Gunfreak Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Ser jeg har mulighet til å bytte med komplett flex. Men trenger i hvertfall ny PSU. 1000w er jo minimum for 5090. Spørsmålet er om den for plass i kabinettet. Hvor mye større er 5090 over 3090? Prøvde å finne en enkelt sammenligning. Men det ville ikke Google. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars (endret) 7 minutes ago, Gunfreak said: Ser jeg har mulighet til å bytte med komplett flex. Men trenger i hvertfall ny PSU. 1000w er jo minimum for 5090. Spørsmålet er om den for plass i kabinettet. Hvor mye større er 5090 over 3090? Prøvde å finne en enkelt sammenligning. Men det ville ikke Google. 5090 FE er vel blant de mindre, kun 2 slots - men denne går dessverre ikke med flex. Alltid en eller annen kampanje på 1000W, selv godt fornøyd med en litt eldre corsair (uten de nye, fancy brannkontaktene). Endret 28. mars av ps5 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars 1 minute ago, ps5 said: 5090 FE er vel blant de mindre, kun 2 slots - men denne går dessverre ikke med flex. Alltid en eller annen kampanje på 1000W, selv godt fornøyd med en litt eldre corsair (uten de nye, fancy brannkontaktene). Jeg ser jo på https://www.komplett.no/product/1319844/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pny-geforce-rtx-5090-oc da jeg er en utålmodig jævel. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars 1 minute ago, Gunfreak said: Jeg ser jo på https://www.komplett.no/product/1319844/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pny-geforce-rtx-5090-oc da jeg er en utålmodig jævel. Min siste pny var en 2080 som gikk defekt i retur etter 18mnd med penger tilbake. Men frister ikke til gjentagelse - og spesielt ikke i dette ville prissjiktet Hvem vet, kanskje TUF (ikke oc) kommer tilbake (med fe pris). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars 27 minutes ago, ps5 said: Min siste pny var en 2080 som gikk defekt i retur etter 18mnd med penger tilbake. Men frister ikke til gjentagelse - og spesielt ikke i dette ville prissjiktet Hvem vet, kanskje TUF (ikke oc) kommer tilbake (med fe pris). Er ASUS jeg har brukt på alt(hovedkort/grafikk kort) siste årene Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Jeg hopper lett over denne generasjonen med skjermkort. Men gleder meg til 60 serien om et par år eller no. Siden 2014 etter at jeg ble bitt av VR basillen har jeg oppgradert gpu for hver generasjon. Men det var da jeg skippet 30 og gikk fra 2080ti til 4090 at jeg opplevde den største gleden. Føler heller ikke et veldig behov for et nytt VR headset. Synes jeg har den ultimate setupen nå i forhold til hva som er tilgjengelig. 4090, Quest 3, virtual desktop, dedikert wi-fi 6e har vært en milepæl. Det jeg ønsker meg mest nå er betydelig høyere FOV, øyesporing og 144hz eller mer. Men tror jeg kan se langt etter alt det i en pakke i nærmeste fremtid... Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars 9 hours ago, Enceladus said: Føler heller ikke et veldig behov for et nytt VR headset. Synes jeg har den ultimate setupen nå i forhold til hva som er tilgjengelig. 4090, Quest 3, virtual desktop, dedikert wi-fi 6e har vært en milepæl. Det jeg ønsker meg mest nå er betydelig høyere FOV, øyesporing og 144hz eller mer. Men tror jeg kan se langt etter alt det i en pakke i nærmeste fremtid... Beyond 2 har vel definitvt tatt reviewerene med storm og med kun noen litt kjipe kompromisser rundt krav om basestations, ingen medfølgende kontrollere, litt svak stereo overlap og litt lav refreshrate ser denne veldig lovende ut. Men det blir også spennende å se de endelige reviewene av Crystal Super. Billig blir nok ikke dette uansett.. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars ps5 skrev (På 25.3.2025 den 20.36): Til simulering (bil/fly) som er det jeg i praksis legger ned absolutt mest timer på Hvilke bil/racing simulatorer funker best med VR? GT7 funker som bare f.. på playstation. Men der skjer det jo ellers nothing av racing til VR. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars (endret) 10 minutes ago, Sovna said: Hvilke bil/racing simulatorer funker best med VR? GT7 funker som bare f.. på playstation. Men der skjer det jo ellers nothing av racing til VR. GT7 er eneste jeg nå spiller i påvente av 5090. Helt fantastisk med G PRO og Playseat Trophy. Full kontroll med alle hjelpemidler avslått noe som var fullstendig urealistisk med G923. Junior på 6 er også hektet (må riktignok se gjennom rattet når han kjører, litt tidlig for vr ) Men la ned mange timer på AC Evo før jeg solgte 4090 og den har enormt potensiale men har dessverre hatt 0 oppdateringer siste måned så litt vanskelig å anbefale. Endret 29. mars av ps5 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars 8 minutes ago, Sovna said: Hvilke bil/racing simulatorer funker best med VR? GT7 funker som bare f.. på playstation. Men der skjer det jo ellers nothing av racing til VR. Se fleste bil sims på PC funker greit i VR. De 2 eldre Assetto Corsa spillene, Dirt 2.0, automibelista 2. Har hørt at F1 2024 også funker greit i vr. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars (endret) 4 minutes ago, Gunfreak said: Se fleste bil sims på PC funker greit i VR. De 2 eldre Assetto Corsa spillene, Dirt 2.0, automibelista 2. Har hørt at F1 2024 også funker greit i vr. Automobelista 2 ser utrolig lekker ut og stiller ganske lave krav til hardware, men jeg ble rett og slett litt småsvimmel av denne og la den bort. Gøy med gocart da. AC 1 krever masse konfiguering for å få noe brukandes ut av - jeg gav opp ettersom den uansett ikke støtter trueforce. Endret 29. mars av ps5 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars ps5 skrev (1 minutt siden): Automobelista ser utrolig lekker ut og stille ganske lave krav til hardware, men jeg ble rett og slett litt småsvimmel av denne og la den bort. Gøy med gocart da. Gunfreak skrev (3 minutter siden): Se fleste bil sims på PC funker greit i VR. De 2 eldre Assetto Corsa spillene, Dirt 2.0, automibelista 2. Har hørt at F1 2024 også funker greit i vr. Jeg er mest hekta på rally. Men WRC funker visst dårlig på VR. Rart med et så etablert utviklingsselskap som EA sports i spissen. Bare trist. Men kanskje også jeg vil bli bilsyk av hele greiene. Da blir vel buet skjerm løsningen.. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars 2 minutes ago, Sovna said: Men kanskje også jeg vil bli bilsyk av hele greiene. Da blir vel buet skjerm løsningen.. Hvis du takler GT7 uten problemer (som jeg gjør) skal det normalt gå bra. At det er et eller annet rart med Automobelista er min teori. Jeg skal ihvertfall aldri tilbake til skjerm for racing. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars ps5 skrev (4 minutter siden): Hvis du takler GT7 uten problemer (som jeg gjør) skal det normalt gå bra. At det er et eller annet rart med Automobelista er min teori. Jeg skal ihvertfall aldri tilbake til skjerm for racing. Jeg må da selvsagt gå over til pc. Men som sagt, hører endel dritt om gjengivelsen på WRC og VR. Vet om om et racing-sim-senter, kanskje de kan fortelle om sin erfaring med WRC, hvis de har noe. Evt få prøve selv.. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars (endret) 11 minutes ago, Sovna said: Jeg må da selvsagt gå over til pc. Men som sagt, hører endel dritt om gjengivelsen på WRC og VR. Vet om om et racing-sim-senter, kanskje de kan fortelle om sin erfaring med WRC, hvis de har noe. Evt få prøve selv.. Overgang til pc blir raskt 60-70 000 så det er ikke noen liten investering. Synd ikke fler titler tilbys på ps5. Nyere høyoppløste headset trives best med en 4090 eller helst 5090 - ihvertfall for sim titler. Endret 29. mars av ps5 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars 1 hour ago, Sovna said: Jeg er mest hekta på rally. Men WRC funker visst dårlig på VR. Rart med et så etablert utviklingsselskap som EA sports i spissen. Bare trist. Men kanskje også jeg vil bli bilsyk av hele greiene. Da blir vel buet skjerm løsningen.. Jeg kjøpte WRC, men ikke bare har den iffy VR støtte, men har ikke replay man kan lagre. Som jeg vil ha til videoene mine. Dirt 2.0 begynner å bli gammalt. Men er veldig kult i VR. Jeg er helt elendig i det. Jeg kan fly en F16 opp ned 100 meter over bakken. Men å komme gjennom en løype i Dirt 2.0 det greier jeg ikke. Er 3 år siden sist jeg prøvde dirt. Og selv med "treige " biler fra 70 tallet sliter jeg. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Gunfreak skrev (1 time siden): Jeg kjøpte WRC, men ikke bare har den iffy VR støtte, men har ikke replay man kan lagre. Som jeg vil ha til videoene mine. Dirt 2.0 begynner å bli gammalt. Men er veldig kult i VR. Jeg er helt elendig i det. Jeg kan fly en F16 opp ned 100 meter over bakken. Men å komme gjennom en løype i Dirt 2.0 det greier jeg ikke. Er 3 år siden sist jeg prøvde dirt. Og selv med "treige " biler fra 70 tallet sliter jeg. Så veldig kult ut. Du som kjører? Da har du jo valgt vanskelige kjøreforhold også. Heller ikke nødvendigvis de eldre saktegående bilene som er lettest heller. Kjørte endel Dirt 2.0 selv husker jeg. Hva med WRC utenom manglende replay er du synes er ræva? Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars (endret) Ser for meg ut som om WRC vr ikke er så ille - kanskje de har forbedret under veis? Har hverken gpu eller selve spillet så kan ikke verifisere.. https://steamcommunity.com/app/1849250/discussions/0/4757578099474653524/ Endret 29. mars av ps5 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars 4 hours ago, Sovna said: Så veldig kult ut. Du som kjører? Da har du jo valgt vanskelige kjøreforhold også. Heller ikke nødvendigvis de eldre saktegående bilene som er lettest heller. Kjørte endel Dirt 2.0 selv husker jeg. Hva med WRC utenom manglende replay er du synes er ræva? Lenge hadde den ikke støtte for VR om jeg husker riktig. Og ytelsen fikk en del kritikk. Har ikke prøvd det selv. Kjøpte også f1 2024 på tilbud og har ikke prøvd det heller 1. Jeg er lat og det mer mass å ta frem TM150T kitet og gir. 2. Jeg er skikkelig dårlig å bil spill. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars (endret) 39 minutes ago, Gunfreak said: 2. Jeg er skikkelig dårlig å bil spill. Bilspill mer enn de fleste sjangere krever en del timer på å bli "ikke dårlig", men det er også kanskje noe av det som egner seg absolutt best til vr - ihvertfall hvis man har litt ok utstyr og en stabil cockpit. Her kan man virkerelig leve seg inn i opplevelsen. Man kan bokstavelig talt kjennet regnet på kroppen når skyene kommer trekkende Har selv hatt mye glede av denne fyrens intstruksjonvideoer som har masse gode tips på å raskt bli teknisk bedre https://www.youtube.com/@SuellioAlmeida Noe av det mest tidsbesparende er også å lære å lese baner skikkelig får å slippe masse kjedelig pugging og raskt kunne ha glede av nye baner Endret 29. mars av ps5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå