Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Strålende smerter i bena, pga diabetes?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har diabetes type 1. For to dager siden hadde jeg en gymtime hvor vi wpurtet veldig mye. Jeg merket nesten rett etterpå at jeg ble veldig støl og dette er jo greit. Men jeg har også en strålende, litt intens smerte i bena, den går fra leggene og helt opp i lårene. Det har vedvart i et par dager nå og jeg kjenner det så og si hele tiden, får ikke sove om natten og sliter med skolearbeid. Det som bekymrer meg er at det er den samme smerten jeg får i bena derosm jeg går med ekstremt høyt blodsukker over lengre tid (blodsukkeret mitt hsr ikke vært høyt de siste dagene). Jeg har litt høy hb1ac og begynner å bli litt lei disse intense smertene. Har egentlig særemne som skal fullføres imorgen, men jeg klarer ikke skolearbeid. Er det jeg som sutrer eller burde jeg dra til legen?

Anonymous poster hash: 65752...ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke uvanlig med problemer med føttene når det kommer til diabetes. Du tok deg nok litt vel mye ut i forhold til hva du burde. Trening er bra, det er ikke det, men det må være etter forholdene. Du bør absolutt få ned hba1c, da det er skadelig å gå med den høy over tid. Verdien gjenspeiler prosentandel sukrede røde blodlegemer (glykosylete erytrocytter) i blodprøve så basically blir ting sticky og etterhvert degeneret i et system som er designet for god flyt. Du kan avhjelpe litt med å ta ekstra C-vitamin. Naturig E-vitamin er også bra og rent sukker og andre høyglykemiske næringsmiddel er ikke bra for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...