AfterGlow Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Android 7.0 skal droppe den velkjente menyen, ifølge rykter.Snart må du kanskje vinke farvel til app-menyen i Android Lenke til kommentar
Populært innlegg LoveAmiga Skrevet 24. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Fordelen med Android er jo at vi kan forandre det tilbake hvis vi ønsker det Endret 24. februar 2016 av LoveAmiga 21 Lenke til kommentar
Olvejohnsen Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg (og min s6edge) venter fortsatt på Android 6.0. 4 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Verken rart eller dumt at mainstream-operativsystemene blir likere og likere hverandre - god UX er temmelig universell. Lenke til kommentar
ppk Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Hmm.. over til Windows Phone da. Blir et jæ*** rot med 100 ikoner/mapper på hjemmeskjermen. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg toth Skrevet 24. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2016 Verken rart eller dumt at mainstream-operativsystemene blir likere og likere hverandre - god UX er temmelig universell. for meg er det definivt en viktig del av god UI å ha appene i egen sfære - poenget med andrpod for meg er widgets og mest brukt på to skjermer, og resten av appene lett tilgjengelig. jeg har ikke windowsskrivebordet fullt av alle mulige snarveier heller, jeg vil ha trinn 1 i UI røddig og oversiktelig med et blikk, den informasjonen jeg selv ønsker - ikke bare en haug med snarveier. jeg vil også ha vertikal, kontinuerlig og alfabetisk liste over apper. heldigvis finnes det alternative launchere om g skulle finne på noe så merkelig, det er jo et av hovedargumentene vs ios at man har en tilpasningsdyktig hjemskjerm. 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg hadde den billigste Huawei'en for ca et år siden. Den kom uten app-menyen, og det var et helsikes styr å organisere app'en på en fornuftig måte på en 6-7 startskjermer. Jeg skal ikke ta alle detaljene her men det var en helt idiotisk løsning. Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 24. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2016 Hmm.. over til Windows Phone da. Blir et jæ*** rot med 100 ikoner/mapper på hjemmeskjermen. Er bare å laste ned en annen launcher. Der har du friheten med Android. 11 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 For nerder og folk med mye apper er det en dårligere løsning. Men 95% av Android-brukerne er ikke nerder eller folk med mye apper, det er folk som blir forvirra over at appene forsvinner når de installeres. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg ATWindsor Skrevet 24. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2016 For nerder og folk med mye apper er det en dårligere løsning. Men 95% av Android-brukerne er ikke nerder eller folk med mye apper, det er folk som blir forvirra over at appene forsvinner når de installeres. Apper havner da som default som snarvei på homescreen når de installeres, så det er jo ikke noe man løser med dette? AtW 10 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 For nerder og folk med mye apper er det en dårligere løsning. Men 95% av Android-brukerne er ikke nerder eller folk med mye apper, det er folk som blir forvirra over at appene forsvinner når de installeres. Tror du forveksler med ios brukere. Ingen tvil om at den gjevne Android bruker er mer opptatt av å sette opp sin mobil som man selv vil enn ios brukere. 8 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg hadde den billigste Huawei'en for ca et år siden. Den kom uten app-menyen, og det var et helsikes styr å organisere app'en på en fornuftig måte på en 6-7 startskjermer. Jeg skal ikke ta alle detaljene her men det var en helt idiotisk løsning. Akkurat som ios er. Irriterer meg daglig hvor tungvindt det er på min ipad. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg _dundun_ Skrevet 24. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2016 Tror du forveksler med ios brukere. Ingen tvil om at den gjevne Android bruker er mer opptatt av å sette opp sin mobil som man selv vil enn ios brukere. Forveksler ingenting. Husk at den jevne Androidbruker ikke kjøper telefon fordi den har Android, han kjøper Android fordi det er det som er på den billige telefonen mannen i butikken anbefaler. Jeg synes dagens løsning i Android med fri plassering av apper/snarveier på home screen og appene i en ryddig undermeny er helt overlegen iOs-modellen, men så er jeg nerd også. 14 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Tror du forveksler med ios brukere. Ingen tvil om at den gjevne Android bruker er mer opptatt av å sette opp sin mobil som man selv vil enn ios brukere. Forveksler ingenting. Husk at den jevne Androidbruker ikke kjøper telefon fordi den har Android, han kjøper Android fordi det er det som er på den billige telefonen mannen i butikken anbefaler. Jeg synes dagens løsning i Android med fri plassering av apper/snarveier på home screen og appene i en ryddig undermeny er helt overlegen iOs-modellen, men så er jeg nerd også. Tror du undervurderer den jevne nordmann. De fleste som jeg hjelper med å kjøpe telefon er iallefall svært tydelig om de skal ha Android eller ios. 4 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Tror du undervurderer den jevne nordmann. De fleste som jeg hjelper med å kjøpe telefon er iallefall svært tydelig om de skal ha Android eller ios. Jeg snakket ikke om nordmenn eller om folk som har interesse nok til å spørre en nerd. (Er det ikke sånn at apper kun legges i app-menyen på stock Android altså? I såfall er jo dette en ren forverring for alle) Endret 24. februar 2016 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 For nerder og folk med mye apper er det en dårligere løsning. Men 95% av Android-brukerne er ikke nerder eller folk med mye apper, det er folk som blir forvirra over at appene forsvinner når de installeres. Apper havner da som default som snarvei på homescreen når de installeres, så det er jo ikke noe man løser med dette? AtW Funksjonen kan skrus av i Play Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Tror du undervurderer den jevne nordmann. De fleste som jeg hjelper med å kjøpe telefon er iallefall svært tydelig om de skal ha Android eller ios. Jeg snakket ikke om nordmenn eller om folk som har interesse nok til å spørre en nerd. (Er det ikke sånn at apper kun legges i app-menyen på stock Android altså? I såfall er jo dette en ren forverring for alle) Appene legges både på homescreen og i app menyen. Enkel sak å slette de fra homescreen hvis man ønsker det. 2 Lenke til kommentar
danielch Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Hmm.. over til Windows Phone da. Blir et jæ*** rot med 100 ikoner/mapper på hjemmeskjermen. Mapper ftw Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Appene legges både på homescreen og i app menyen. Enkel sak å slette de fra homescreen hvis man ønsker det. Ah, kan se hvordan det er et temmelig forvirrende system. "Jeg sletta appen, hvorfor er den her?" 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg hadde den billigste Huawei'en for ca et år siden. Den kom uten app-menyen, og det var et helsikes styr å organisere app'en på en fornuftig måte på en 6-7 startskjermer. Jeg skal ikke ta alle detaljene her men det var en helt idiotisk løsning. Akkurat som ios er. Irriterer meg daglig hvor tungvindt det er på min ipad. Enig. Det blir faktisk til at jeg avinstallerer iPad-apper jeg ikke bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg