Gå til innhold

[Løst] Spørsmål til IT-intervju - Digital Signage Network

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

digital signage er vel infoskjermer om jeg ikke tar feil. 

Drømmeoppgave for meg da :)

Hadde jeg fått den så hadde jeg fått den jobben tvert tror jeg :p

Denne er såpass enkel at om du ikke klarer den enkelt så har du null å gjøre med den jobben for dette er lett. 

Lenke til kommentar

jobber ikke med digital signage jeg.. Software og hardware må jo begrense seg til hva man skal kjøre dette på av windows el linux. 

Evt finne ut hva som kreves av hardware. 

Overvåkning så kan du ta en titt på PRTG.. det er det eneste alternativet mtp en god overvåkning. 

Du kan også få kjipere versjoner gratis som nagios eller lignende. 

resten under bør du kunne. 

Lenke til kommentar

Hardware til Digital Signage vil nødvendigvis avgjøres software, men "det meste" av PCer klarer å vise et skjermbilde (som i praksis Digital Signage er). Intel Compute Stick vil være tilstrekkelig, bortsett fra at man helst vil ha en nettverkskontakt. Jeg vet noen har mekket Raspberry Pi også til dette, men det er nok mer en nerdeløsning enn et reelt alternativ i en større bedrift...

Mange bruker Xibo som software-løsning, siden det er Open Source og gratis, men det finnes en del annet her også. Burde være kurant å søke opp :-)

På nettverkssiden vil man nok ønske kablet nett, selv om trådløst mest sannsynlig vil være tilstrekkelig. Administrasjon, antall skjermer og antall brukere er vesentlige faktorer.

På overvåkingen er det jo mange andre alternativer enn PRTG, spørsmålet er jo man vil betale eller ikke, og evt. hvor mye. Både SolarWinds og diverse SCOM-addons er vanlige, i tillegg til en "vanlig" SCOM. PRTG er gratis inntil 100 sensorer, noe som holder til dette, men mest sannsynlig vil man jo innlemme dette også i et annet overvåkingssystem man bruker i bedriften...

Lenke til kommentar

Ville vel sagt at det ikke svarer seg med dhcp i et nettverk det ønskes overvåkning på. Da er det ikke ideelt med fare for at enheter får nye adresser. 

MAC-reservasjon? Mye enklere å holde oversikten over hvilke enheter som har hvilken IP med DHCP, enn å manuelt oppdatere et Excel-ark, eller lignende.

Lenke til kommentar

Ville vel sagt at det ikke svarer seg med dhcp i et nettverk det ønskes overvåkning på. Da er det ikke ideelt med fare for at enheter får nye adresser.

MAC-reservasjon? Mye enklere å holde oversikten over hvilke enheter som har hvilken IP med DHCP, enn å manuelt oppdatere et Excel-ark, eller lignende.

Kommer an på hvor mange overvåkingspunkter du har.

Nå jobber jeg spesifikt med overvåking og vi overvåker 3000+ Ipadresser.

Ville aldri hatt noe annet enn statiske punkter jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...