Gå til innhold

Odins soldater, bjørnetjenestemenn?

Anbefalte innlegg

Kanskje litt haltende bilde dette. Hunder er sosiale dyr utviklet for å overleve med mennesker. De er ikke ulver. Hunder er svært skjelden "frie".

I Norge er hunder sjeldent frie, andre steder på kloden er villhunder langt mer normalt.

Men tilbake til saken:

Av det jeg har sett har Odins soldater bare presentert seg selv som et alternativ til en natteravn tjenesten, så på grunnlag av deres uttalelser ser jeg ikke hvordan man kan være mot de hvis ikke man samtidig er mot natteravnene. Med tanke på at natteravnene også er en organisasjon av frivillige kan det for alt vi vet være like mye eller flere mennesker med mindre heldige bakgrunner der kontra Odins soldater. Ut i fra hva de sier er det umulig for meg å ikke sidestille de to organisasjonene.

Men noen gjør mer enn hva de sier, så da ser vi til hva vi vet Odins soldater gjør. Og det vi vet via media er at de går i gatene...og det er det...noen spekulerer i at de er for vold men ingen påstander om at de faktisk er voldelige. Eneste kritikk jeg synes jeg kan se mot dem er en mangel på resultater å vise til, men det er noe jeg kan si om natteravnene også.

Så jeg skulle gjerne hørt fra de som er mot Odins soldater om de også er mot natteravnene, og hvis det ikke er tilfellet hva de mener skiller de 2 gruppene.

tl;dr Inntil jeg hører noe håndfast mot Odins soldater kan jeg ikke annet enn sidestille de med natteeravner, og dermed er ikke motstander av noen av de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er politiet sin jobb å holde gatene trygge.

Javel, og om de ikke gjør jobben sin, så ....?

Så kan vi likevel ikke ta loven i egen hånd... det kalles anarkisme ...

Nei, det kalles selvforsvar, noe som er fullt lovlig til og med i Norge ... enn så lenge.

Men tenker også at en bør reflektere over at slike grupper oppstår... noe har sviktet... hva ??

Politiet og Staten har sviktet, ettersom det er disse som hevder monopol på å håndheve loven og gi folket beskyttelse ... men som ikke leverer, noe som hver enkel kriminelle handling demonstrerer.
Lenke til kommentar

Først var det Odins soldater og Sosialister (kommunister) i Røde nisseluer i Tønsberg. 

Nå kommer Allahs soldater å patruljerer i Oslo. 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/odins-soldater/islamister-mobiliserer-mot-odins-soldater/a/23624528/

Bare så det er sakt jeg vil ikke ha hjelp av noen av disse tre ekstreme gruppene når jeg tar meg en øl på byen. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Først var det Odins soldater og Sosialister (kommunister) i Røde nisseluer i Tønsberg. 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/odins-soldater/islamister-mobiliserer-mot-odins-soldater/a/23624528/

Bare så det er sakt jeg vil ikke ha hjelp av noen av disse tre ekstreme gruppene når jeg tar meg en øl på byen. 

Hva med natteravnene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med natteravnene?

De stammer vell ikke fra, eller er oppkalt etter, ekstreme organisasjoner?

Lenke til kommentar

De går heller ikke rundt i mørke - og dermed lite synlige (skulle tro det virket mot den angivelige hensikten) - klær. De har som regel ikke med seg store, skumle hunder, og Natteravner er meg bekjent ikke befolket av straffedømte personer med tilknytning til høyreekstreme miljøer, og heller ikke ekstreme islamister på listen til PST.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med natteravnene?

Morsom du. 

Lenke til kommentar

Ønsker de velkommen, vi trenger de! Natteravnene er et opplegg som fungerer svært dårlig da de sjeldent går der det er skummelt, de henger faktisk ofte bare rett utenfor 7eleven/Narvesen, klubber, og kebab shoppene.  Står gjerne med en kaffe og skravler med hverandre og andre som passerer. Hjelper heller ikke at det er lite politi. 

Soldiers of Odin har heller ikke gjort noe galt enda, poenget er bare å være der å være synlige. Luften er for alle, vis de har lyst til å gå 5-10 stk i gater så er det helt lov. De er ikke noe verre enn alle innvandrer gjengene som går rundt sammen med IS flagg på innsiden av jakkene sine. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

(...) Natteravner er meg bekjent ikke befolket av straffedømte personer med tilknytning til høyreekstreme miljøer, og heller ikke ekstreme islamister på listen til PST.

Det er ingen formelle krav som etter sjekkes for å bli en frivillig natteravn, jeg har aldri eller hørt om noen som stenges ute fra natteravnene(kom gjerne med kilder på det motsatte hvis de finnes).

Kom gjerne med kilder som viser at Odins soldater er eller stammer fra en ekstrem organisasjon, som sagt har jeg ikke sett noen komme med noe konkret det er bare spekulasjoner som har blitt nevnt i denne tråden.

Når det kommer til hundene har politiet anbefalt å ikke ta de med og de har fulgt den oppfordringen: http://www.nrk.no/buskerud/soldiers-of-odin-ble-radet-til-a-droppe-hunder-1.12813850

For øvrig artig hvordan politiet i drammen i dag sier de har god kontroll samtidig som de i fjor klaget på at ikke nok natteravner stilte opp: http://www.dt.no/drammen/nyhet/politiet-skammelig-at-foreldre-ikke-stiller-opp/s/5-57-76043

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er politiet sin jobb å holde gatene trygge.

Javel, og om de ikke gjør jobben sin, så ....?

Så kan vi likevel ikke ta loven i egen hånd... det kalles anarkisme ...

Nei, det kalles selvforsvar, noe som er fullt lovlig til og med i Norge ... enn så lenge.

Men tenker også at en bør reflektere over at slike grupper oppstår... noe har sviktet... hva ??

Politiet og Staten har sviktet, ettersom det er disse som hevder monopol på å håndheve loven og gi folket beskyttelse ... men som ikke leverer, noe som hver enkel kriminelle handling demonstrerer.

Er enig, vi trenger mer politi, og penger til det, er du fremdeles enig i den filosofien Skatteflyktning ??

Selvtekt og gate justis er ikke selvforsvar, du blander litt her...

Lenke til kommentar

Det er ingen formelle krav som etter sjekkes for å bli en frivillig natteravn, jeg har aldri eller hørt om noen som stenges ute fra natteravnene(kom gjerne med kilder på det motsatte hvis de finnes).

Kom gjerne med kilder som viser at Odins soldater er eller stammer fra en ekstrem organisasjon, som sagt har jeg ikke sett noen komme med noe konkret det er bare spekulasjoner som har blitt nevnt i denne tråden.

Når det kommer til hundene har politiet anbefalt å ikke ta de med og de har fulgt den oppfordringen: http://www.nrk.no/buskerud/soldiers-of-odin-ble-radet-til-a-droppe-hunder-1.12813850

For øvrig artig hvordan politiet i drammen i dag sier de har god kontroll samtidig som de i fjor klaget på at ikke nok natteravner stilte opp: http://www.dt.no/drammen/nyhet/politiet-skammelig-at-foreldre-ikke-stiller-opp/s/5-57-76043

For det første regner jeg med at navnet Odins Soldater er lettere inspirert av den finske varianten. Den finske gruppen ble dannet av en nynazist, så der har vi den koblingen. Da SoO patruljerte for første gang, i Tønsberg, var minst 2 av 14 tilknyttet høyreekstreme miljøer. De to er også tidligere straffedømt. 2 av 14 er en ganske betydelig andel, og vi vet ingenting om hvem resten er og hva de mener (vi kan selvsagt gjette). Vel, en av de 12 andre er Ronny Alte. I tillegg gikk en av disse to høyreekstreme med en lue, hvor symbolet ofte er brukt blant nynazister. Det kan selvfølgelig være en tilfeldighet, det er ikke sikkert han visste om det. Men, det faktum at han reagerte på spørsmålet ved å glise er en rimelig klar indikasjon.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/her-patruljerer-soldiers-of-odin-for-foerste-gang-i-norge/a/23616953/

Edit: Åja, det glemte jeg. Symbolikk fra vikingtiden er veldig populært blant høyreekstreme, da gjerne nynazister. Grupper er jo som sagt dannet av en nynazist, så det stemmer jo bra.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Ja, vi har til dels utrygge bygater i Norge. Ja, det skyldes til dels enkelte, unge muslimske menn som har vokst opp i et samfunn hvor kvinner/jenter er (uansett hva mange muslimer måtte påstå) underlagt mannen, og har måttet dekke seg til, og at disse unge menn av den grunn ikke takler litt naken kvinnehud.

Det er også et problem at mange politikere og deres velgere vender det blinde øyet og døve øret til denne problemstillingen. Politiet har begrensede ressurser og helt sikkert også (med)skyldige i noe dårlig utnyttelse av de ressurser de har.

Men.

Jeg vil ikke bli "passet på" på denne måten av institusjoner/grupperinger som drives av ideologiske/religiøse motiv utover å virke som en trygghet for dem som føler behov for det. Politiet og natteravnene har lover/vedtekter som utover generell lovgiving sier at de skal være politisk/ideologisk (implisitt religiøst) uavhengige. De går i uniformer som gjør dem både lett synlige og gjenkjennelige.

Odins Soldater og Allaahs Soldater er ikke et sunnhetstegn, men et tegn på en polarisering skapt av ytterliggående interesser. Forstå meg rett, jeg har mer "forståelse" for Odins Soldater enn religiøse tullebukker som tror de har en slags rett til å påtvinge andre deres overtro og "moral" (les; menneskefiendtlige umoral). Men hvorfor kalle seg Odins Soldater og gå rundt i svarte klær med nærmest nasjonalistiske symboler? Og vil du føle deg trygg hvis en gruppe med sortkledde menn med ukjent og i enkelttilfeller kriminell bakgrunn, patruljerer gatene våre, og ikke minst, kan bli innblandet i konflikter?

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
For det første regner jeg med at navnet Odins Soldater er lettere inspirert av den finske varianten. Den finske gruppen ble dannet av en nynazist, så der har vi den koblingen. Da SoO patruljerte for første gang, i Tønsberg, var minst 2 av 14 tilknyttet høyreekstreme miljøer. De to er også tidligere straffedømt. 2 av 14 er en ganske betydelig andel, og vi vet ingenting om hvem resten er og hva de mener (vi kan selvsagt gjette). Vel, en av de 12 andre er Ronny Alte. I tillegg gikk en av disse to høyreekstreme med en lue, hvor symbolet ofte er brukt blant nynazister. Det kan selvfølgelig være en tilfeldighet, det er ikke sikkert han visste om det. Men, det faktum at han reagerte på spørsmålet ved å glise er en rimelig klar indikasjon.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/her-patruljerer-soldiers-of-odin-for-foerste-gang-i-norge/a/23616953/

Edit: Åja, det glemte jeg. Symbolikk fra vikingtiden er veldig populært blant høyreekstreme, da gjerne nynazister. Grupper er jo som sagt dannet av en nynazist, så det stemmer jo bra.

Så "guilt by association" med andre ord?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er enig, vi trenger mer politi, og penger til det, er du fremdeles enig i den filosofien Skatteflyktning ??

Å bruke mer penger på noe som ikke fungerer forekommer meg noe merkelig.

Selvtekt og gate justis er ikke selvforsvar, du blander litt her...

Det er nok du som står for blandingen i så fall. Eneste grunnen til at Odins soldater, natteravner, Allahs soldater etc kan gripe inn å bruke vold er i situasjoner med selvforsvar, du ser konseptet selvforsvar inkluderer forsvar av andre som har blittt angrepet.

Eller er du av den formening av at når du ser noen bli overfallt eller voldtatt så skal man ikke gripe inn, men ringe til Poltiet og vente til de kommer (dvs etter gjerningsmannen har forsvunnet)?

Lenke til kommentar

(...)Men hvorfor kalle seg Odins Soldater og gå rundt i svarte klær med nærmest nasjonalistiske symboler?(...)

Det norske flagget er vel et så nasjonalistisk symbol man kan få(ikke noe "nærmest" inne i bildet), og nordmenn flest er nasjonalistiske da flesteparten stemte nei til EU-medlemskap noe som var en nasjonalistisk handling.

I denne type debatter er det viktig å ikke bruke nasjonalisme til å bety rasisme/nazisme aka sosialnasjonalisme som så mange dessverre gjør, da nasjonalister er noe de fleste av oss er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Så lenge man ikke tyr til vold mot fredelige mennesker, da bør det vel for pokker være det samme om man kaller seg selv for Odins Soldater, Allahs soldater, Natteravnene eller Djevelens Advokater.

Lenke til kommentar

(...)Men hvorfor kalle seg Odins Soldater og gå rundt i svarte klær med nærmest nasjonalistiske symboler?(...)

Det norske flagget er vel et så nasjonalistisk symbol man kan få(ikke noe "nærmest" inne i bildet), og nordmenn flest er nasjonalistiske da flesteparten stemte nei til EU-medlemskap noe som var en nasjonalistisk handling.

I denne type debatter er det viktig å ikke bruke nasjonalisme til å bety rasisme/nazisme aka sosialnasjonalisme som så mange dessverre gjør, da nasjonalister er noe de fleste av oss er. 

Om man fjerner rasismen fra nasjonalsosialismen er det ikke noen nevneverdig forskjell med generelt aksepterte ideer i Norge. SÅ man kan vel kalle Norge Nasjonalsosialistisk light.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Om man fjerner rasismen fra nasjonalsosialismen er det ikke noen nevneverdig forskjell med generelt aksepterte ideer i Norge. SÅ man kan vel kalle Norge Nasjonalsosialistisk light.

Ja faktisk. Dersom man ser bort i fra massedrap og rasisme er det vel lite som skiller sosialdemokratiet fra nasjonalsosialismen? En annen liten forskjell er vel at man i stedet for å ha en diktator på toppen har en liten elite på toppen, en liten elite som også later som om de har legimitet til å herske basert på at innbyggerne hvert fjerde år får lov til å levere inn en valglapp..

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Ja, som Aftenposten skriver, nå har vi det gående....

Nå blir gatene ekstremt trygge!

Det er klart det er uholbart og det er klart dette er en naturlig motreaksjon og det må ihvertfall være faen så klart at alle disse retarde grupperingene ikke har noenting i gatene våre å gjøre! Gjemme ekstremismen sin bak dette å skape en tryggere by, narr meg til å le, ulver i fåreklær hele jævla gjengen. Patetisk. Her må politiet vårt legge lista og vise nulltoleranse mot disse mobbene. De må stoppes før de går ut døra samlet, og finner man de ute må de plukkes en etter en og hives rett i buret (evnt tilbake til fjøset de ble oppvokst i). Boten må svi såpass at de aldri tar seg råd til å finne på noe slikt igjen.

Det er først da vi nærmer oss målet om en trygg by, for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...