Ar`Kritz Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Da hadde jeg solgt så fort som faen, før registerkjedet begynner å rasle, eller motoren spiser swirl-flapsene i innsuget. Lenke til kommentar
Purehate Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Da hadde jeg solgt så fort som faen, før registerkjedet begynner å rasle, eller motoren spiser swirl-flapsene i innsuget. Sikker på at en 2009 har swirl flaps? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 På ingen måte. Det kommer så vidt jeg har forstått an på hvilken motor som sitter i. Byttet fra M47 til N47 og M57 til N57 skjedde vel i 2009? Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Skulle fortsatt med M54 Lenke til kommentar
Purehate Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 På ingen måte. Det kommer så vidt jeg har forstått an på hvilken motor som sitter i. Byttet fra M47 til N47 og M57 til N57 skjedde vel i 2009? Usikker, har ikke så god greie egentlig, skal sjekke hvilken motor jeg har i morgen, håper på det beste Takk for at du nevnte registerkjede i hvertfall, ser ut som man kan få skifte registerkjede gratis(om det er nødvendig) siden det hadde vært så mye problemer med det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Faren til en kompis av meg måtte krangle heftig for å få dekket det på sin bil med lav kilometerstand og det hele. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Å begrense seg til max 30kkm vil redusere utvalget dramatisk, og føre til at mange skikkelige godbiter havner utenfor kriteriene. Det er bare tull å sette grensa for kjørelengde så lavt, det er nemlig ikke slik at biler plutselig går i oppløsning ved passerte 100kkm.. . Neida, bilen går ikke i oppløsning etter 100.000 kjørte kilometer, men det er rimelig godt dokumentert at vedlikeholdskostnadene øker jo lengre bilen er gått. For noen er det en trygghet i å kjøpe en bil med lav kmstand da de fleste merkene har max 100.000km som garantigrense. Neida, bilen går ikke i oppløsning etter 100.000 kjørte kilometer, men det er rimelig godt dokumentert at vedlikeholdskostnadene øker jo lengre bilen er gått. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Mener det må gå an å nyansere dette 100.000km hysteriet i Norge. Dersom det er snakk om en Dieselbil som har gått by-kjøring på salte vestlandsveier, med masse start/stopp osv, er jeg skeptisk. Men dersom det er en dieselbil som har gått som selgerbil, langkjøringsbil, alle serivcer fulgt opp osv, er jeg lite skeptisk til 100K på telleren. Spesielt dersom vi snakker om BMW/Mercedes/Volvo. Sikkert casen for en del japser/koreanere også, men det hensyntas ikke her. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Mens vi er inne på nyansering, kan "friskmeldingen" din av premium-merkene også tas med en spade salt. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Det er klart flere av disse har hatt sine problemer, men jevnt over presterer disse godt mtp mange kilometer på telleren. For å bruke en oppbrukt floskel, det er en grunn til at de fleste drosjer er mercedes eller volvo. I allefall her i trøndelag. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Tenkte Prius eller Auris HSD med en gang jeg leste posten. Spesielt Toyota Auris HSD siden denne er litt mer sporty enn Prius. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) . Neida, bilen går ikke i oppløsning etter 100.000 kjørte kilometer, men det er rimelig godt dokumentert at vedlikeholdskostnadene øker jo lengre bilen er gått. Er det egentlig det? Det er vel langt bedre dokumentert at verditapet synker når bilen blir eldre og derav som regel er kjørt mer. En kamerat av meg sier at man gjerne kan regne 10% av nybilpris i kostnader hvert år, det er ikke så langt unna mål. I begynnelsen er verditapet voldsomt, og når dette går ned vil vedlikeholdsutgiftene ofte øke. Det skal sies at det billigste bilholdet jeg har hatt noen gang mtp. reparasjoner og slikt var en Volvo 850 jeg kjøpte med 373kkm på telleren. Jeg hadde den til den passerte 400kkm uten å gjøre annet enn å fylle bensin og ta et par oljeskift. For noen er det en trygghet i å kjøpe en bil med lav kmstand da de fleste merkene har max 100.000km som garantigrense. Neida, bilen går ikke i oppløsning etter 100.000 kjørte kilometer, men det er rimelig godt dokumentert at vedlikeholdskostnadene øker jo lengre bilen er gått. For mange vil det være lurt å kjøpe en bil som akkurat har gått ut på garanti, det gjør seg ofte synlig i prisen akkurat i det garantien holder på/akkurat har gått ut på grunn av slike som deg som er livredd for at en bil faktisk er kjørt. Endret 27. februar 2016 av Snylter Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Enig med snylter angående at folk er for redde for å kjøpe bil utenfor garantiperioden. Jeg betalte like mye for min bil (6 år gammel) som forrige eier hadde hatt i verditap på to år... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 De to siste bruktbilene jeg har hatt har vært såvidt utenfor garanti, og begge var runda 100K km. Problemfritt bilhold med begge to. Man kan selvfølgelig vøre uheldig, men..... Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Kjøpte "ny" i november på 106000. En eiers bil fra 2003. Relativt problemfritt hittil på 113000 nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå