Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Fikk min 8K på fredag. For min del kommer jeg ikke til å bruke Vive`n igjen tror jeg. Fikk den overraskende nok over både nesa og brillene uten spesielle problemer - omtrent like behagelig som Vive for min del. Må bare få meg en lengre kabel nå så jeg slipper være redd for veggene i stua.

 

 

Noen som har erfaring med å returnere lighthouse basestasjoner til HTC? En av mine har selvfølgelig gått konken rett før jeg fikk Pimaxen. Får fortsatt kappet hoder og bein i Blade & Sorcery, men kjipt å bare ha en.

 

Vel, det er vel Digital River som tar seg av den slags for HTC? I så fall har vi jo dette medlemmet som har gjort seg et par erfaringer med dem:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1832989

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt rar, men for meg er de perfekte VR spillene, de spillene som IKKE er laget for VR. Det vil si hvor VR støtten er lagt til i etterkant og spillet i utgangspunktet ikke ble laget for VR. Det er rett og slett fordi jeg synes de virkelig gode VR spillene uteblir. Mens gode spill som får støtte for VR i etterkant ofte er bedre "spill". Slik som Dirt rally, div fly spill, Alien Isolation, fallout 4 og snart No man sky.

Vel vi har jo ikke akkurat hatt så mange fullverdige trippel A spill til VR enda, om enn noen. Men de kommer i år ser det ut til :)

 

No Man's Sky ser forøvrig ut som noe mer enn bare en vanlig port etter det jeg har sett og lest om spillet. Det blir noe helt annet enn Subnautica for å si det sånn. Jeg gleder meg veldig til det, særlig til flerspiller biten.

 

Tenk også hvor mye bedre et spill som Skyrim VR ville vært om det var som Blade & Sorcery. Eller om Fallout 4 var som Boneworks! Da snakker vi! Forhåpentligvis vil disse spillene og særlig Boneworks sette en ny standard for VR interaksjon og spillmekanikker i årene fremover godt hjulpet av nytt utstyr som Index (knuckles) kontrollere. Om da ikke Valve serverer oss noe enda mer nyskapende. Men jeg tviler litt, jeg tror Valve ble tatt litt på sengen av Boneworks, det spillet er noe jeg ville forventet fra Valve. Og tre år til å utvikle Half Life VR er litt lite når de brukte 6 år på Half Life 2.

Lenke til kommentar

Fikk min 8K på fredag. For min del kommer jeg ikke til å bruke Vive`n igjen tror jeg. Fikk den overraskende nok over både nesa og brillene uten spesielle problemer - omtrent like behagelig som Vive for min del. Må bare få meg en lengre kabel nå så jeg slipper være redd for veggene i stua.

 

 

Noen som har erfaring med å returnere lighthouse basestasjoner til HTC? En av mine har selvfølgelig gått konken rett før jeg fikk Pimaxen. Får fortsatt kappet hoder og bein i Blade & Sorcery, men kjipt å bare ha en.

Dropp å ha noe med HTC å gjøre. Det blir fort både bortkastet tid og penger i følge skrekkhistoriene jeg har hørt om deres kundebehandling de siste årene.

 

Vent heller til 1 mai og bestill nytt utstyr fra Valve. Tipper de ikke vil ta blodpriser slik som HTC.

Lenke til kommentar

Vel, det er vel Digital River som tar seg av den slags for HTC? I så fall har vi jo dette medlemmet som har gjort seg et par erfaringer med dem:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1832989

 

 

Dropp å ha noe med HTC å gjøre. Det blir fort både bortkastet tid og penger i følge skrekkhistoriene jeg har hørt om deres kundebehandling de siste årene.

 

Vent heller til 1 mai og bestill nytt utstyr fra Valve. Tipper de ikke vil ta blodpriser slik som HTC.

 

Ja, jeg har tidligere prøvd å forholde meg til HTC ved mobiltelefontrøbbel og Digital River ved andre kjøp. Ikke noe godt å si jeg heller. Hadde håpet det gikk bedre nå, men like greit. Skal kjøpe Knuckles uansett, så kan like gjerne kjøpe ekstra utstyr av Valve da og heller montere den overlevende basestasjonen inne på PC rommet. VR i flere rom, whoo!

Lenke til kommentar

Lista over grunner til at jeg skal ha Oculus Quest bare øker og øker.... :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=rWfcMwMzfag

 

EDIT: Hva pokker er det med dette forumet å dele YouTube klipp i det siste? Før kunne en bare legge url rett ut og det fungerte. Nå må en rote med denne lista og selv da fungerer det ikke alltid. 

Har irritert meg over det samme selv. Ser ut til at det er chrome som er problemet. Funker fint i Firefox.

 

Firefox:

 

;)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Lista over grunner til at jeg skal ha Oculus Quest bare øker og øker.... :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=rWfcMwMzfag

 

EDIT: Hva pokker er det med dette forumet å dele YouTube klipp i det siste? Før kunne en bare legge url rett ut og det fungerte. Nå må en rote med denne lista og selv da fungerer det ikke alltid. 

 

Liste? Jeg bruker Opera, bare limer inn URL som står under "Share" på videoer..

Lenke til kommentar

Som en tidligere die-hard Opera-fan - sjekk ut Vivaldi isteden.

 

Takk for tips, men de har ikke Portable app versjon såvidt jeg kan se? Jeg har alle browserne jeg bruker på en minnepinne med portable apps installert. Slik kan jeg ta med meg browsing sessions til en annen maskin. Veldig kjekt å kunne fortsette der man slapp på neste maskin uten å måtte grave frem alt på nytt. Jeg har typisk et par hundre faner oppe av gangen, da bookmarks like gjerne kunne vært sorte hull for meg. Altså; om jeg bookmarker en side for å "komme tilbake til det", så er det nesten garantert at jeg glemmer det, og aldri åpner siden igjen. :p

Lenke til kommentar

Takk for tips, men de har ikke Portable app versjon såvidt jeg kan se? Jeg har alle browserne jeg bruker på en minnepinne med portable apps installert. Slik kan jeg ta med meg browsing sessions til en annen maskin. Veldig kjekt å kunne fortsette der man slapp på neste maskin uten å måtte grave frem alt på nytt. Jeg har typisk et par hundre faner oppe av gangen, da bookmarks like gjerne kunne vært sorte hull for meg. Altså; om jeg bookmarker en side for å "komme tilbake til det", så er det nesten garantert at jeg glemmer det, og aldri åpner siden igjen. :p

 

De har en 'standalone' versjon som muligens dekker det? ( https://help.vivaldi.com/article/standalone-version-of-vivaldi/ ).

 

De har også en 'sync'-mulighet som gjør at du kan ha den installert på flere maskiner og åpne faner fra en maskin på en annen (https://help.vivaldi.com/article/sync/)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vært borti denne?

Ja. Men fortsatt ikke like interessant som StarVR One. XTAL er i det minste tilgjengelig å kjøpe for hvem som helst da selv om den koster flesk. StarVR selger kun til bestemte utviklere enn så lenge.

 

Men akkurat nå er jeg mest hypet på Valve Index, greier ikke tenke på andre VR ett akkurat nå :p Bare 2-3 dager igjen nå til Valve infodump. Mange som venter i spenning på specs og om vi får noen Valve spill: https://www.reddit.com/r/ValveIndex/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...