Gå til innhold

Ukjente disker på PCen min.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en gammel stasjonær PC som jeg fikk av min mor, og denne har jeg installert Windows 10 på.
Etter installasjonen, installerte jeg alle driverene, og alt som skulle til for at maskinen skulle fungere slik som den skal. Etterpå gikk jeg rundt på systemet og sjekket at alt var OK. Her støtte jeg på noen merkelige disker som jeg ikke vet hva er fornoe, eller hvorfor de er der... Desse diskene har navnet: "USB Drive (G:\ - H:\) Jeg vet ikke hvordan desse diskene har havnet der, da jeg under installasjon sørget for at det bare var en partisjon på disken. Dersom jeg høyreklikker på disken(e), får jeg bare "Ukjent filformat". Se vedlagte bilder for mer informasjon.

Hadde vert supert om noen kunne ha hjulpet med med dette merkelige problemet...

post-354370-0-47952800-1456426692_thumb.png

post-354370-0-76546300-1456426693_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du høyreklikker på Min Datamaskin og velger diskbehandling får du opp alle fysiske diskene som sitter i maskinen din og eventuelt hvor mange logiske partisjoner du har delt dem opp i. Ta en titt der og se om du blir noe klokere.

Edit: I windows 10 kan du høyreklikke på startmenyen nederst til venstre og velge diskehandling derfra.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Kan det være USB-enheter som gjenkjennes som disker? F.eks. printer med kortleser i, USB-porter og sånt?

Støtter denne. Det er nok en minnekortleser

Diskene blir skjulte helt til du putter i minnekort da blir dem aktive.

Du kan skjule disse igjen med og skru av at windows skal vise skjulte filer

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...