Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Ja, jeg holder en finger på Valve sin lansering, eller hvertfall avduking. Jeg vet det er mye copium ute å går når det kommer til Deckard, men akkurat nå peker alle piler i retning lansering siste halvdel av 2025, som er ganske drøyt. Om det er noen som har jobbet mye med VR, så er det Valve. Hvor dyrt jeg er villig til å gå for det er en annen sak, og jeg håper man kan kjøpe det uten data-enheten (om ryktene rundt dette stemmer) for å spare litt. Men tiden for en oppgradering begynner å nærme seg nå.

BSB2 er dessverre uaktuelt for min del da jeg ikke har basestasjoner eller kontrollere for headsettet. Prisen ville blitt mer enn hva jeg er villig til å gi totalt 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BB2 ser bedre og bedre ut, spesielt ettersom man strengt tatt ikke trenger custom face interface lenger. Side-by-side med Crystal var bare morsom :D   75hz er imidlertid litt problematisk og pussig begrensning, hadde vel ca dette på Oculus dk2 i sin tid.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (1 time siden):

BB2 ser bedre og bedre ut, spesielt ettersom man strengt tatt ikke trenger custom face interface lenger. Side-by-side med Crystal var bare morsom :D   75hz er imidlertid litt problematisk og pussig begrensning, hadde vel ca dette på Oculus dk2 i sin tid.

Jeg spiller simulatorer for det meste i 72hz på min Crystal… så i min lille PCVR simulator verden burde 75hz  gå greit. :)   Ble fort vant til det. Big Screen Beyond 2 ser interessant ut faktisk med tanke på de gode linsene, stor FOV og stor sweetspot - og vekten da. 2560x2560 Micro oled er bra også, og ikke sååå vanskelig å drive. Men light house tracking på avhengig av SteamVR er vel det eneste negative nesten.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (23 timer siden):

Ja, jeg holder en finger på Valve sin lansering, eller hvertfall avduking. Jeg vet det er mye copium ute å går når det kommer til Deckard, men akkurat nå peker alle piler i retning lansering siste halvdel av 2025, som er ganske drøyt. Om det er noen som har jobbet mye med VR, så er det Valve. Hvor dyrt jeg er villig til å gå for det er en annen sak, og jeg håper man kan kjøpe det uten data-enheten (om ryktene rundt dette stemmer) for å spare litt. Men tiden for en oppgradering begynner å nærme seg nå.

BSB2 er dessverre uaktuelt for min del da jeg ikke har basestasjoner eller kontrollere for headsettet. Prisen ville blitt mer enn hva jeg er villig til å gi totalt 😅

Deckard virker for meg uinteressant hvis de siste ryktene jeg så skulle stemme. Men det er jo med tanke på mitt bruk. Sitte rolig bilstol eller flycockpit. Siste jeg så om Deckard for noen dager siden var:
- Paneloppløsning 2160x2160 - LCD.  (Samme oppløsning som gamle Reverb G1 som kom for "mange år siden" -og Reverb G2 som ikke lages lenger heller... og Pico 4 som kom for noen år siden. Tragisk dårlig!
- Ikke noe om hva slags linser ennå.
- 120hz max.
- 4 inside out tracking cameras
- 2 face og eye tracking cameras
- Wifi tilkobling
- Ingen Displayport tilkobling mulligheter er nevnt så langt. 
- Snapdragon 8 Gen 3 chip - 25% kraftigere XR chip enn det Quest 3 har. 
- 1200 dollar.
- Release 2025. Neppe før sommeren tenker jeg da.  
Dette i følge Sadlylts Dadley (Brad Lynch). Dog, dette er visstnok en av flere konseptmodeller som Valve jobber med.

Sukk, gjesp. Stønn. 

Lenke til kommentar

Det vil være overraskende om Valve lanserer med paneler som i praksis ligger et par generasjoner bak konkurrentene. Får virkelig håpe disse byttes ut før lansering. Men det ville isåfall gi den endelige unnskyldningen til å gå for en Beyond 2 som bare blir mer og mer fristende. 

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så overraskende om de skal konkurrere på pris med Meta? LCD teknologi er vel en del billigere enn micro-OLED.

Den prisen vi har sett på $1200 tror jeg dessuten ikke er for kun headsettet. Tipper det er noe steamdeck konsoll greier i bildet her og at selve brillene blir priset tilsvarende en Quest 3.

For oss PC VR entusiaster er det kanskje litt kjipt hvis Valve går i denne retningen. Men det er plenty med andre som bare vil ha en billig VR brille type Quest som ikke er Meta. 

Jeg synes det er litt kult at Big Screen Beyond gjør det så bra nå! Endelig en produsent som ser ut til å forstå hva forbrukere vil ha og kan produsere noe av kvalitet og levere!

• Liker 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Enceladus said:

Jeg synes det er litt kult at Big Screen Beyond gjør det så bra nå! Endelig en produsent som ser ut til å forstå hva forbrukere vil ha og kan produsere noe av kvalitet og levere!

B2 formfaktoren er bare genial så selv om det er litt kompromiss å måtte kjøpe inn et par gamle fyrtårn igjen så blir denne tøff å motstå i mai. Til simulering (bil/fly) som er det jeg i praksis legger ned absolutt mest timer på blir de svære hjelmene slitsomme over tid. 

Det som imponerer mest med B2 er det at de tok forrige produkt, rettet 90% av det forbrukerne klagde på og lanserer. Slik skal det gjøres!

Endret av ps5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En av de eldste vr skyte spillene Onward har fått en stor 2.0 update.

De har tydeligvis brukt flere år på å bytte ut og forbedre grafikken på alle våpen. Lage et nytt kart, forbedre grafikken på et eldre kart. Og lage "operators " modeller. Samt gadgets. Spillet går lengre og lengre vekk fra hva det var (hardcore tactical  coop shooter) og blir mer og mer en vr klone av rainbow six siege.

Skal ikke dømme det helt før jeg har prøvd det, men det virker ikke veldig imponerende. Dette største problemet med Onward var og er, elendige bots. Det er extremt lite givende eller realistisk å kjempe mot de. For det meste stormer de hodeløst mot deg. Og det føles mer som en rail shooter enn et taktisk skytespill. Dette har de ikke brukt noen ressurser på i det hele tatt. 

Spillet er så dødt. At ingen har giddet å snakke som updaten på steam forumet til spillet i dag. Den selverklærte største updaten til spillet noen sinne. Og ingen bryr seg. Spillet hadde masse potensiale. En etter de ble kjøpt opp av Meta har det bare gått nedover. De har et større team og høyere budsjett en de fleste vr spill. Men hver update er underwhelming for å si det mildt. Og på 5 år har de ikke gjort noe for å forbedre det viktigste, nemlig AIen. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (12 timer siden):

En av de eldste vr skyte spillene Onward har fått en stor 2.0 update.

De har tydeligvis brukt flere år på å bytte ut og forbedre grafikken på alle våpen. Lage et nytt kart, forbedre grafikken på et eldre kart. Og lage "operators " modeller. Samt gadgets. Spillet går lengre og lengre vekk fra hva det var (hardcore tactical  coop shooter) og blir mer og mer en vr klone av rainbow six siege.

Skal ikke dømme det helt før jeg har prøvd det, men det virker ikke veldig imponerende. Dette største problemet med Onward var og er, elendige bots. Det er extremt lite givende eller realistisk å kjempe mot de. For det meste stormer de hodeløst mot deg. Og det føles mer som en rail shooter enn et taktisk skytespill. Dette har de ikke brukt noen ressurser på i det hele tatt. 

Spillet er så dødt. At ingen har giddet å snakke som updaten på steam forumet til spillet i dag. Den selverklærte største updaten til spillet noen sinne. Og ingen bryr seg. Spillet hadde masse potensiale. En etter de ble kjøpt opp av Meta har det bare gått nedover. De har et større team og høyere budsjett en de fleste vr spill. Men hver update er underwhelming for å si det mildt. Og på 5 år har de ikke gjort noe for å forbedre det viktigste, nemlig AIen. 

Spilte litt Onward da det kom. Og husker det som veldig kult da i forhold til andre VR opplevelser. Og så har jeg spilt bittelitt for et års tid siden, da i COOP med guttungen her. Og det var artig. Men enda mer artig var filmen kona tok av oss mens vi holdt på utpå stuegulvet der 🤣   Man ser jo rimelig teit ut alene, og med to av oss ble det vare enda mere rart. :).  Jeg er jo ingen gazelle lenger, men en tjukkas blitt med åra. Så når guttungen plutselig roper "Kontakt Høyre!!" og jeg kaster meg i gulvet for å krabbe i dekning.--så ... var ikke noe pent syn. Hehe. 

Det med AIn er jeg veldig enig i. Men kan jo spille PvP også da, såvidt jeg husker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (15 timer siden):

Kanskje ikke så overraskende om de skal konkurrere på pris med Meta? LCD teknologi er vel en del billigere enn micro-OLED.

Den prisen vi har sett på $1200 tror jeg dessuten ikke er for kun headsettet. Tipper det er noe steamdeck konsoll greier i bildet her og at selve brillene blir priset tilsvarende en Quest 3.

For oss PC VR entusiaster er det kanskje litt kjipt hvis Valve går i denne retningen. Men det er plenty med andre som bare vil ha en billig VR brille type Quest som ikke er Meta. 

Det med SteamDeck type konsoll i den prisen høres mer sannsynlig ut, ja. Konkurerre mot Meta med den prisen ellers ville ikke gått. Ja gøy med Big Screen B. nå :)   Håper de lykkes. Eneste bakdelen jeg ser nå er Lighthouse tracking. Noen vil kanskje si 75hz også er endtur. Men jeg er blitt vant til 72. Men klart, 90 og 120 hadde jo vært bedre.

Jeg har forøvrig to basestasjoner fra før her --- så selv om jeg har Pimax Crystal så må jeg si jeg vurderer Big Screen B 2 faktisk. Vekten, passform frister. 2560x2560 pr øye burde gi meg klart nok bilde av Cockpit samtidig som det burde være lettere å drive enn Crystal sin2880X2880 pr øye. Dog OpenXR via SteamVR gir dårligere ytelse enn via Pimax OpenXR. Big Screen B 2 må bruke SteamVR til alt, også til OpenXR spill, så mulig at ytelses forspranget ikke blir så stort? Men, når Big Screen B2 også har større FOV og bedre linser visstnok, større edge to edge clarity og større sweetspot enn Crystal... Begynner å røske i bestillingsknappe-fingeren altså.

Quest 3 med sine 2064x2208 pr øye oppløsning er ikke helt der for meg altså, med klarhet altså. Ei heller FOV synes jeg er bra i forhold til min Crystal. Og selv om edge to edge på Quest er bedre så... grafikk via Wifi stjeler litt klarhet også. Så min Quest 3 brukes ikke så mye, dessverre. Passformen og vektfordeling er jo helt rævva på den synes jeg. 

Big Screen Beyon 2 ville løst mange problemer... :D 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Dr.Peedee said:

Spilte litt Onward da det kom. Og husker det som veldig kult da i forhold til andre VR opplevelser. Og så har jeg spilt bittelitt for et års tid siden, da i COOP med guttungen her. Og det var artig. Men enda mer artig var filmen kona tok av oss mens vi holdt på utpå stuegulvet der 🤣   Man ser jo rimelig teit ut alene, og med to av oss ble det vare enda mere rart. :).  Jeg er jo ingen gazelle lenger, men en tjukkas blitt med åra. Så når guttungen plutselig roper "Kontakt Høyre!!" og jeg kaster meg i gulvet for å krabbe i dekning.--så ... var ikke noe pent syn. Hehe. 

Det med AIn er jeg veldig enig i. Men kan jo spille PvP også da, såvidt jeg husker. 

Spillet har blitt objektivt dårligere for hver patch. Det begynte jo med den store downgraden i 1.8 da de valgte å lage en quest versjon som også var helt lik på PC, enorm downgrade i grafikk og lyd. Og sånn 4-5 år senere er grafikken og lyden fremdeles ikke like bra som 1.7.

Nå med 2.0 er ikke spillet å kjenne igjen. 

Det ser ut som en blanding av contractors og fortnite. All realisme er borte og vi har fargerike "operators" er rett og slett ikke samme spill lengre, de har laget et nytt spill, men beholdt navnet.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Gunfreak said:

Spillet har blitt objektivt dårligere for hver patch. Det begynte jo med den store downgraden i 1.8 da de valgte å lage en quest versjon som også var helt lik på PC, enorm downgrade i grafikk og lyd. Og sånn 4-5 år senere er grafikken og lyden fremdeles ikke like bra som 1.7.

Nå med 2.0 er ikke spillet å kjenne igjen. 

Det ser ut som en blanding av contractors og fortnite. All realisme er borte og vi har fargerike "operators" er rett og slett ikke samme spill lengre, de har laget et nytt spill, men beholdt navnet.

Her er vel kanskje noe av forklaringen på den store endringen:

The CEO of Downpour Interactive resigned from Meta roughly two years after his VR development studio was acquired.

Dante Buckley wrote in a note on Facebook, confirmed by UploadVR, that his departure is “by choice” and not in a layoff.

It’s been an honor and a privilege to work on Onward with my team and give our players something to enjoy. There’s been plenty of battle scars, mistakes, lessons, and wins over the years.

Another big thing I learned was the difference between a large corporate company vs a small startup, and the pros and cons of each. Some things work better in certain environments.

https://www.uploadvr.com/onward-founder-meta-2-years/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Enceladus said:

Her er vel kanskje noe av forklaringen på den store endringen:

https://www.uploadvr.com/onward-founder-meta-2-years/

Er nok det, men forklarer fremdeles ikke hvorfor de skyter seg i foten, jeg ser ikke hvordan de kan tro at det de gjør her, vil gjøre at spillet selger bedre eller gjør det bedre. Om de tror "vr fortenite på quest" er noe som kommer til å selge bra, tror jeg de tar vedlig feil, da det allerde er et spill som gjør dette mye bedre. Og de prøver å lage en klone av contracters, så er contractors allerde på quest og ha mange flere spillere enn Onward har, og ikke minst mods. 

De har ødelagt spillet sitt uten grunn, hvor de tror dette vil gi nye spillere vet ikke jeg, for jeg ser ikke hvilken spillebase de prøver å gripe tak i. det er hverken fugl eller fisk.

Lenke til kommentar

Virker som at de har hatt et solid produkt, blitt kjøpt opp av noen grådige investorer som vil ha mer penger, og så blitt presset til å lage produktet mer likt andre populære spill. Enderesultatet er et spill som ikke har noen unik identitet eller som skiller seg ut, slik som Onward gjorde. De ender med et produkt som spriker i retninger og aldri klarer å bli best på noe. Jeg falt av helt når de nedgraderte grafikken for å gjøre spillet Quest-vennlig, da så jeg trenden og det var tydelig at det bare var første steg. Nå bommer de jo helt, og det er kjipt for Onward var jo et fantastisk co-op milsim spill en gang i tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg ny PC nå. Kun med tanke på flysimulatorer og bilspill i VR! Jeg har en I9 13900K + RTX 4090, 32Gb 6000Mhz RAM nå. Den jeg har bestilt er en AMD 9950X3D, RTX 5090, 64 Gb RAM. 😁

Jeg har lest at mange mener det er bortkastet nå, for dyrt i forhold til hva du får osv... bedringene med RTX 5090 er ikke stor nok. Dem og det, og de fleste sammenligninger er gjort i vanlige 2D spill, og ikke med VR headsets med høy oppløsning. Jeg skal senere poste en del tall og sammenligninger jeg har funnet som gjorde at jeg i hvert fall ombestemte meg, og bestilte ny PC allikevel. Men aller viktigst - å ikke bli skambanket av kona når (kanskje mer hvis) hun får vite prisen.... Men jeg har løsning på det også. Bare hør:

I dag chattet jeg med ChatGPT om gamle PC'er, CPUer, utgivelsesdatoer, priser den gang osv.. Og om gamle flysimulatorer. Jeg husker hva mine tidlige PCer kostet meg faktisk. Min første var en Intel 386SX 25Mhz, den kostet meg rundt 15 lapper kanskje. Senere ble det en Intel 486DX 33Mhz. 486 ble kjøpt rett etter 386n fordi jeg ønsket bedre ytelse i Falcon 3.0 simulatoren som kom i Desember 1991. Før det spilte jeg på Amiga 500. Men min første data var en Vic 20 i 1982. Og den ble kjøpt fordi jeg hadde sett noen spille Psion Flight simulator på en ZX Spectrum samme året. Hele motivasjonen med å bli en datanerd i en alder av 12 år var nettopp flysimulator.

I 1994 kjøpte jeg en Dell Dimension XPS P90 (Første generasjon Pentium, 90Mhz. Det fantes en Pentium 66Mhz versjon først, men 90Mhz kom rett etter). Den kostet meg da 65.000 kroner i 1994. Den summen er helt korrekt. Og det var for å få bedre ytelse i flysimulatorene mine... Og sjekket med ChatGPT hvor mye det vil tilsvare i dag - og svaret var ... 139 750 kroner nå i 2025. Hundre og trettini tusen, sju hundre og femti kroner... (Stemmer, Statistisk Sentralbyrå (SSB) ga nesten helt samme tall, bare noen hundrelapper unna). Jeg husker hvordan jeg fikk råd. Jeg hadde kommet hjem fra utenlandsoppdrag med Forsvaret, og hadde penger på bok. :)  Men galskap når jeg tenker tilbake. 

Så til mitt forsvar overfor min kone: Jeg skrev til ChatGPT at det var fint å vite dette fordi jeg kunne si til kona mi at denne nye PCn er laangt billigere enn den jeg kjøpte i 1994. Da svarte ChatGPT: 

Sitat

Haha, ja den argumentasjonen der er gull! 😂

«Kjære, jeg har faktisk blitt mye mer økonomisk ansvarlig med årene. Denne nye PC-en er jo nesten billig i forhold til hva jeg pleide å svi av på Dell-maskiner i 1994!» 😇

Og det er jo sant også! I 1994 fikk du én (1) Pentium 90 MHz med kanskje 8 MB RAM og en 15” CRT-skjerm. Nå får du en superdatamaskin som kan simulere hele cockpitmiljøer i VR med flertrådet støtte og RTX ray tracing… og den koster fortsatt mindre i dagens penger.

Så egentlig har du bare blitt mer fornuftig. Med høyere oppløsning. 😄

Du må nesten bruke den replikken når PC-en kommer:

«Denne kostet bare under halvparten av den forrige super-PC-en jeg kjøpte… i 1994.»

🥷💻🛫

🤣 Må si jeg liker ChatGPT mer og mer... 

Endret av Dr.Peedee
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (21 minutter siden):

Jeg har bestilt meg ny PC nå. Kun med tanke på flysimulatorer og bilspill i VR! Jeg har en I9 13900K + RTX 4090, 32Gb 6000Mhz RAM nå. Den jeg har bestilt er en AMD 9950X3D, RTX 5090, 64 Gb RAM. 😁

Jeg har lest at mange mener det er bortkastet nå, for dyrt i forhold til hva du får osv... bedringene med RTX 5090 er ikke stor nok. Dem og det, og de fleste sammenligninger er gjort i vanlige 2D spill, og ikke med VR headsets med høy oppløsning. Jeg skal senere poste en del tall og sammenligninger jeg har funnet som gjorde at jeg i hvert fall ombestemte meg, og bestilte ny PC allikevel. Men aller viktigst - å ikke bli skambanket av kona når (kanskje mer hvis) hun får vite prisen.... Men jeg har løsning på det også. Bare hør:

I dag chattet jeg med ChatGPT om gamle PC'er, CPUer, utgivelsesdatoer, priser den gang osv.. Og om gamle flysimulatorer. Jeg husker hva mine tidlige PCer kostet meg faktisk. Min første var en Intel 386SX 25Mhz, den kostet meg rundt 15 lapper kanskje. Senere ble det en Intel 486DX 33Mhz. 486 ble kjøpt rett etter 386n fordi jeg ønsket bedre ytelse i Falcon 3.0 simulatoren som kom i Desember 1991. Før det spilte jeg på Amiga 500. Men min første data var en Vic 20 i 1982. Og den ble kjøpt fordi jeg hadde sett noen spille Psion Flight simulator på en ZX Spectrum samme året. Hele motivasjonen med å bli en datanerd i en alder av 12 år var nettopp flysimulator.

I 1994 kjøpte jeg en Dell Dimension XPS P90 (Første generasjon Pentium, 90Mhz. Det fantes en Pentium 66Mhz versjon først, men 90Mhz kom rett etter). Den kostet meg da 65.000 kroner i 1994. Den summen er helt korrekt. Og det var for å få bedre ytelse i flysimulatorene mine... Og sjekket med ChatGPT hvor mye det vil tilsvare i dag - og svaret var ... 139 750 kroner nå i 2025. Hundre og trettini tusen, sju hundre og femti kroner... (Stemmer, Statistisk Sentralbyrå (SSB) ga nesten helt samme tall, bare noen hundrelapper unna). Jeg husker hvordan jeg fikk råd. Jeg hadde kommet hjem fra utenlandsoppdrag med Forsvaret, og hadde penger på bok. :)  Men galskap når jeg tenker tilbake. 

Så til mitt forsvar overfor min kone: Jeg skrev til ChatGPT at det var fint å vite dette fordi jeg kunne si til kona mi at denne nye PCn er laangt billigere enn den jeg kjøpte i 1994. Da svarte ChatGPT: 

Gratulerer, har gjort samme nesten oppgradering selv(dog fra 7950x3d) og ingenting mer morro enn a fly med 9950x3d og 5090 :D

Mange som mener hoppet ikke er "verdt det", men samtidig er det litt idiotisk å snakke om "verdi for pengene" når man diskuterer toppmodeller. Best er best, og hver ekstra FPS i MSFS er verdt mye. Særlig simulator og VR brukere får mest igjen for denne oppgraderingen. Mye i livet man kan kaste bort pengene på, og totaltsett er PC hobby en tingene jeg legger mange timer og får mye igjen for. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Dr.Peedee said:

Lyst på det 4090 kortet ditt! 

Men er vel egentlig ikke plass i kabinettet (er nesten ikke plass til 3090)  og har bare 850PSU. 

Regner med du skal beholde den gamle PCen. Greit å ha en i reserve.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gunfreak said:

Lyst på det 4090 kortet ditt! 

Men er vel egentlig ikke plass i kabinettet (er nesten ikke plass til 3090)  og har bare 850PSU. 

Regner med du skal beholde den gamle PCen. Greit å ha en i reserve.

5090 har vist seg å være en skikkelig råtass på akkurat vr, så for den bruken vil faktisk 4090 være en liten bomtur. Men fra 3090 er det meste topp skal sies. (skal også sies at jeg savner 4090 i påvente av 5090 som vel blir tilgjengelig rundt 2037).

Endret av ps5
Lenke til kommentar
Just now, ps5 said:

5090 har vist seg å være en skikkelig råtass på akkurat vr, så for den bruken vil faktisk 4090 være en liten bomtur. Men fra 3090 er det meste topp skal sies.

Jeg har ikke 35-40k dessverre. Betaler fremdeles ned 3090 kortet.

Hadde bare kjøpt 4090 om jeg fikk det for en bra pris(altså brukt fra noen jeg stoler på)  ellers blir det nok ikke noe nytt kort før 60XX serien kommer tenker jeg. Men det går greit. Er jo bare DCS jeg merker en limitation på. 3090 drar jo alt annet veldig bra.  Og siden jeg ikke har 4k skjerm. Er det så godt som ingen flat games 3090 sliter med. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg har ikke 35-40k dessverre. Betaler fremdeles ned 3090 kortet.

Hadde bare kjøpt 4090 om jeg fikk det for en bra pris(altså brukt fra noen jeg stoler på)  ellers blir det nok ikke noe nytt kort før 60XX serien kommer tenker jeg. Men det går greit. Er jo bare DCS jeg merker en limitation på. 3090 drar jo alt annet veldig bra.  Og siden jeg ikke har 4k skjerm. Er det så godt som ingen flat games 3090 sliter med. 

3090 betalte 70% av min 4090 og 4090 betaler 100% av min 5090 (gitt at jeg får tak i en fe) så det kan være lurt å selge på riktig tidspunkt ved generasjonskifte - men da blir man gjerne sittende et par mnd uten dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...