Gå til innhold

Hvordan lære seg aksjer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så sykt mye greier med det.. i Norge. du må du gjøre det via en aksjer bank osv. kan ikke gjøre det privat og kjøpe og selge selv som i USA der du kan gå inn på noen nettsider og selge/kjøpe via selskap (aksjer bank ish) som gjør det nesten gratis. i norge koster det et par hundre kroner hver gang du skal selge / kjøpe.  og om du selger for store summer skal akser banken du bruker ha en viss prosent osv.. 

bli kjent med noen som kan det , som kan vise deg det IRL, hvordan det funker i Norge ;) (det gjorde jeg via en onkel og det funka for meg) 

håper du tar deg grundig tid og analyserer oppgang og nedgangen til AS du invisterer i. begynn smått ikke sats alle konf penga på olje med en gang XD 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Neida. Blir ikke å satse mer enn 50-150kr max når jeg først kommer inn i det.

Hvorfor skal du donere 50-150kr til andre investorer?

Lenke til kommentar

det er og kaste penga ut av vindu XD det koster ett par hundre kroner og bare få kjøpe aksjene, bruk 1500kr-2000kr i Apple.inc eller Windows ;)

Koster 95 kroner eller 0,05% hos nordnet (0,039/59 med et dyrere abonnement), så ikke helt. Charles Schwab i USA, som er kjent som den store lavprismegleren der borte, tar 8.95$. Ikke voldsomt mye mer, for å si det sånn.

Windows er for øvrig ikke et selskap.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

det er og kaste penga ut av vindu XD det koster ett par hundre kroner og bare få kjøpe aksjene, bruk 1500kr-2000kr i Apple.inc eller Windows ;)

Koster 95 kroner eller 0,05% hos nordnet (0,039/59 med et dyrere abonnement), så ikke helt. Charles Schwab i USA, som er kjent som den store lavprismegleren der borte, tar 8.95$. Ikke voldsomt mye mer, for å si det sånn.

Windows er for øvrig ikke et selskap.

Sorry, mente selvfølgelig Microsoft ;)  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...