Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (På 8.2.2025 den 19.52):

Veldig uventet!

Jeg har savnet god strategi i VR!

Er fortsatt skeptisk til hvor bra dette vil fungere og om dette er riktig måte å gjøre det på. Men det er skikkelig bra at de forsøker!

Kanskje endelig noe jeg kan bruke Quest 3’n min som ligger og støver ned…

Lenke til kommentar

Nettopp shippet 4090 ut av huset og erstattet (midlertidig) med en 1080 fra innerst i skapet så da flyttet jeg racing riggen ut på stua og blåste (bokstavelig talt) støv av den gamle psvr2. Wow, kunne ikke huske hvor horribel opplevelse denne faktisk er. Håpløs å justere for å unngå fringing, vanvittig dårlig fov og moire fra annen planet samt at nesa virkelig får juling under bruk. Men wow med GT7 får man virkelig mye ut av det lille av hardware som er tilgjenglig, så selve spillopplevelsen (hvis du ser bort fra fysisk realisme etc) er tipp topp.

Fryktelig dumt Sony sparte på feil ting her (sånn som linser, display og fov) da dette nesten er en flott plattform.  Får se om de endelig løser nøtta til PS6  :D 

Lenke til kommentar
1 hour ago, ps5 said:

Nettopp shippet 4090 ut av huset og erstattet (midlertidig) med en 1080 fra innerst i skapet så da flyttet jeg racing riggen ut på stua og blåste (bokstavelig talt) støv av den gamle psvr2. Wow, kunne ikke huske hvor horribel opplevelse denne faktisk er. Håpløs å justere for å unngå fringing, vanvittig dårlig fov og moire fra annen planet samt at nesa virkelig får juling under bruk. Men wow med GT7 får man virkelig mye ut av det lille av hardware som er tilgjenglig, så selve spillopplevelsen (hvis du ser bort fra fysisk realisme etc) er tipp topp.

Fryktelig dumt Sony sparte på feil ting her (sånn som linser, display og fov) da dette nesten er en flott plattform.  Får se om de endelig løser nøtta til PS6  :D 

FOV er da ikke så værst på PSVR2. Mer eller mindre det samme som de fleste moderne headsett. Jeg vil si at den er noe midt i mellom Quest 3 og Index.

Husket du på justere linsene nærmere øynene dine? Er en egen knapp for dette.

Men ellers enig. Headsettet har en del dårlige egenskaper. Det er en kjip opplevelse både på PS5 og PC.

Lenke til kommentar
On 2/13/2025 at 11:52 PM, Enceladus said:

FOV er da ikke så værst på PSVR2. Mer eller mindre det samme som de fleste moderne headsett. Jeg vil si at den er noe midt i mellom Quest 3 og Index.

Så lenge siden jeg hadde brukt den at jeg klarte sette bakstroppen i feil posisjon :D 

Da ble straks gt7 langt bedre og klarer meg uten 50xx en liten stund til. Fov irriterer fremdeles men nå begynner vel snart alle 2025 vr dingsene å komme - blir spennede ( / dyrt). 

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Trene Arnholdt said:

Er det noen som har oversikt over hvilke VR/AR/Mix briller som ventes på markedet i 2025?

Thrill hadde hvertfall en ganske informativ video fra CES hvor han lister opp de nyeste headsettene. Hvor mange av de som kommer i år er en annen sak, men ganske mye spennende hvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...