Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Målte at jeg har en IPD på 67mm. Hvilke VR briller bør jeg da styre unna?

Vanskelig å si... Du er trygg på alle VR sett med IPD justering i hvert fall. Men både Rift S og Reverb har fixed IPD så mulig at det er litt verre der?

• Rift
    • Adjustable lens IPD: 58–72mm
    • “Best for users between 56mm and 74mm”
  • Rift S
    • Fixed lens IPD: 63.5mm
    • “Best for users between 61.5 and 65.5mm
  • Go
    • Fixed lens IPD: 63.5mm
    • “Best for users between 61.5 and 65.5mm
  • Quest
    • Adjustable lens IPD: 58–72mm
    • “Best for users between 56mm and 74mm”

https://www.roadtovr.com/oculus-rift-s-supported-ipd-range-fov-quest-go/

Palmer Luckey er ikke helt fornøyd med Rift S sin IPD

http://palmerluckey.com/i-cant-use-rift-s-and-neither-can-you/

post-56355-0-73313200-1558290294_thumb.png

Min IPD er 60 så jeg sliter litt mer merker jeg på enkelte VR sett. Jeg er innenfor på Valve Index på 58mm to 70mm så føler meg trygg på at det blir bra. Personlig ville jeg ikke turt et headset uten IPD justering slik som Rift S eller Reverb.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har IPD på 70, så er veldig usikker på om jeg skal kjøpe Rift S. Det sies at den støtter opp til 72, og har hørt både gode opplevelser og dårlige.

Hvordan er budsjettet ditt, hvor lenge kan du vente med å kjøpe og hvilken type opplevelse ønsker du?

Hvis du vil ha ett VR sett som støtter din IPD er alternativene originale Rift, Vive, Vive Pro, Valve Index, Samsung Odyssey, Odyssey+, Pimax5k+/8k/XR eller Oculus Quest. Index må du vente til kommer her til lands. Rift kan du vel bare kjøpe brukt nå.

Men merk at det er ikke gitt at IPD alltid passer perfekt selv om du er innenfor og VR settet støtter din IPD, noe jeg fikk merke da jeg kjøpte Pimax5k+. Den har IPD justering og støttet min IPD men likevel var bildet ubehagelig og helt ubrukelig for min del. Du vet ikke helt sikkert før du faktisk prøver. Basert på min erfaring med Pimax ville jeg droppet dem.

Jeg ville bare kjøpt og testet Rift S og så benytte deg av retur ordningen hvis den ikke passer, f.eks. Elkjøp sin åpent kjøp i 50 dager: https://www.elkjop.no/cms/aapent-kjop/slik-fungerer-apent-kjop-hos-elkjop/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

VR-modden til A:I er særdeles imponerende innsats for et enmannsprosjekt, men det er problemer med den. Jeg er usikker på hvorfor, men det er det eneste jeg har prøvd på en stund som fremdeles gir meg ubehag/kvalme. Enten er det meg, eller så er det noe med VR-implementasjonen. Vær også obs på at selv om du kan bruke Touch-kontrollene i spillet så er det kun for knapper og joystick, de fungerer ikke som motion controllers (men jeg tror det er planlagt i en senere versjon).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan fint klare meg med en Xbox kontroller siden den ser ut til å fungere bra i spillet :)

EDIT:

Proshop flyttet plutselig utsendelsesdato med 1 uke etter jeg hadde bestilt så da avbestilte jeg der igår og bestilte direkte fra Oculus Store som nå er sendt.

Woho Rift S, come to papa :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke men det er ikke så viktig for meg i dette kjøpet, derav kjøpte jeg direkte fra Oculus Store :)

Jeg har ingen planer om å "prøve/låne og returnere" som mange gjør med eks. Elkjøp. Ergo non-issue for meg.

Oppstår det feil med produktet vil det neppe være særlig problematikk å ta det med Oculus apparatet.

Skulle det være at jeg ikke liker Rift S, noe som er høyst usannsynlig, så selger jeg den bare på Finn.

Min forrige Rift kjøpte jeg også direkte fra Oculus Store og solgte den på Finn uten problemer ift. det. Fikk også ekstremt mange interessenter som ville kjøpe den, på veldig kort tid.

EDIT:

Valve Index gidder jeg rett og slett ikke vente på og skulle det komme til Norge på tilsvarende måte som Oculus Rift S (Via Steam Store etc.) så selger jeg da evt. Rift S (kanskje, ikke sikkert) for å kjøpe Index.

Det jeg liker mest med Rift S er at jeg slipper eksterne sensorer samt at prisen er veldig smakelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke men det er ikke så viktig for meg i dette kjøpet, derav kjøpte jeg direkte fra Oculus Store :)

Jeg har ingen planer om å "prøve/låne og returnere" som mange gjør med eks. Elkjøp. Ergo non-issue for meg.

Oppstår det feil med produktet vil det neppe være særlig problematikk å ta det med Oculus apparatet.

Skulle det være at jeg ikke liker Rift S, noe som er høyst usannsynlig, så selger jeg den bare på Finn.

Min forrige Rift kjøpte jeg også direkte fra Oculus Store og solgte den på Finn uten problemer ift. det. Fikk også ekstremt mange interessenter som ville kjøpe den, på veldig kort tid.

EDIT:

Valve Index gidder jeg rett og slett ikke vente på og skulle det komme til Norge på tilsvarende måte som Oculus Rift S (Via Steam Store etc.) så selger jeg da evt. Rift S (kanskje, ikke sikkert) for å kjøpe Index.

Det jeg liker mest med Rift S er at jeg slipper eksterne sensorer samt at prisen er veldig smakelig.

Jeg tenker da mest på at forbrukerkjøpsloven gir 5-års garanti. Ikke at jeg vil returnere etter 30 dager. 

Lenke til kommentar

La merker til at Proshop i dag har fjernet Oculus Rift S fra sortimentet. Ant. fordi det har vært usikkerhet rundt leveranser.

Vil bare fremheve at jeg har ingenting i mot Proshop, jeg synes de er en fantastisk butikk!

Jeg måtte bare ha mitt kit litt før de klarte å levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...