Redaksjonen. Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 En strøbil hadde vært på åstedet for mandagens kjedekollisjon på E39 ved Eidsvåg i Åsane i Bergen bare en halvtime før det smalt. Sjåføren valgte å ikke strø.Strøbil saltet ikke på ulykkessted i Åsane Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Her har vi jo ei klassisk problemstilling angående salting. Det forventes at veien er saltet til enhver tid og folk tilpasser farten deretter. Var det ikke en artikkel et sted, eller mulig jeg hørte det nevnt på nyhetene at forsikringselskapene ikke ville gi full utbetaling i denne saken? Her må det jo være mulig for de involverte i ulykken (eller evt. deres forsikringselskaper) å kreve erstatning fra SVV. Regner med at det åpner seg en sånn mulighet nå når årsaken er avdekket og gjort kjent. Lenke til kommentar
Jan Gunnar Garshol Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er mye som irriterer meg angående veisalting, f.eks. at der står fareskilt med underskilt "SALTING OPPHØRER" når vi endelig kommer til en usaltet vei. Det burde vært plass for teksten "Fare fordi du kommer fra saltet vei". Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Det er mye som irriterer meg angående veisalting, f.eks. at der står fareskilt med underskilt "SALTING OPPHØRER" når vi endelig kommer til en usaltet vei. Det burde vært plass for teksten "Fare fordi du kommer fra saltet vei". Det blir for lang tekst og for lite tid til å lese og forstå innholdet - når farten er tilpasset ferdig saltet veibane. Lenke til kommentar
Leidulv Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Eg kan ikkje forstå at det går ann å garantera svart veg heile året.det må ei holdningsendring til blant alle sjåfører tenk meir på vegtrafikkloven paragraf 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg