Gunfreak Skrevet lørdag kl 17:05 Del Skrevet lørdag kl 17:05 Just now, ps5 said: Bilspill mer enn de fleste sjangere krever en del timer på å bli "ikke dårlig", men det er også kanskje noe av det som egner seg absolutt best til vr - ihvertfall hvis man har litt ok utstyr og en stabil cockpit. Her kan man virker leve seg inn i opplevelsen. Har ikke plass eller råd til noe god pit. Airsim tar penga og plassen. Jeg har fått ordna det bra nok til at pedalene ikke sklir. Men det er det. Og alt må pakkes ned. Når PCen skal brukes til andre ting. Og jeg er drit lat Jeg har F16 kit stående ved bordet. Består av 3 deler. Throttle, stick, og en senter ting med MFD og ICP. Det er totalt 3 klemmer å klemme og 2 USB å sette inn (sette inn i stikka og throttle kablene er kobla i PC permanent) tar meg 30 sekunder til 1 minutt å flytte de 3 sakene fra oppå siden av border. Klemme fast 3 klemmer til bordet og dytte pedalene 20 cm mot høyre for å gjøre alt klar. Likevel er jeg så lat at jeg ofte velger å ikke fly F16 fordi da trenger jeg bare å klemmer fast 1 ting. Og det er FFB stikka mi som ligger under bordet. Og siden det bare er en klemme og en ledning som må kobles på(siden throttlen jeg bruker til alt annet enn F16, er permanent klemt til bordet og koblet på.) Og siden jeg ikke nå dytte pedalene 20cm mot høyre. Tar hele prosessen 5 sekunder i stedet for 30+ Så lat er jeg. Jeg flyr også helikoptere mer skjeldent, fordi det krever at jeg stapper lendingen inn i collectivet jeg har festa på stolen. Og jeg måtte dukke under bordet for å koble fra fjæra til pedalene, og dytte pedalene 15cm til høyre. På toppen av de 5 sekundene jeg bruker på å koble på FFB stikka. Det er godt mulig jeg en dag kommer til å sulte ihjel fordi det er for mye ork å gå til kjøkkenet og lage mat. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 17:08 Del Skrevet lørdag kl 17:08 1 minute ago, Gunfreak said: Det er godt mulig jeg en dag kommer til å sulte ihjel fordi det er for mye ork å gå til kjøkkenet og lage mat. Her var det ekstreme mengder latskap, det skal du ha Lenke til kommentar
Sovna Skrevet lørdag kl 17:46 Del Skrevet lørdag kl 17:46 Gunfreak skrev (39 minutter siden): Har ikke plass eller råd til noe god pit. Airsim tar penga og plassen. Jeg har fått ordna det bra nok til at pedalene ikke sklir. Men det er det. Og alt må pakkes ned. Når PCen skal brukes til andre ting. Og jeg er drit lat Jeg har F16 kit stående ved bordet. Består av 3 deler. Throttle, stick, og en senter ting med MFD og ICP. Det er totalt 3 klemmer å klemme og 2 USB å sette inn (sette inn i stikka og throttle kablene er kobla i PC permanent) tar meg 30 sekunder til 1 minutt å flytte de 3 sakene fra oppå siden av border. Klemme fast 3 klemmer til bordet og dytte pedalene 20 cm mot høyre for å gjøre alt klar. Likevel er jeg så lat at jeg ofte velger å ikke fly F16 fordi da trenger jeg bare å klemmer fast 1 ting. Og det er FFB stikka mi som ligger under bordet. Og siden det bare er en klemme og en ledning som må kobles på(siden throttlen jeg bruker til alt annet enn F16, er permanent klemt til bordet og koblet på.) Og siden jeg ikke nå dytte pedalene 20cm mot høyre. Tar hele prosessen 5 sekunder i stedet for 30+ Så lat er jeg. Jeg flyr også helikoptere mer skjeldent, fordi det krever at jeg stapper lendingen inn i collectivet jeg har festa på stolen. Og jeg måtte dukke under bordet for å koble fra fjæra til pedalene, og dytte pedalene 15cm til høyre. På toppen av de 5 sekundene jeg bruker på å koble på FFB stikka. Det er godt mulig jeg en dag kommer til å sulte ihjel fordi det er for mye ork å gå til kjøkkenet og lage mat. Du orker heldigvis å skrive innlegg her. Den skal du ha...😂 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 17:54 Del Skrevet lørdag kl 17:54 Første test av produksjonsversjon Crystal Super streames nå, høres ut som eneste gjenværende problem er litt fringing (kanskje mura), ca 10-15% av psvr2. Ble straks mer fristende. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet lørdag kl 17:57 Del Skrevet lørdag kl 17:57 ps5 skrev (59 minutter siden): Bilspill mer enn de fleste sjangere krever en del timer på å bli "ikke dårlig", men det er også kanskje noe av det som egner seg absolutt best til vr - ihvertfall hvis man har litt ok utstyr og en stabil cockpit. Her kan man virkerelig leve seg inn i opplevelsen. Man kan bokstavelig talt kjennet regnet på kroppen når skyene kommer trekkende Har selv hatt mye glede av denne fyrens intstruksjonvideoer som har masse gode tips på å raskt bli teknisk bedre https://www.youtube.com/@SuellioAlmeida Noe av det mest tidsbesparende er også å lære å lese baner skikkelig får å slippe masse kjedelig pugging og raskt kunne ha glede av nye baner Jeg var veldig inne på asfalt/bane racing før. Brukte mye tid. Nå er det rally som gjelder, mye mer utfordrende. Hjemme med håndkontroll og hos en kompis med Fanatec ratt. Vi er noen fyrer hos han ganske ofte. Han blir dessverre utspilt av et par av oss. Tror jeg må la han vinne litt snart, ellers kanskje han rigger ned hele greia. Han har en helt sinnssyk konkurranse mentalitet. Han mener, og er overbevist om at det er bug i spillet når han taper. På tidtagningen faktisk..🤣 Jeg har bedt han ta det opp med EA sports. Eller aller best reise dit..😂 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet lørdag kl 18:02 Del Skrevet lørdag kl 18:02 15 minutes ago, Sovna said: Du orker heldigvis å skrive innlegg her. Den skal du ha...😂 Høyre og venstre tommel er topp trente. Eneste som funker som det skal Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 18:02 Del Skrevet lørdag kl 18:02 3 minutes ago, Sovna said: Han har en helt sinnssyk konkurranse mentalitet. Han mener, og er overbevist om at det er bug i spillet når han taper. På tidtagningen faktisk..🤣 Jeg har bedt han ta det opp med EA sports. Eller aller best reise dit..😂 Tror jeg har vært borti den bugen når junior på 6 ved et par anledninger har slått meg på time trial Litt gøy med sandbaner kan man jo ha i GT7 også men enig at det ikke blir det samme. Alltid gøy å få litt glede av håndbrekket også. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet lørdag kl 18:16 Del Skrevet lørdag kl 18:16 (endret) ps5 skrev (15 minutter siden): Tror jeg har vært borti den bugen når junior på 6 ved et par anledninger har slått meg på time trial Litt gøy med sandbaner kan man jo ha i GT7 også men enig at det ikke blir det samme. Alltid gøy å få litt glede av håndbrekket også. Akkurat nå har det kommet et original stage i Umeå, hvor de nylig kjørte. Staget er vel scannet på et vis. Har sjekket inboard på RallyTv. Skal opp til han i kveld, og vi har bestemt en kjip/vanskelig bilklasse for eventet i Umeå. Den overmotoriserte 4wd klassen fra 80-tallet. Med b.l.a en Peugot 205 med 500 HK. Har sagt det før og jeg sier det igjen. Ambulansepersonalet kommer til å finne meg dau i en racing stol. Hodet på skakke, sikl ut fra den ene munnvika, pipa hengende i den andre..😂 Endret lørdag kl 18:18 av Sovna Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet lørdag kl 19:28 Del Skrevet lørdag kl 19:28 2 hours ago, Gunfreak said: Har ikke plass eller råd til noe god pit. Airsim tar penga og plassen. Jeg har fått ordna det bra nok til at pedalene ikke sklir. Men det er det. Og alt må pakkes ned. Når PCen skal brukes til andre ting. Og jeg er drit lat Jeg har F16 kit stående ved bordet. Består av 3 deler. Throttle, stick, og en senter ting med MFD og ICP. Det er totalt 3 klemmer å klemme og 2 USB å sette inn (sette inn i stikka og throttle kablene er kobla i PC permanent) tar meg 30 sekunder til 1 minutt å flytte de 3 sakene fra oppå siden av border. Klemme fast 3 klemmer til bordet og dytte pedalene 20 cm mot høyre for å gjøre alt klar. Likevel er jeg så lat at jeg ofte velger å ikke fly F16 fordi da trenger jeg bare å klemmer fast 1 ting. Og det er FFB stikka mi som ligger under bordet. Og siden det bare er en klemme og en ledning som må kobles på(siden throttlen jeg bruker til alt annet enn F16, er permanent klemt til bordet og koblet på.) Og siden jeg ikke nå dytte pedalene 20cm mot høyre. Tar hele prosessen 5 sekunder i stedet for 30+ Så lat er jeg. Jeg flyr også helikoptere mer skjeldent, fordi det krever at jeg stapper lendingen inn i collectivet jeg har festa på stolen. Og jeg måtte dukke under bordet for å koble fra fjæra til pedalene, og dytte pedalene 15cm til høyre. På toppen av de 5 sekundene jeg bruker på å koble på FFB stikka. Det er godt mulig jeg en dag kommer til å sulte ihjel fordi det er for mye ork å gå til kjøkkenet og lage mat. Haha! Tror jeg slår deg i latskap. Ligger 90% av tiden på sofaen å spiller fordi det er såååå enkelt og behagelig. Faktisk mer behagelig enn å sitte, blir jo sliten i ræva! Ligge krever absolutt ingenting. 97098c6d3634fb41e54acc303e3875f3.mp4 Har blitt hekta på ligge funksjonen i Quest 3. Er litt redd for å gå over til andre headsets nå pga den. Kanskje Quest 4 blir neste headsettet mitt. Dette er helt motsatt av hvordan jeg konsumerte VR før i tiden hvor alt helst skulle være roomscale. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet lørdag kl 19:46 Del Skrevet lørdag kl 19:46 Enceladus skrev (16 minutter siden): Ligger 90% av tiden på sofaen å spiller fordi det er såååå enkelt og behagelig. Faktisk mer behagelig enn å sitte, blir jo sliten i ræva! Ligge krever absolutt ingenting. Samma her. Kona må stappe potetgullet i kjeften på meg. Gidder ikke sjæl..😂 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 20:05 Del Skrevet lørdag kl 20:05 Tror jeg må foreskrive noen runder beat saber og pistol whip på de lateste her 😄 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet lørdag kl 20:23 Del Skrevet lørdag kl 20:23 16 minutes ago, ps5 said: Tror jeg må foreskrive noen runder beat saber og pistol whip på de lateste her 😄 Skal sies at jeg beveger meg jo når det er blade and sorcery tid, da mener fitbit at jeg svømmer i 20 minutter til en time. Jeg tror hode mitt ser på "sette opp kit" som ryddig, og ryddig sitter veldig veldig langt inne. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 20:25 Del Skrevet lørdag kl 20:25 1 minute ago, Gunfreak said: Skal sies at jeg beveger meg jo når det er blade and sorcery tid, da mener fitbit at jeg svømmer i 20 minutter til en time. Jeg tror hode mitt ser på "sette opp kit" som ryddig, og ryddig sitter veldig veldig langt inne. Skjønner hva du mener. Mine flightcontrollere tas bare noen ganger frem og veier tilsynelatende veldig mye på de 3 meterne frem til bordet. 😄 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 14:17 Del Skrevet søndag kl 14:17 (endret) Ser mer og mer ut som det faktisk blir Crystal Super som blir neste for meg, de har virkelig løst de viktigste problemene her. De shipper ikke hit så håper Proshop tar de inn, da går vi helt sikkert glipp av preorder godene riktignok. Tenker det er greit å kombinere med Q3 for mer aktive titler hvor denne antagelig blir for tung. Beyond 2 frister også men etter å ha sett på tilgjengelighet og priser på kontrollere og basestasjoner virker dette som en liten detour - knuckles er notoriske for feil og produseres vel heller ikke lenger. Kanskje neste generasjon som forhåpentlig har inside out. Endret søndag kl 14:19 av ps5 Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet søndag kl 15:21 Del Skrevet søndag kl 15:21 ps5 skrev (22 timer siden): Bilspill mer enn de fleste sjangere krever en del timer på å bli "ikke dårlig", men det er også kanskje noe av det som egner seg absolutt best til vr - ihvertfall hvis man har litt ok utstyr og en stabil cockpit. Her kan man virkerelig leve seg inn i opplevelsen. Man kan bokstavelig talt kjennet regnet på kroppen når skyene kommer trekkende Har selv hatt mye glede av denne fyrens intstruksjonvideoer som har masse gode tips på å raskt bli teknisk bedre https://www.youtube.com/@SuellioAlmeida Noe av det mest tidsbesparende er også å lære å lese baner skikkelig får å slippe masse kjedelig pugging og raskt kunne ha glede av nye baner Skulle virkelig ønske jeg var interessert i racing. Jeg kjøpte psvr og psvr2. Og et thrustmaster t248 + gt7 på ps5 var artig det, men klarer liksom ikke se det helt. April kjøpte meg pc med i7-14700f og 4080s. Endte opp med å beholde adapter til PC og spilt mest fallout 4 vr med mods (og særlig DLSS mod med DLAA) i det siste med psvr2 og adapter. Og hitman som nettopp released på ps5 var veldig morsomt syns jeg. Bigscreen beyond 2 ser jo ut som den kommer fra en scifi film men å bruke så mye som dere på gaming er uaktuelt for meg. Bare hvis jeg vinner i lotto..... Og UEVR har redda VR litt for meg også. Har nok å spille merker jeg Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet søndag kl 17:27 Del Skrevet søndag kl 17:27 Det ble ny PSU og 5090OC på meg. Håper det dukker opp i løpet av uka som kommer. Så håper jeg bare at det er plass til kortet i kabinettet. Så må jeg av støve 3090 og sende tilbake til komplett 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 17:30 Del Skrevet søndag kl 17:30 2 minutes ago, Gunfreak said: Det ble ny PSU og 5090OC på meg. Håper det dukker opp i løpet av uka som kommer. Så håper jeg bare at det er plass til kortet i kabinettet. Så må jeg av støve 3090 og sende tilbake til komplett Wow det ble oppgraderingen sin. Siste beta fs2024 med dlss4 gleder seg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet søndag kl 17:41 Del Skrevet søndag kl 17:41 9 minutes ago, ps5 said: Wow det ble oppgraderingen sin. Siste beta fs2024 med dlss4 gleder seg. Er spent på hva DCS kommer til å si til dette. Har jo fremdeles en i7 13700k. Så ikke top top på CPU. Skal vel også ta en måned med gamepass for å teste MSFS2024 igjen. Var ikke veldig imponert sist jeg prøvde det. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 17:51 Del Skrevet søndag kl 17:51 9 minutes ago, Gunfreak said: Er spent på hva DCS kommer til å si til dette. Har jo fremdeles en i7 13700k. Så ikke top top på CPU. Skal vel også ta en måned med gamepass for å teste MSFS2024 igjen. Var ikke veldig imponert sist jeg prøvde det. Gleder meg til å teste selv. Har faktisk nøyaktig samme cpu. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet søndag kl 19:23 Del Skrevet søndag kl 19:23 Gunfreak skrev (1 time siden): Det ble ny PSU og 5090OC på meg. Håper det dukker opp i løpet av uka som kommer. Så håper jeg bare at det er plass til kortet i kabinettet. Så må jeg av støve 3090 og sende tilbake til komplett Gratulerer!! Hvilket kort ble det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå