mer ut som det mangler en rettighet på system filer - og de må scannes i offline modus for å kunne fikse dem.

Lenke til kommentar

Det hjelper hvis det er bruker kontoen hans som det er noe feil med, men det høres mer ut som det mangler en rettighet på system filer - og de må scannes i offline modus for å kunne fikse dem.

Uffda har nok rett her ja.. Dersom man mangler rettigheter til å skrive til Systemfiler, så kan man ikke bare lage en ny bruker for å fikse problemet. Da må hele filsystemet scannes via sfc /scannow i offlinemodus, for så å evt. fikses dersom det er noe galt med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Man løser slike problem på laveste nivå som er mulig. Først brukerproblem, så kan man ta seg av systemproblemer etterpå, hvis det skulle vise seg å ikke være brukerproblemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøret maskinen opp igjen (tror det vat Ctrl tasten jeg lykkes med). Valgte sikkerhets modus.

Kjørte føsrst SFC rett i start vinduet, etter testen ga ikke noe mleding. Så tok jeg CMD og kjørte samme SFC /scannow Resultat: Ingen integrerings problemer avdekket (=skuff).

Hva gjør man da med feil i databaser? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...