Tycho Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har 2x512 3200 twinmos minnebrikker, på et asus a7n8x deluxe som kjører på 180 fsb Problemet mitt er minneinstillingene.. siden jeg har hørt at det er meget gode overklokking muligheter på disse brikkene. instillingene sto på 7-3-3-2,5 da fikk jeg ca 2650 "poeng" i sisoft sandra Jeg skifta instillingene til 6-3-3-2 og jeg fikk fortsatt like ca. like mye poeng. særlig da cas (er det ikke det det heter ) hastigheten ble skifta fra 2,5 til 2 trodde jeg dette ville få virkning.. Er dette normalt, eller er det jeg som har gjort noe feil? Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 bruk f.eks. programet cpuz å sjekk om minneinnstillingene virkelig er det du har satt dem til. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Å hjelp, mener å ha hørt at innstillingene på mnnet er at de tre første tallen burde være like stort som det siste tilsammen, heller få noen til å bekrefte dette en å stol på meg. Er 120% newbie på dette emne. Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 (endret) bruk f.eks. programet cpuz å sjekk om minneinnstillingene virkelig er det du har satt dem til. Jeg prøvde dette, og cpuz ga de samme instillingene som i bios'en.. En annen ting jeg lurer på: På toppen av minne delen av cpu-z står det channels # single.. betyr dette at jeg kjører single ddr? Jeg har 2 like minnebrikker som burde kjørt på dual ddr. Er det noe annet sted jeg kan sjekke om jeg kjører på dual ddr? Minne slottene mine ser slik ut: ---------svart <--- første minnebrikke ---------blå<---- andre minnebrikke ---------blå Endret 19. november 2003 av Tycho Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 har dt mye å si på amd? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 bruk f.eks. programet cpuz å sjekk om minneinnstillingene virkelig er det du har satt dem til. Jeg prøvde dette, og cpuz ga de samme instillingene som i bios'en.. En annen ting jeg lurer på: På toppen av minne delen av cpu-z står det channels # single.. betyr dette at jeg kjører single ddr? Jeg har 2 like minnebrikker som burde kjørt på dual ddr. Er det noe annet sted jeg kan sjekke om jeg kjører på dual ddr? Minne slottene mine ser slik ut: ---------svart <--- første minnebrikke ---------blå<---- andre minnebrikke ---------blå Sett dem begge i de blåe sporene og prøv, verre er det ikke : Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg tror de skal settes i de blå, hvis de skal kjøres i dual channal... Lenke til kommentar
titus Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Sjekk denne tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=167177&hl= (Men sett begge minnebrikkene i blå sokkel først... Endret 19. november 2003 av titus Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Burde jo funke med dual-channel det der da. Har hos meg satt DDR'ene (Mener å huske, men gidder ikke skru opp å sjekke) slik: ------>Svart 1x256 ------>Blå ------>Blå 1x256 Står på skjermen når jeg booter opp maskina "Dual channel 200mhz" Prøv slik, og oppdater bios, da står det sikkert om du har dual eller singel. Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Jeg burde kanskje flashe, siden jeg ikke har gjort det siden jeg fikk kortet.. men jeg er ganske nervøs for å flashe.. Hva skjer hvis noe går galt? Hva burde jeg passe på på forhånd? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det er sant det eiriksen sier, at de tre første tallen burde være like stort som det siste tilsammen.. Men du bør ikke bruke sisoft sandra når du tester timingser.. det bryr seg svært lite om du kjører 2-2-2-6 eller 3-4-4-8.. Test heller med pcmark, super pi, pcmark.. Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Jeg gikk inn på asus sin hjemme side for å finne bios update, men hvordan vet jeg om jeg har PCB version 2.0 eller om jeg har PCB version 1.6 eller tidligere?? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Står på hk, sikkert nede ved nederste pci port en plass.. Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Nå har jeg flasha, og jeg kjører på dual ddr, ligger på ca 5600 poeng i pcmark nå Jeg prøvde å forandre timingsene nå, men det hadde ikke noe innvirkning i pcmark heller :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå