Theo343 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Moms er vel inkludert i pris som oppgis på oculus.com? Jeg jobber ikke for Oculus så det er bedre om du tar slike spørsmål direkte med dem De har en chat som svarer på alt du lurer på. Veldig bra tjeneste. Endret 28. mai 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Fhawkner Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Moms er vel inkludert i pris som oppgis på oculus.com? Ja, mva og frakt er inkludert. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Alf: https://www.oculus.com/rift-s/ Her ser man alt ift. det, jeg skulle bare ha kittet levert innen en viss dag og brøy meg ikke om alle detaljer . Her kan du også trykke "Buy Now" for å se hva som er inkludert i kjøpet. Trenger ikke fullføre kjøpet (såvidt jeg husker) for å se det. https://tickets.oculusvr.com Her kan du chatte med supporten deres. Hvis du lurer på garanti ordning. https://www.oculus.com/legal/limited-warranty/ Kilde til mye Oculus info: https://www.reddit.com/r/oculus/ Synes nesten reddit er beste plassen for å lese seg opp rundt Oculus. Lykke til med din evt. nye Oculus Alf. Endret 28. mai 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 En grundigere analyse av Valve Index nå som NDAen ser ut til å være over og de som har VR settet fritt kan snakke om det. Passer perfekt til popcornkveld Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Mer om Sweet spot på Valve Index fra reddit tråden hvor Tested ser ut til å svare på spørsmål akkurat nå: https://www.reddit.com/r/ValveIndex/comments/bu2iwn/testeds_valve_index_vr_headset_indepth_impressions/ SoTotallyTobyUploadVR say something completely different regarding the optics...The Valve Index optics include the widest sweet spot and most comfortable fitting of any VR headset I’ve used. In shooters, I can glance at baddies out of the corner of my eye and gun them down without feeling compelled to turn and face them directly. I just point my eyes instead. Without trying this for yourself it will be hard to fully understand how the Valve Index optics help increase comfort by enabling this subtle sense of freedom.-UploadVRSource: https://uploadvr.com/valve-index-hardware-preview/ notdagreatbraini think we're talking about two different kinds of sweet spots. when your eyes are centered in the lensese, the viewable eyebox clarity is pretty good--i can indeed glance around and see clear details for most of my FOV. we were talking about the sweet spot of getting your eyes centered in the first place, which i think is still small (esp compared to rift s optics). if you don't have a good headset fit or if the headset jostles, you lose clarity pretty quickly. SoTotallyTobySo just to confirm, once you've centred your eyes on the smallish sweet-spot, can you move your eyes around and look at the edges of the screen without blur? notdagreatbrainyes. not completely edge to edge, but a pretty good amount. we'll try to do a better job illustrating that with text readability in the review. Brukeren notdagreatbrain er Norm fra Tested. Ars Technica sier følgende om Sweet spot: Rift S arrived earlier this month with an admittedly boosted subpixel resolution and widened "sweet spot" compared to the competition. The latter term speaks to the common issue with VR headsets where peripheral pixels look blurrier or less focused than the center ones, which can be blamed on anything from lens construction to display panel orientation. Where Rift S subtly improved those factors, however, Index steamrolls the competition. This is most evident when using Index while typing and mousing around a Windows desktop while wearing the headset. When I peripherally peek at a chat interface and a Twitch video stream while typing in a central window, the resulting peripheral pixels are still admittedly a tad blurry, but not as much as with last-gen headsets, and peripheral smearing doesn't begin until the roughly 105-degree point on Index. On the Vive Pro, that peripheral smearing starts at roughly the 80-degree point and is more severe. https://arstechnica.com/gaming/2019/05/one-week-with-the-valve-index-a-vr-game-changer-with-a-few-question-marks/ Endret 28. mai 2019 av Enceladus Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Jepp, leste meg opp masse på sweet spot på Rift S også og alle med min IPD sa det var "perfect" og skjønte ikke stresset (med mindre man er godt utenfor). Ergo bestilte jeg Rift S uten å bekymre meg for det. Index er definitivt en av de bedre alternativene om man er usikker på det. Samt synd at Valve ikke selger til Norge, da hadde jeg definitivt kjøpt Index som mitt neste sett Om og når Index kommer til norge så blir det nok et kjøp med mindre andre har like gode alternativer innen da. Kommer nok til å beholde Rift S som et alternativ uansett med tanke på spill jeg har i Oculus Store, samt slippe eksterne sensorer osv. Endret 28. mai 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Gode nyheter for folk som liker Racing med Valve Index: I love my 144Hz gaming monitor, but once a game gets above 90-95Hz, I honestly can't perceive a difference... ...until I get into a traditionally tricky genre for VR gaming: high-speed racing. Holy cow, folks. I have gone on the record as being Ars' most sensitive VR gamer, the kind who becomes mayor of Puketon, Massablewsetts when a VR game pushes uncomfortable tricks like lateral movement. But booting into the sim-racing game Project Cars 2 on the Valve Index was a revelation, and I'm prepared to start charging people $20 to play 15-minute PC2 sessions on my home's Index rig. The full Index experience—higher frame rates, clearer peripheral pixels, and a wider FOV—unlocks something phenomenal in the brain that makes high-speed racing a far more approachable and comfortable VR prospect than ever before. https://arstechnica.com/gaming/2019/05/one-week-with-the-valve-index-a-vr-game-changer-with-a-few-question-marks/ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Lurer på hvor mange som kommer til å løpe rundt og vise fingeren med Index haha. Noen spill får sikkert en sensur/blurry funksjon for det Assetto Corsa Competizione har 1.0 launch i morgen og VR står på listen over videre utvikling! Endret 28. mai 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Jepp, leste meg opp masse på sweet spot på Rift S også og alle med min IPD sa det var "perfect" og skjønte ikke stresset (med mindre man er godt utenfor). Ergo bestilte jeg Rift S uten å bekymre meg for det. Index er definitivt en av de bedre alternativene om man er usikker på det. Samt synd at Valve ikke selger til Norge, da hadde jeg definitivt kjøpt Index som mitt neste sett Om og når Index kommer til norge så blir det nok et kjøp med mindre andre har like gode alternativer innen da. Kommer nok til å beholde Rift S som et alternativ uansett med tanke på spill jeg har i Oculus Store, samt slippe eksterne sensorer osv. Siden jeg allerede har originale Rift så sliter jeg egentlig med å se poenget med Rift S (dog min Rift er som regel alltid utlånt til venner og familie) Fordelene med Rift S ser ikke ut til å være gode nok til å erstatte Rift spør du meg, særlig med et VR sett som Index på horisonten. De Oculus eksklusive spillene håper jeg på å spille med Index kontrollene. Desperat som jeg er så blir det nok ebay på meg når jeg greier å finne en troverdig nok selger. Lurer på hvor mange som kommer til å løpe rundt og vise fingeren med Index haha. Noen spill får sikkert en sensur/blurry funksjon for det lol ja. Endret 28. mai 2019 av Enceladus Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Jeg sliter ikke med å se poenget med Rift S og de fleste som har gått fra Rift til Rift S er veldig fornøyd med valget, som gjorde meg sikker i valget på å selge Rift og kjøpe Rift S. Gleder meg til å teste. Endret 28. mai 2019 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Flere interessante inntrykk fra utvikleren av Climbey her: Mikrofonen høres skikkelig god ut! Sammen med hodetelfonene så tror jeg dette kan bli skikkelig digg i multiplayer, særlig i de spillene som legger skikkelig arbeid ned i lydbildet. Han har et 1070 kort og kjører det meste fint på 120Hz, så regner med at jeg da bør kunne kjøre visse spill i 144Hz på mitt 1080Ti. Ikke de mest grafikktunge spillene selvfølgelig, 144Hz er mye å kreve. Håper vi får noen nyheter snart fra NVIDIA om neste generasjons grafikkort. Alt i alt så er det mye bra her. Gleder meg helt vilt! Endret 29. mai 2019 av Enceladus Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Posted byu/Keenadan 1 day ago Batman Arkham VR and Rift S One of the pleasures of getting the new Rift is going back to older games to view them with the updated clarity, and oh man, does Batman Arkham VR look amazing. I know there's an ongoing argument as to whether this actually constitutes a game due to its length, but I have loved the world Rocksteady created across its three PC games, and to actually be standing in it when I first got my CV1 was pretty mind blowing. I popped back in there last night on my Rift S and have to say, with the updated visuals, I dont think there is a better looking VR game currently on the market. Everything is pin sharp, the level of detail is immense, and in the scenes where you're standing in, and above, Gotham, are just brilliant. The suit up section (one of my favourite moments in gaming ever) still manages to produce tingles, and the section where you are playing back the fight scene in the alley would have blown our tiny fragile little minds five years ago. I've always thought the title deserved a little more love than it currently gets, but if you have it in your back catalogue, try it with the new Rift. Obviously the same flaws remain (why cant you get in the Batmobile? WHY??) but it's worth it for the atmospheric visuals alone. Hmm må teste i spretten kanskje :O Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Prøvd Oculus Quest litt idag. Ganske så imponert altså! Bedre bilde/klarhet en PSVR og HTC Vive som jeg har prøvd ifra før. Helt utrolig at alt blir gjort i selve VR brillene.... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Prøvd Oculus Quest litt idag. Ganske så imponert altså! Bedre bilde/klarhet en PSVR og HTC Vive som jeg har prøvd ifra før. Helt utrolig at alt blir gjort i selve VR brillene.... Jeg kunne hentet min i går men så ble det en litt for lang økt i The Forrest VR og jeg glemte helt å sjekke mobilen før posten stengte. Gjorde et forsøk på å hente pakken i dag men det var litt håpløst når jeg fant ut hvilken dag det var. Så da blir det i morgen. Jeg er ikke så desperat da heldigvis siden jeg har god nok VR i huset fra før. Men ja gleder meg litt til å sammenligne Quest med de VR settene jeg har prøvd til nå. Spillene jeg på forhånd har tenkt å gå for blir: Vader Immortal Beat Saber Super Hot Journey of the Gods Job Simulator Moss Shadow Point Av gratis ting jeg gleder meg til blir det Rec Room og Big Screen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Jeg kunne hentet min i går men så ble det en litt for lang økt i The Forrest VR og jeg glemte helt å sjekke mobilen før posten stengte. Gjorde et forsøk på å hente pakken i dag men det var litt håpløst når jeg fant ut hvilken dag det var. Så da blir det i morgen. Jeg er ikke så desperat da heldigvis siden jeg har god nok VR i huset fra før. Men ja gleder meg litt til å sammenligne Quest med de VR settene jeg har prøvd til nå. Spillene jeg på forhånd har tenkt å gå for blir: Vader Immortal Beat Saber Super Hot Journey of the Gods Job Simulator Moss Shadow Point Av gratis ting jeg gleder meg til blir det Rec Room og Big Screen Skal bli artig å høre hva du synes om Quest. Eneste negative så langt er at den er tung. For mye press på ansiktet, prøver å justere men en så lenge så klarer jeg ikke å finne en bra justering. PSVR som jeg har brukt mest er mye lettere noe som ikke er så rart akkurat. Men den sitter også mye bedre på hode uten ubehag. Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Jeg har testet Rift S i en dag nå, og ser at dette kan være et veldig bra VR headsett. Det som er dumt for meg er at jeg har en IPD på 70 som vil si at kantene blir skurrete, og tekst blir dermed også vanskelig å lese. Det er på ingen måte umulig å spille sånn, men for et 4800 kr headset, forventer jeg en knirkefri opplevelse. Vurderer å selge den, eller få byttet den til et Samsung HMD Odyssey+ headset eller noe. Noen som har erfaringer med det? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 (endret) For meg som har IPD på 66 (kontrollmålte hos optiker før kjøp) var det helt knirkefritt får heldigvis mer tid til å teste Rift S dagene fremvoer. En ting er helt sikkert, jeg angrer ikke et sekund Endret 30. mai 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 (endret) Jeg har testet Rift S i en dag nå, og ser at dette kan være et veldig bra VR headsett. Det som er dumt for meg er at jeg har en IPD på 70 som vil si at kantene blir skurrete, og tekst blir dermed også vanskelig å lese. Det er på ingen måte umulig å spille sånn, men for et 4800 kr headset, forventer jeg en knirkefri opplevelse. Vurderer å selge den, eller få byttet den til et Samsung HMD Odyssey+ headset eller noe. Noen som har erfaringer med det? Har hatt originale Odyssey min erfaring med den er å styre unna. Med Odyssey+ så er det visstnok noen forbedringer på komfort og mindre screendoor men på bekostning av lysstyrke, farger og klarhet er det jeg har lest. Noen mener at den fortsatt er like ubehagelig også. Tracking og kontrollere er fortsatt det samme og var en stor grunn til at jeg ikke likte Odyssey. Ledningen er også kort, da er det ikke like artig hvis man har et stort rom og liker å bevege seg litt. Men hvis du er en som for det meste uansett sitter å spiller med gamepad eller joy sticks så er dette headsetet fint. Jeg brukte det mest til å spille Minecraft sittende med gamepad. Et annet problem jeg hadde var et etterslep i veldig mørke scener når du beveger hodet, etterslep er det visstnok fortsatt på Odyssey+ Jeg skjønner liksom ikke helt poenget med Odyssey headsettene. Hva i alle dager er det Smsung driver med? Hvis noen har ressursene til å bygge et skikkelig VR sett så er det dem men så langt har det manglet i gjenommføringen. Akkurat nå ville jeg muligens gått for Oculus Quest eller vente til Valve Index kommer her til lands. Begge disse støtter din IPD. Og begge sies å være svært gode, men da gode på hver sine områder. Endret 30. mai 2019 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå