papegøya Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) Hei Vi er to stk som skal til Sverige. Vi bor i Lillestrøm og tenkte å kjøre til charlottenberg, da med min bil. Jeg bare lurer, hvor mye vil det koste sånn ca. tur-retur og da hvor mye burde jeg få av han andre? Da med tanke på bompenger, diesel etc. Endret 29. februar 2016 av papegøya Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Start turen med full tank, fyll tanken igjen når du kommer hjem. Så kan dere splitte bensin pengene og han stå for lunsj? Lenke til kommentar
DOG_50 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Slitasje? Er han kompisen din? Her pleier vi bare dele likt på drivstoff regningen, eventuelt bytte på hvem som kjører neste gang. Lenke til kommentar
papegøya Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Slitasje? Er han kompisen din? Her pleier vi bare dele likt på drivstoff regningen, eventuelt bytte på hvem som kjører neste gang. Han har ikke lappen. Og han har alltid slippet å betale for alle gangene jeg har kjørt han til steder, så vil gjerne at han betaler like mye som det jeg kommer til å betale med tanke på reisen til og fra Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Om dere begge skal på tur hadde jeg ikke tatt betalt, men om han skulle alene å du bare skulle kjørt hadde det vært noe annet. Lenke til kommentar
DOG_50 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Slitasje? Er han kompisen din? Her pleier vi bare dele likt på drivstoff regningen, eventuelt bytte på hvem som kjører neste gang. Han har ikke lappen. Og han har alltid slippet å betale for alle gangene jeg har kjørt han til steder, så vil gjerne at han betaler like mye som det jeg kommer til å betale med tanke på reisen til og fra Det er i underkant av 100km til Charlottenberg fra Lillestrøm, en vei. Forbruket kommer jo an på type bil og hvordan du kjører, men la oss ta litt i, og si 1l per mil, altså 10l en vei, du nevnte diesel, så vi velger en pris på 13kr/l, så 260kr tur-retur i drivstoff. Jeg vet ikke hvor mange bomstasjoner det er på veien der, men la oss anta 2, så 4 passeringer, til la oss si 30 kr, dermed 120kr i bompenger totalt. Sååå nå har vi 380kr totalt tur-retur, runder av til 400 spenn. Så si 200kr per stk, og hvis han har vært gratis passasjer altfor mange ganger ta 250kr? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg lånte bort bilen min til en kompis i fjor sommer i 3 måneder, og da ble vi enige om 1 kr pr kilometer. Ville nok ikke tenkt på det overhodet hvis dere skal på tur. Ville delt drivstoff og bompenger delt 50/50. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Statens satser er nok greie å gå ut i fra Sats per kilometer til og med 10 000 km 3,80 kr Sats per kilometer over 10 000 km 3,45 kr Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Jeg synes deter smålig du skal få kompisen til å betale for slitasje når dere skal på tur sammen. Ondskapens sitt forslag er det vanligste jeg har vært borte i selv på tilsvarende turer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Jepp, du splitter de faktiske direkte utgiftene forbundet med turen 50/50. Bompenger og bensin altså. I tillegg går det an å spandere lunsj "fordi vi bruker din bil", men hvis noen hadde krevd det hadde jeg virkelig lurt på hva slags person dette var... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Ta betalt for slitasje av kompisen din er bare smålig. Har selv hatt slike turer hvor det som regel er min bil som blir brukt. Vi deler drivstoff, bompenger og ferge på sverigeturer. Thats it. Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Jepp, du splitter de faktiske direkte utgiftene forbundet med turen 50/50. Bompenger og bensin altså. I tillegg går det an å spandere lunsj "fordi vi bruker din bil", men hvis noen hadde krevd det hadde jeg virkelig lurt på hva slags person dette var... Uansett hvor mye det stritter i mot å gjøre det så må jeg si meg enig med Shruggie her Litt av en "kompis" ville jeg tenkt hvis en "kompis" skulle føre opp kjøreregning for en tur vi tok sammen, jeg hadde aldri funnet på å forvente det samme i hvert fall. Deling av bensinutgifter burde holde. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Statens satser er nok greie å gå ut i fra Sats per kilometer til og med 10 000 km 3,80 kr Sats per kilometer over 10 000 km 3,45 kr Særavtalen sier 4,10 kr pr.km for de første 10000km. Deretter 3,45 kr pr.km etter dette. Grensene du refererer til er grensen for hva som er skattefri ytelse ved bruk av egen bil i jobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Jepp, du splitter de faktiske direkte utgiftene forbundet med turen 50/50. Bompenger og bensin altså. I tillegg går det an å spandere lunsj "fordi vi bruker din bil", men hvis noen hadde krevd det hadde jeg virkelig lurt på hva slags person dette var... Kanskje det er Roy Narvestad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå