Gå til innhold

komplett ,dum i pappen !


Anbefalte innlegg

:grumpy: Nokk et kapitel om demovarene til komplett!!.

Jeg bestillte noen varer fra komplett.no bla. ett Demo (1) Sapphire Radeon 9700PRO AIW 128MB DDR . Beeklagligvis så fikk jeg ikke testet dette før de 14 dagene som angre retten gir og dett skulle visse seg att den kunne vært værdigfull å ha!. Her er saken:

 

Jeg har Asus PC-DL hk.(også kjøpt av dere)Har hatt probl. fra dag 1. Hd. står og surrer noe som tar all kraft og kan først brukes etter tvungen omst. Vil ikke bote ved oppst. safe mod stopper den ved AGP og jeg må innst. win. på nytt, for å komme inn. Har forsøkt med sisste drivere (fra ati) men da ble det være. Oppdatert bios til hk. uten bedring, endret på utallige komb. i bios uten result.

Jeg kan lese i maualen til Asus PC-DL side 2-17 punkt 2.6.4 om AGP står det ATI 9700 pro series card v: PNXXX-XXXXX-30 Use ONLY this version or later for optimum performance and stability. Dette ATI 9700 pro skjermk. har versjon nr.PN 109-95700-10

Her er meldingen fra komplett.no:

 

1.00 Stk 200002 Retur-ikke defekt vare - vare testet OK

Radeon 9700PRO. Mrk.: TSN 145

Lev.dato: 2003-11-19

Til sammen: NOK .00 ekskl. mva., NOK .00 inkl. mva.

 

Skjermkort fra ordrenr.:3239666 testet ok i 3DMark, rapport medfølger

Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a.

 

Jeg spør er dette enveis kommunikasjon eller ? får inntrykk av att e ikke har lest eller ignorerer sakens kjærne, nemlig de har solgt meg første utgaven av ett gammelt skjermkort som bla. Hk. produsent Asus ADVARER mot å innstal. på nyere hk. ( Det advarest altså mot versj.nr eldre enn PNXXX-XXXXX-30 skjermk. har versjon nr.PN 109-95700-10)

Kmplett.no har altså nokk en gang solgt demovarer som ikke holder mål men det nye er att Kompltt.no ikke bekjenner seg bastarden, se opp for søppel til salgs fra Demosidene til komplett, de kunne jo komme til å ramme andre også!..

 

Forbannelsen kunne jeg tenkt meg å sende iretur den også i form av milion best. som return. innen 14 dager. hmmmmm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg har forstått deg rett. Det hadde vært fint om du kunne omformulert en del ting, og skrevet uten så mange forkortelser. Nok om det.

 

Om jeg har forstått deg riktig, har du kjøpt et skjermkort fra Komplett.no, en demovare, fått den tilsendt og betalt. Du har deretter funnet ut av at den ikke er kompatibel med din maskinvare, for å sende den i retur til Komplett.no, som har testet den som ok.

 

Altså, du har kjøpt en vare som er forventet stand. At den er inkompatibel med din maskinvare kan ikke komplett.no lastes for, og du står således uten en sak, her.

 

Ditt eneste gode kort her, er å bruke angrerettloven. Nå vet jeg ikke om du har mottatt angrerettskjema osv. Du kan lese mer om dette på http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html.

 

mvh

bfisk

Lenke til kommentar

Det er ikke rart komplett ikke har tatt seg bryet med å lese din mail, når du bruker så mange forkortelser. Vet ikke om det kan kalles forkortelser engang, da det egenltig ikke er det. Du putter punktum der ordets siste 3 bokstaver skal være, ikke rart komplett ikke forstår og vi ikke forstår innlegget ditt.

 

Et tips er å la noen andre skrive klagemailen for deg neste gang. Ikke for å disse, men seriøst... saken ville fått et bedre utfall.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

så vidt jeg vet frafaller angretten uansett ved kjøp av demovarer.

 

det første du bør gjøre er å formattere harddisken, for å bli kvitt gamle drivere, så legge inn alt på nytt, hjelper ikke det kan du flashe ati biosen med en annen, det siste alternativet bør funke, du kan eventuelt flashe den fra en annen produsent enn det du har nå, hvis kortet er enten powered by ati eller built by ati.

Lenke til kommentar

Skal si meg enig - du bør kanskje utdype deg på en mer seriøs måte om du selv vil bli tatt seriøst.

 

Prøv heller å skriv enkle setninger, du kommer vel lenger med det. Hadde jeg vært komplett hadde jeg gjort det samme.

 

Både enter, space og hele ord er fine ting på forumet (og i mail selvfølgelig), men det er opp til deg om du ikke vil bli tatt på alvor :p

 

Men du kan alltids prøve å ringe komplett å forklare saken? kanskje de kan hjelpe deg videre der - notèr gjerne også navnet til personen som plukker opp hvis han sier at du kan sende tilbake eller hva (da har du iallefall "bevis").

Endret av SineTwo
Lenke til kommentar

Hva er korspodanse til, ja jeg har kanskje problem med rett skrivinga , kanskje jeg er ordblind også, men jeg syunes nå komplett virker nokså arogant jeg!, utfra en kort meldig om att nå er kortet helt ok! for å sende det i retur. en ting er sikkert sure kunder får de ihverfall.

Lenke til kommentar

Hvis kortet fungerer normalt men ikke er kompatibelt med hk ditt, så er jo ikke det kompletts feil, det er vel strengt tatt ikke din feil heller, bare så det er sagt, men hvordan klarte du å la være å ikke teste kortet innen de 14 dagene som angrefristen gir, bare det er jo enn prestasjon i seg selv. Hadde du kanskje vært en smule hyggeligere overfor komplett så hadde kanskje saken løst seg, selv om jeg har en følelse av at denne saken løser i morgen allikevel.

 

Ps: Jeg er selv ordblind, og derfor prøver jeg å være litt kritisk til det jeg selv skriver, kanskje noe du også bør være?!

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Kontaktet Komplett.no i dag pr. tlf. TSN fra retur avdelingen var en lite hyggelig kar! hann frem sa mine mangel på retigheter(greit nokk) følte meg ganske matt av å høre hann forsvare seg selv(det behøver hann ikke å gjøre) på en mekanisk måte. Så jeg sa jaha takk ska du ha!.

Endret av loggon
Lenke til kommentar
Kontaktet Komplett.no i dag pr. tlf.  TSN fra retur avdelingen var en lite hyggelig kar! hann frem sa mine mangel på retigheter(greit nokk)  følte meg ganske matt av å høre hann forsvare seg selv(det behøver hann ikke å gjøre) på en mekanisk måte. Så jeg sa jaha takk ska du ha!.

Du snakkkkkkaa ikkkeee med eeeenn telllefoonn svarrrer ddddaaa!?

Lenke til kommentar
Men saken er jo da slik at DU kan ikke kreve å få byttet denne kortet!! Det er jo din feil at du ikke sjekker det FØR du kjøper noe.. Og det er jo bare DIN feil at dette er blitt så mye kluss da. :roll:

Så lenge han kjøper det fra en webbutikk, så er det vel litt vanskelig å sjekke produktet før man kjøper det!!! Men at han kunne ha sjekket det innen fristen for angrefrist løp ut...ja det kunne han jo ha gjort.

Lenke til kommentar
Men saken er jo da slik at DU kan ikke kreve å få byttet denne kortet!!  Det er jo din feil at du ikke sjekker det FØR du kjøper noe.. Og det er jo bare DIN feil at dette er blitt så mye kluss da.  :roll:

Så lenge han kjøper det fra en webbutikk, så er det vel litt vanskelig å sjekke produktet før man kjøper det!!! Men at han kunne ha sjekket det innen fristen for angrefrist løp ut...ja det kunne han jo ha gjort.

Det går an å spør om det når man bestiller dette da. Dermed sier du bare i fra at du ikke vil ha det kortet hvis det ikke er nyere enn det og det fordi da passer det ikke inn i HK mitt siden dette påvises i denne siden (her skal det stå link)

 

 

Så enkelt kan det gjøres

Lenke til kommentar
Men saken er jo da slik at DU kan ikke kreve å få byttet denne kortet!!  Det er jo din feil at du ikke sjekker det FØR du kjøper noe.. Og det er jo bare DIN feil at dette er blitt så mye kluss da.  :roll:

Så lenge han kjøper det fra en webbutikk, så er det vel litt vanskelig å sjekke produktet før man kjøper det!!! Men at han kunne ha sjekket det innen fristen for angrefrist løp ut...ja det kunne han jo ha gjort.

Det går an å spør om det når man bestiller dette da. Dermed sier du bare i fra at du ikke vil ha det kortet hvis det ikke er nyere enn det og det fordi da passer det ikke inn i HK mitt siden dette påvises i denne siden (her skal det stå link)

 

 

Så enkelt kan det gjøres

Sant nok, men det er klart, selgeren sier jo da at dette kortet fungerer, og ihvertfall så lenge det ligger i demolista demmes, det er vel ikke vanlig at de legger ut defekte varer selv om det tross alt er en demoliste.

 

Men nå var jo ikke kortet defekt, det var vel bare det at kortet ikke passet til det hovedkortet han hadde, og det kan jo egentlig ikke selgeren være skyld i, for det er jo begrenset hva man vet, ihvertfall så lenge de sitter på flere 1000 varer, så da sier det seg selv at man kan umulig være oppdatert på alle produktene man selger.

Men nå handler ikke jeg på komplett.no så jeg egner med at jeg slipper unna den lista.

Endret av Pcdude
Lenke til kommentar
så vidt jeg vet frafaller angretten uansett ved kjøp av demovarer.

nei, det gjør den ikke ;) Man har de samme rettighetene som ved et vanlig kjøp. Står på Komplett sin hjemmeside et sted...

Det er lovpålagt, så det er en selvfølge at du også har angrerett på demo-varer.

Lenke til kommentar

Jeg kommer fortsatt til å handle (demovarer) fra komplett.no (har jeg noe valg ? i vårt lille stat). Pointet!!! med webshoperfaringer på hardware.no er jo att vi skall dele de om de er gode eller dårlige, slik får vi jo større makt (avreagert) så får vi moderere oss om vi tokk litt hardt av i starten. Og ikke som enkelte slakte innlegg for noe som ikke vedrører saken.

 

Mener fortsatt att TSM på returavd. hos komplett.no er en sur pomp (kanskje han har lest mitt innleg her ?)

Lenke til kommentar

Det er rett og slett for dumt å holde på som deg loggon!

 

Det er jo ikke rart folk hos komplett blir irriterte og ikke vil hjelpe deg så mye dritt som du har gitt de. :shrug:

 

Har selv hatt en dårlig erfaring med komplett retur, men stort sett er de greie.

 

Du har jo driti deg ut på absolutt alle punkter:

 

1. Du tester ikke kortet før etter 14 dager.

2. Du slenger dritt til selger/reparatør.

3. Du slenger opp en usakelig post her på forumet der du kaster ytterlig mer dritt til komplett, ikke rart du får helt std. behandling.

 

Dersom du isteden for drittkasting hadde ringt de og høflig forklart situasjonen, deretter hadde fått et evt. ref. nr. og så sendt en retur forespørsel. Deretter burde du skrevet mailene på en normal norsk som folk forstår. Hvis du ikke klarer det får du versågod få noen til å hjelpe deg! :gretten:

 

Hvis du hadde tatt deg bryet med å oppføre deg slik skal jeg tro at komplett hadde gått med på å ta kortet tilbake.

Men, gjort er gjort, så du får bare ta dette til etteretning for en evt. sener handel med komplett eller annen webshop.

Det du alltid må huske er jo å sjekke at varene virker innen angrefristen, hivs du ikke gjør dette avskriver du jo 60% av rettighetene dine.

Lenke til kommentar
Det går an å spør om det når man bestiller dette da. Dermed sier du bare i fra at du ikke vil ha det kortet hvis det ikke er nyere enn det og det fordi da passer det ikke inn i HK mitt siden dette påvises i denne siden (her skal det stå link)

 

 

Så enkelt kan det gjøres

Tror du virkelig komplott.no gidder å sjekke slikt for kundene sine? Det har aldri forkommet til meg nei. De har blitt altfor arrogante og store

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...