Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle gjerne hatt en kombinasjon av S og Quest som en reell oppdatering til Rift. Skjønner ikke helt hvorfor de ikke lagde det. Dvs. jeg forstår at de med S og Quest ønsket å gi brukeren 4 forskjellige muligheter. Rift, S, Go og Quest samt at de med disse 4 mulighetene ønsker å øke den totale brukermassen mest mulig og nå den virkelig store massen som ikke sitter med 2080Ti kort i en boks.

 

Oculus Quest virker mer som en oppdatering til Oculus Go som kom i 2018.

Mens Oculus Rift S virker som en litt "half arsed" oppdatering til Rift.

 

Kult med standalone VR som ikke krever PC men jeg vil ha best mulig VR goggles som kan bruke kraften i PCen. Helst vil jeg ha en unthethered HMD som benytter kraften i PCen, men gjerne tethered om det gir betraktelig bedre kvalitet og opplevelse. At man slipper eksterne "aktive sensorer" er uansett noe alt bør ha nå.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vi håpe Index blir et betydelig skritt fremover når det gjelder VR-teknologi? Synes det har gått sakte med teknologien siden de første consumer OR/Vive kom og hadde vel håpet vi snart hadde hatt skikkelige "2.0-versjoner" av de ulike settene med betydelig forbedret komfort og bildekvaliltet. 

 

Mulig det bare er jeg som er utålmodig og kravstor... :)

Lenke til kommentar

Håper det Half life i vr hvis det er riktig, da vet jeg vet jeg hvem VR Head sett jeg skal ha :dribble:  :green:  :love: ....... 1 av 2. :p

Valves VR-spill har vært i utvikling i minst to år

https://www.roadtovr.com/valve-affirms-development-vr-games-first-may-ship-with-knuckles/

Lenke til kommentar

Oh shit!!  :omg:

 

Hva tenker dere om detektivjobbben Reddit har gjort her i forhold til Valve Index?

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/b7nad2/redditectives_have_almost_certainly_figured_out/

 

 

Kan se ut til at Valve kan benytte JDI sitt 1001 ppi micro display i Index headsettet.

 

Og linseteknologien de benytter seg av ser også ut som noe vi ikke har sett før!

https://twitter.com/deprecatedcoder/status/1112155457785864192

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice, ser på opptaket nå.

 

Men HP reverb tok meg litt på fersken. Wow specwise virker de fantastisk!

 

Kjøper gjerne 2080Ti for å drive dem :D

Kontrollere, tracking og ingen fysisk IPD justering er negativer med dette headsettet for min del. Jeg har tidligere eid en Samsung odyssey så vet litt hva jeg går til her. Denne ser dog mye bedre ut på komfort og oppløsning selvfølgelig enn Odyssey.

 

Og dessuten om specs som blir avdekket på Valve Index stemmer så ser den mye mer innbydende ut for meg. Men det gjenstår enda å se om alt som dukker opp nå faktisk stemmer. Merker at jeg ikke har lyst å bli for mye hypet opp. Kan fort snu til en alvorlig nedtur. Men er satans vanskelig å ikke bli litt begeistret. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Kontrollere, tracking og ingen fysisk IPD justering er negativer med dette headsettet for min del. Jeg har tidligere eid en Samsung odyssey så vet litt hva jeg går til her. Denne ser dog mye bedre ut på komfort og oppløsning selvfølgelig enn Odyssey.

 

Og dessuten om specs som blir avdekket på Valve Index stemmer så ser den mye mer innbydende ut for meg. Men det gjenstår enda å se om alt som dukker opp nå faktisk stemmer. Merker at jeg ikke har lyst å bli for mye hypet opp. Kan fort snu til en alvorlig nedtur. Men er satans vanskelig å ikke bli litt begeistret. 

 

Fant det vr head settet 50% avslag på prisen du.

Lenke til kommentar

Hype!

 

 

Hands-on: ‘No Man’s Sky’ in VR Promises a Galaxy Full of Possibilities, with Friends

https://www.roadtovr.com/hands-on-no-mans-sky-vr-preview-galaxy-full-of-possibilities/

 

Dette er igrunn drømmespillet for meg i VR!

 

Bare håpe de greier å få alt skikkelig tilpasset VR før spillet slippes.

 

The game’s interface, where you manage your inventory and more, appears as a floating window in front of you, and input is driven by a laser pointer that comes from your hand. Aside from being able to aim tools easily with motion input, the controls and interface for No Man’s Sky VR feel quite clunky at this pre-release stage. The team at Hello Games warned that they haven’t spent much time on the controls for the Vive wands specifically just yet, but they expect to make this much smoother ahead of the Summer launch of the VR feature. The studio has said that they’re working to make the VR addition to the game feel like “a true VR experience rather than a port.”

 

Ellers ser det helt konge ut! Dette har enormt potensiale! Gleder meg til å spille spillet med venner i VR OG IKKE MINST med nytt VR utstyr som Index og knuckles (som nå er omdøpt Index kontrollere)! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://youtu.be/Y20twV0m__8?t=846

 

Valve created a HDR prototype headset in their lab: "The worst part is, every time from then on that you'd ever use a normal headset you just feel really sad and disappointed"

Herlighet hvis vi noen gang får dette. Tviler sterkt på at det er noe slikt i Index og om det i det hel tatt er praktisk mulig.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

We visit HP to go hands-on with their new high-end virtual reality headset, the HP Reverb. This Windows Mixed Reality headset has one of the highest resolution panels we've used for VR, and the clarity is remarkable! Plus, our impressions of Asgard's Wrath and Shadowpoint, two Oculus games

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er litt rar, men for meg er de perfekte VR spillene, de spillene som IKKE er laget for VR. Det vil si hvor VR støtten er lagt til i etterkant og spillet i utgangspunktet ikke ble laget for VR. Det er rett og slett fordi jeg synes de virkelig gode VR spillene uteblir. Mens gode spill som får støtte for VR i etterkant ofte er bedre "spill". Slik som Dirt rally, div fly spill, Alien Isolation, fallout 4 og snart No man sky.

Lenke til kommentar

Så jeg har hatt Pimax5k+ i en vekes tid nå.

 

Fikk min 8K på fredag. For min del kommer jeg ikke til å bruke Vive`n igjen tror jeg. Fikk den overraskende nok over både nesa og brillene uten spesielle problemer - omtrent like behagelig som Vive for min del. Må bare få meg en lengre kabel nå så jeg slipper være redd for veggene i stua.

 

 

Noen som har erfaring med å returnere lighthouse basestasjoner til HTC? En av mine har selvfølgelig gått konken rett før jeg fikk Pimaxen. Får fortsatt kappet hoder og bein i Blade & Sorcery, men kjipt å bare ha en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...