Ragnar Skj Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Parti fra Dublin Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Tok du en trudelutt på harpa når du først var der? Beskjæringsforslag: Kutt til venstre så øverste "strengen" skjæres av bildekant. Da får du en renere og roligere kant - og muligens mer spenning også. Men det siste ser du først når kuttet er tatt. For ikke å endre formatet for mye kan du jo halvere lufta mellom øverste element og øvre ramme. Ellers har jo bildet det noe tåkete som man kanskje kjenner best fra England. Roar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Det var da en flott bro (interessant) - og bilde er upåklagelig etter mitt syn men kan være enig med Roar ang. venstrekutt. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Det ble litt trangt på venstrekanten, kunne tenkt meg mer på den kanten, men det hadde du nok ikke, så da må du nok heller kutte litt og rydde opp i bildekanten. Ellers er det ei skikkelig flott bru! Lenke til kommentar
okjo Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Stilig bro som absolutt fortjener å bli fotografert. Den gir kanskje lyd i fra seg om det blåser. Pent kompet, men ser poenget til Roar. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Tok du en trudelutt på harpa når du først var der? Beskjæringsforslag: Kutt til venstre så øverste "strengen" skjæres av bildekant. Da får du en renere og roligere kant - og muligens mer spenning også. Men det siste ser du først når kuttet er tatt. For ikke å endre formatet for mye kan du jo halvere lufta mellom øverste element og øvre ramme. Ellers har jo bildet det noe tåkete som man kanskje kjenner best fra England. Roar Litt harde strenger på denne harpen. Tenkte jeg ville ha med linjen innover i bildet i venstrekant, derfor ble det slik. Har foretatt kutt slik du antyder. Renere bilde da, men uten nevnte linje innover i bildet. Ser at Torhild og Helene bifaller ditt forslag, så da må jeg vel gi deg honnør for god og konstruktiv kommentar, igjen. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Det var da en flott bro (interessant) - og bilde er upåklagelig etter mitt syn men kan være enig med Roar ang. venstrekutt. Takk for kommentaren Torhild ! Alltid kjekt å få kommentarer fra herr Kneppen. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Det ble litt trangt på venstrekanten, kunne tenkt meg mer på den kanten, men det hadde du nok ikke, så da må du nok heller kutte litt og rydde opp i bildekanten. Ellers er det ei skikkelig flott bru! Husker ikke helt jeg Helene hvorvidt det ville blitt bra med litt mer på venstrekanten. Det kunne som du antyder med fordel vært tatt med litt mer der, eventuelt kutt a la det Roar foreslår, men takk for at du ville gi din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Stilig bro som absolutt fortjener å bli fotografert. Den gir kanskje lyd i fra seg om det blåser. Pent kompet, men ser poenget til Roar. Mvh Oddmund Hei Oddmund, fint å få din kommentar til bildet. Skj Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Hei, Ragnar. Samuel Beckett Bridge i Dublin har en utforming som minner om en harpe som ligger på siden, og nettopp harpe har vært nasjonalt symbol for Irland siden 1300-tallet. Broen, som ble åpnet i 2009, kan åpnes 90 grader for skipstrafikk og er den andre broen i Dublin som er oppkalt etter en forfatter, - den andre er James Joyce Bridge, som ble åpnet i 2003. Bildet gir et godt inntrykk av denne broens elegante og spennende arkitektur, og jeg synes struktur og korn kler bildet godt ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 Hei, Ragnar. Samuel Beckett Bridge i Dublin har en utforming som minner om en harpe som ligger på siden, og nettopp harpe har vært nasjonalt symbol for Irland siden 1300-tallet. Broen, som ble åpnet i 2009, kan åpnes 90 grader for skipstrafikk og er den andre broen i Dublin som er oppkalt etter en forfatter, - den andre er James Joyce Bridge, som ble åpnet i 2003. Bildet gir et godt inntrykk av denne broens elegante og spennende arkitektur, og jeg synes struktur og korn kler bildet godt ! M v h Albert. Hei Albert og takk for fin og utfyllende kommentar. Når vi var der så fikk jeg med meg når broen ble åpnet, men det meste av det du tilføyer her var jeg ukjent med. Har sett mange bilder av denne broen. Det jeg tenkte på var å fram "harpestrengene" i en slag silhuett samtidig som bygninger i bakgrunn m.m. kommer fram gjennom strengene, men ikke i slik grad at dette forstyrrer broen som hovedelement. Det måtte litt etterbehandling til før bildet ble slik jeg ønsket. Men du verden, det er sikkert tatt mange bilder av broen som er langt bedre enn dette. Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Ett stilig og fint bilde av spennende arkitektur. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2016 Ett stilig og fint bilde av spennende arkitektur. Mvh. Rolf Hei Rolf, og takk for hyggelig kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg