gorsol Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Slåssespillet er ikke helt ferdig med oppvarmingen.ANMELDELSE: Street Fighter V Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Uten blanka og ed Honda er det uaktuelt for min del ? 1 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Ikke spilt mye Street Fighter siden typ 10-15år siden men sjokkerende å se en command list som består av 5-6 attacks per karakter :o Det er så natt og dag i forhold til MKX der du kan møte mange spillere med samme karakter men de bruker dem totalt forskjellig. Ingen lobbyer online heller for mange spillere, ingen spectator mode. Training er også veldig labert, ikke noe onscreen commands og diffuse symboler. Syns selve combaten er morro med f.eks Ryu og Ken, men resterende syns jeg direkte er dårlig laget. Altfor raske animasjoner og teite movements. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Har ikke spilt SFV ennå, men selve gameplayet ser jo bra ut, og har hørt det er mye mer nybegynnervennlig enn SFIV. Problemet er jo bare at det ikke er noe innhold. Ta MKX, for eksempel. Der har vi langt flere figurer å velge i, og alle har tre forskjellige måter å spille på. Historiemodusen er en CGI-film, i stedet for bare noen bilder her og der. Det er også langt flere moduser å velge i. Alt dette til samme pris som SFV? Det sier jo sitt hvor lite man faktisk får i SFV. Problemet er at det er mange som nekter å se akkurat dette, og gir SFV topp karakter nesten utelukkende pga selve slossingen. Det blir jo som å lage et bilspill med ekstremt bra fysikk, men med én bane og én bil. Det er strengt tatt alt man trenger, men når andre bilspill koster det samme og gir oss mye mer, blir det for lite til prisen. Selv om en del blir gitt ut gratis senere. Det skulle jo strengt tatt vært med fra launch. Lenke til kommentar
Crext Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Dette er nok en gjenganger i så og si alle fighter spillene i nåværende spillelandskap. Det er (dessverre) blitt tradisjon å dytte spillet ut døra og fikse problemene seinere gjennom DLC og så optimalisere det ytterligere i både expantions og balance patches. Det er litt synd å skrive anmeldelser på et slikt grunnlag, spesielt når mange potensielle kjøpere ser på metacritic snittet et år fra nå når egentlig alle problemene er fikset. Det er også ekstra synd når en vet at spillet vil fikse disse problemene etter hvert, men det er også en veldig utfordrende tid å være kritiker med tanke på patching og DLC, hvor en også ikke har noen garanti for at ting blir fikset, så slik sett gjør en ingenting feil i å trekke for dette. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Dette er eit spill eg faktisk kunne vurdert til PS4 da det kjører greit i 1080/60. Men pga at det burde kome ut til fleire platformer slik som di forrige versjonane blir spillet ikkje støtta opp om på lik linje med RotTR. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Dette er nok en gjenganger i så og si alle fighter spillene i nåværende spillelandskap. Det er (dessverre) blitt tradisjon å dytte spillet ut døra og fikse problemene seinere gjennom DLC og så optimalisere det ytterligere i både expantions og balance patches. Det er litt synd å skrive anmeldelser på et slikt grunnlag, spesielt når mange potensielle kjøpere ser på metacritic snittet et år fra nå når egentlig alle problemene er fikset. Det er også ekstra synd når en vet at spillet vil fikse disse problemene etter hvert, men det er også en veldig utfordrende tid å være kritiker med tanke på patching og DLC, hvor en også ikke har noen garanti for at ting blir fikset, så slik sett gjør en ingenting feil i å trekke for dette. Joda, det er synd at spill blir anmeldt på slikt grunnlag, men det er ikke anmelderens skyld. Lenke til kommentar
Espen Jansen Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er litt synd å skrive anmeldelser på et slikt grunnlag, spesielt når mange potensielle kjøpere ser på metacritic snittet et år fra nå når egentlig alle problemene er fikset. Ansvaret ligger helt og holdent på Capcom her, som vel vitende gir ut et "uferdig" spill. Har hørt at mye skal patches inn i mars, så hvis de hadde ventet bare én måned med lansering hadde nok inntrykket vært litt annerledes. Likevel, et snitt på 77/100 (i skrivende stund på metacritic) er langt fra noen dårlig score, som viser at grunnlaget de har lagt i Street Fighter V antagelig er mer enn godt nok. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Nja, det er vel rettere å si at de begynner å legge til ting i mars engang, men de tar garantert ikke alt på en gang. Jeg vil tro et "fullstendig" spill ikke kommer før til høsten engang. Personlig synes jeg dette er litt tvilsomt, for å si det mildt. På den ene siden legger de til en god del nye karakterer osv som DLC, og man kan kjøpe det meste av DLC gratis med penger man tjener i spillet. Det høres jo snilt ut. Gratis DLC. Hvem klager på det? Men på den annen side er vel dette ting som burde ha vært med på selve platen helt fra start? Dette gjelder spesielt hvis de mener alvor at det ikke blir noen Super Street Fighter 5, Street Fighter 5 Turbo og så videre. Da kunne de heller ha ventet noen måneder og gitt oss den "gratis DLCen" med på kjøpet. Og ja, er enig i at 77/100 ikke er en dårlig score. Men hva er det scoren egentlig gjelder her? Slossingen? Online-biten? Alt man får med fra start? Alt som er planlagt, inkludert all DLCen? Det er ganske viktig å spesifisere, spesielt i et spill som dette. Jeg er svært interessert i SFV, og alt jeg har sett av gameplay ligger på 9/10 etter en grov vurdering. Men hva hjelper det, hvis resten av pakken stryker elegant? Jeg er ikke interessert i å betale full pris for et spill nesten klinisk rensket for innhold, så jeg heller kan få det "gratis" om noen måneder. Lenke til kommentar
Crext Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Ansvaret ligger helt og holdent på Capcom her, som vel vitende gir ut et "uferdig" spill. Har hørt at mye skal patches inn i mars, så hvis de hadde ventet bare én måned med lansering hadde nok inntrykket vært litt annerledes. Likevel, et snitt på 77/100 (i skrivende stund på metacritic) er langt fra noen dårlig score, som viser at grunnlaget de har lagt i Street Fighter V antagelig er mer enn godt nok. Helt klart, og dette du skriver i anmeldelsen er også helt riktig, og du nevner dette med fremtidsutsiktene på siden. Tror helt klart på at dette er et 6/10 i nåtid, kanskje enda dårligere. Mitt inntrykk er at de pusher dette ut tidlig nå ene og alene med sikte på pro-players og EVO. Dette er hvorfor de ikke kan vente en mnd. Så for alle andre er ikke dette et bra produkt i nåtid, og det er nok lurt å vente. Joda, det er synd at spill blir anmeldt på slikt grunnlag, men det er ikke anmelderens skyld. Helt enig i det. Ville bare få ut beskjeden at det er et dilemma i nåtid "folk" må huske på. 1 Lenke til kommentar
gorsol Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Ansvaret ligger helt og holdent på Capcom her, som vel vitende gir ut et "uferdig" spill. Har hørt at mye skal patches inn i mars, så hvis de hadde ventet bare én måned med lansering hadde nok inntrykket vært litt annerledes. Likevel, et snitt på 77/100 (i skrivende stund på metacritic) er langt fra noen dårlig score, som viser at grunnlaget de har lagt i Street Fighter V antagelig er mer enn godt nok. Helt klart, og dette du skriver i anmeldelsen er også helt riktig, og du nevner dette med fremtidsutsiktene på siden. Tror helt klart på at dette er et 6/10 i nåtid, kanskje enda dårligere. Mitt inntrykk er at de pusher dette ut tidlig nå ene og alene med sikte på pro-players og EVO. Dette er hvorfor de ikke kan vente en mnd. Så for alle andre er ikke dette et bra produkt i nåtid, og det er nok lurt å vente. Joda, det er synd at spill blir anmeldt på slikt grunnlag, men det er ikke anmelderens skyld. Helt enig i det. Ville bare få ut beskjeden at det er et dilemma i nåtid "folk" må huske på. Det er riktig som du sier, Street Fighter V med alle modiene tilgjengelig hadde, med all sannsynlighet, fått en mye høyere poengsum enn 6/10. Som nevnt i anmeldelsen min så er kampsystemet blant det aller beste man får nå om dagen. Men slik spillet står idag så er det rett og slett altfor mye som mangler, og jeg får en følelse av av dette er det minimale av hva de slipper unna med å gi ut uten at det blir enormt mye mer klager. 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Spilte SFIV en liten stund. Syns det var utrolig vanskelig å få til noen av spesialangrepene der, og de ble mer og mer viktige utover i spillet. Jeg forstår det slik at det er fikset i SFV? Mulig at jeg går for SFV, men venter situasjonen en stund, ser litt på DLCene og slikt før jeg bestemmer meg. Det var jo dødskult at det kom med Final Fight folk i SFIV, og det hadde vært kjempekult om noe slike hadde blitt lagt til i SFV. Haggar for eksempel... Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg syns man bør forvente at en skribent forstår forskjellen på når og da. Det er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå