boundishh Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Har glimtet innom litt nyheter de siste ukene og irriter meg over Odins soldater og deres misjon. Jeg mener det de gjør kun avler mer ekstremisme. Jeg stemmer frp , men dette hører ikke hjemme noen plass. Det er politiet sin jobb å holde gatene trygge. Hva synes folket her inne om odins soldater? Har de en reell nytte eller er de kun et problem på toppen av alt annet? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 De er en gimmick. Medieskapt og mediematet. De forsvinner på en uke hvis ingen skriver om dem lenger. 1 Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Nå har visst islamister dannet en motgruppe; "Allaahs Soldater" http://www.vg.no/nyheter/innenriks/odins-soldater/islamister-mobiliserer-mot-odins-soldater/a/23624528/ Resultatet av Odins Soldater førte ikke overraskende nok til økt polarisering. Det at det nå har blitt dannet en motgruppe, vil nok bare føre til at flere og flere blir rekruttert til begge gruppene. Er forøvrig spent på om folk fra ytterste venstre kommer til å ta like stor avstand fra islamist gruppa som de har gjort med Odins Soldater. 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) *snip* Leste artikkelen du linket til Roger Roger og min kommentar trekkes tilbake. Endret 24. februar 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Populært innlegg Torpedo_Peter Skrevet 24. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Odinsoldatene er et symptom på at flere stater i flere vestlige land har i stor grad sviktet sin egen befolkning og ikke lenger klarer å uttøve et voldsmonopol i flere av sine egne byer. De som harper opp i mente om disse fæle gatevandrerene bør ta et steg tilbake og heller spørre seg selv hvorfor dette fenomenet oppstår i det hele tatt -- og i samme slengen spørre seg selv hvorfor islamske fundamentalister i åpent dagslys får gjennomføre sin agenda uten et fnugg av kritikk eller motstand fra den nå regressive venstresiden. Endret 24. februar 2016 av Torpedo_Peter 15 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Odins soldater legg seg svært tett opp mot borgervern. Sjølv om dei skulle meine vell og faktisk ønsker å bruke fritida si til å vandre rundt i gatene for å vise sin tilstadeværelse så er symbolikken dei bruker problematisk. Eg tenker ikkje då berre på berre på bruken av vikingsymbolikk, men også på at dei har valgt å uniformere seg i svart. Dei einaste som kler seg i svart for å patruljere gatene er personar som ønsker å ikkje bli oppdaga slik at dei kan bryte inn i situasjonar. Både organisasjonen Natteravnene og politiet bruker motsatt strategi der dei sattser på synlegheit for å stoppe kriminalitet. Så dersom dei faktisk har til hensikt å gjere gatene tryggare for folk som er på veg heim om natta så ville det vært mykje meir effektivt om dei hadde på seg refleksvester og stilte seg synleg på gatehjørna slik at lovlydig publikum kan søke mot dei for å velge den tryggaste ruta heim. Det er ingen som treng fleire svartkledde menn som står og gjøymer seg i bakgatene om natta, det bidrar ikkje til å skape tryggheit. 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Tenker vel at Odins Soldater ikke egentlig har så mye å bidra med, det er et dårlig alternativ til natteravnene. Jeg tenker vel at de som joiner enten gjør det for å bli sett opp til, fordi dem ikke liker utlendinger, eller fordi dem kanskje oppriktig tror det er en god ting å gjøre. Kanskje det er bra? jeg vet ikke, men jeg tviler. Nå har visst islamister dannet en motgruppe; "Allaahs Soldater" http://www.vg.no/nyheter/innenriks/odins-soldater/islamister-mobiliserer-mot-odins-soldater/a/23624528/ genialt Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Det er politiet sin jobb å holde gatene trygge. Javel, og om de ikke gjør jobben sin, så ....? 4 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Det er politiet sin jobb å holde gatene trygge. Javel, og om de ikke gjør jobben sin, så ....? Så kan vi likevel ikke ta loven i egen hånd... det kalles anarkisme ... Men tenker også at en bør reflektere over at slike grupper oppstår... noe har sviktet... hva ?? 1 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Feil navn mtp. andre land med samme navn og hva det står for der. Om flere går i gatene, hvorfor ikke. Personer i sorte hettegensere er like mennesker som de som går med gule vester. (Ja finnes sikkert noen(flere) i den gruppa som har mistolket tanken bak). Og frem til at de faktisk tar loven i egne hender så ser jeg ikke problemet. (pr dags dato som jeg er bekjent med har det ikke skjedd noen ting mens de har vært ute å ferdet og da blir det litt feil å dømme dem for noe de ikke har gjort. Hvis media sier at ALLE som står på gatehjørner på natten er narkomane, hva med stakkars Georg som venter på venner da. Skal han bli dømt av alle som går forbi, bare fordi media sa at han var narkoman? (Media har nå prøvd å stille ut denne gruppen som den store stygge ulven, men så langt har vi ikke sett noe stor stygg ulv) Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Feil navn mtp. andre land med samme navn og hva det står for der. Om flere går i gatene, hvorfor ikke. Personer i sorte hettegensere er like mennesker som de som går med gule vester. (Ja finnes sikkert noen(flere) i den gruppa som har mistolket tanken bak). Og frem til at de faktisk tar loven i egne hender så ser jeg ikke problemet. (pr dags dato som jeg er bekjent med har det ikke skjedd noen ting mens de har vært ute å ferdet og da blir det litt feil å dømme dem for noe de ikke har gjort. Hvis media sier at ALLE som står på gatehjørner på natten er narkomane, hva med stakkars Georg som venter på venner da. Skal han bli dømt av alle som går forbi, bare fordi media sa at han var narkoman? (Media har nå prøvd å stille ut denne gruppen som den store stygge ulven, men så langt har vi ikke sett noe stor stygg ulv) Er riktig det, men gate justis er dårlige og primitive greier... rust opp politiet.. 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Stor innvandring, med folk som har en annen kultur/holdninger, vil også føre til en polarisering mellom motstandere av innvandringen og de som ønsker å omfavne hele verden. Jeg liker ikke grupper som Odins Soldater, men tror det er et symptom på polarisering. Og det problemet, skal en ta på alvor! Så soldatene, er ikke problemet. Men heller at mange er lite begeistret for slik masseinnvandring, fra ukjente kulturer, som ofte kommer i konflikt med norsk og vestlig kultur. Endret 24. februar 2016 av Friluftskar 2 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Stor innvandring, med folk som har en annen kultur/holdninger, vil også føre til en polarisering mellom motstandere av innvandringen og de som ønsker å omfavne hele verden. Jeg like ikke grupper som Odins Soldater, men tror det er et symptom på polarisering. Og det problemet, skal en ta på alvor! Så soldatene, er ikke problemet. Men heller at mange er lite begeistret for slik masseinnvandring, fra ukjente kulturer, som ofte kommer i konflikt med norsk og vestlig kultur. Enig... 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Enda et steg nærmere borgerkrig og balkanisering. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er politiet sin jobb å holde gatene trygge. Javel, og om de ikke gjør jobben sin, så ....? Så kan vi likevel ikke ta loven i egen hånd... det kalles anarkisme ... Men tenker også at en bør reflektere over at slike grupper oppstår... noe har sviktet... hva ?? Det er i aller høyeste grad ikke anarki. Anaki betyr fravær av herskere/mestre, altså frihet. En fordel at du lærer deg betydningen av ord før du bruker dem. Uten å kjenne betydningen av ord kan du heller ikke tenke. Monarki er en hund som er underlagt sin mester (eieren). Anarki er en fri hund som løper fritt i skogen. Lenke til kommentar
Sonofjohan Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Hva er det dem gjør?, hvis det er vold? Skal dem stoppe det? Selv om jeg ikke liker masse innvandring, vil Jeg ikke gå i Odin klær... Fuck religion! Få en slutt på religion i Norge! Religionsforbud ville vært det beste,,,riv kirker moskeer osv... 2 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er politiet sin jobb å holde gatene trygge. Javel, og om de ikke gjør jobben sin, så ....? Så kan vi likevel ikke ta loven i egen hånd... det kalles anarkisme ... Men tenker også at en bør reflektere over at slike grupper oppstår... noe har sviktet... hva ?? Det er i aller høyeste grad ikke anarki. Anaki betyr fravær av herskere/mestre, altså frihet. En fordel at du lærer deg betydningen av ord før du bruker dem. Uten å kjenne betydningen av ord kan du heller ikke tenke. Monarki er en hund som er underlagt sin mester (eieren). Anarki er en fri hund som løper fritt i skogen. Kanskje litt haltende bilde dette. Hunder er sosiale dyr utviklet for å overleve med mennesker. De er ikke ulver. Hunder er svært skjelden "frie". Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) Hva er det dem gjør?, hvis det er vold? Skal dem stoppe det? Selv om jeg ikke liker masse innvandring, vil Jeg ikke gå i Odin klær... Fuck religion! Få en slutt på religion i Norge! Religionsforbud ville vært det beste,,,riv kirker moskeer osv... Religion i betydningen at noen tullinger blant oss skal lure oss til å tro at de representere "høyere makter" - og slik tilsnike seg makt/posisjon og fordeler fremfor oss andre - dette overlever ikke i nær kontakt med en vestlig/rasjonell kultur. Slik "religion" er kognitiv tulliball og dypt uærlig. Det kan bare overleve i isolerte "utkanter" med sosialt press. Dette er i strid med vestlig kultur grodd frem av uavhengig og tøff ide-utvikling. Religion kan sikkert overleve som noe privat og mariginalt noe som ikke påvirker oss andre - noe på linje med frimerkesamling etc - men ikke som noe som angår samfunnet. Norrøn religion kan kanskje overleve som noe sært noe - i en rasjonell form og uten kognitiv uærlighet ? Det kansk kanskje også budismen? Men altså: alle tegn tyder på at religion i betydningen ovenfor dør ved nær kontakt med den vestelig/moderne verden. Religionene kan dø på forskjellige måter. Kristendommen er vel "død" allerede. Islam holder på å dø. Kanskje noen tradisjoner innen islam kan overleve - men det er en annen sak. Kvinner under islam vil sikkert bli avgjørende i denne sammenheng. Mennene under islam har jo en tendens til ikke å klare å tilpasse seg. Det som ikke klarer å tilpasse seg - dør gjerne en litt strevsom død :-) Så slapp av: dette med "odins soldater" representerer ikke noe "dypt" noe - bare en konflikt som en knapt vil forstå etter en tid :-) Ingen tror vel at stor innvandring skal foregå glatt og stille der alle nikker til hva "eliten" mener er "korrekt" (for dem)? :-) Endret 25. februar 2016 av lada1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Når skal politikerne egentlig lære? Når man overser meningene til store grupper av mennesker i samfunnet, da er man mildt sagt naiv dersom man tror at dette ikke vil føre til en eller annen reaksjon. Reaksjonen er i dette tilfellet at grupper som Odins Soldater tar til gatene. Tar man fra mennesker muligheten til å ha innflytelse i eget land, da er veien til sivil ulydighet og vold ofte veldig kort. Det er bare å åpne historiebøkene får å finne flust av primaeksempler på hva som skjer når mennesker føler seg neglisjert og oversett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Hva er det dem gjør?, hvis det er vold? Skal dem stoppe det? Selv om jeg ikke liker masse innvandring, vil Jeg ikke gå i Odin klær... Fuck religion! Få en slutt på religion i Norge! Religionsforbud ville vært det beste,,,riv kirker moskeer osv... Tror det vil være mer konstruktivt å ha forbud mot å innføre tåpelige forbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå